pavoni europiccolo. Der kommer noget mørkt grums ud af både steamer og bryghoved

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemmingsen
    Grøn bønne
    • Aug 2019
    • 3

    pavoni europiccolo. Der kommer noget mørkt grums ud af både steamer og bryghoved

    Hej kloge kaffeguruer,

    Jeg har fået en 12-15 år gammel Pavoni Europiccola maskine foræret, der har stået ubrugt i ca 8-10 år. Den har desværre ikke været tømt helt for vand i de år den -.- Der lækker lidt vand ud af ventilen ved steamerens drejehåndtag. Ellers lader den til at virke som den skal. Jeg har forsøgt at afkalke den af 2-3 omgange efter anvisninger i en instruks jeg fandt fra pavoni på nettet. Der kommer dog stadig noget mørkt grums ud af maskinen. Først tænkte jeg det var rester af kaffe (det kan jeg forsat ikke helt udelukke), men det kommer også ud af steamerhovedet selv efter jeg har haft det taget af og vasket grundigt og kogt maskinen igennem med vand 6-7 gange foruden 2-3 gange eddikeopløsning.
    Jeg kan ikke se, at der ligger noget nede i brygkammeret. Har I nogle gode forslag til hvad jeg gør? kan det være en pakning der smuldrer eller noget andet? jeg har ikke villet drikke fra maskinen når det forsat er usikkert hvad det er der kommer ud..

    Jeg håber nogen herinde har et bud til hvordan jeg fixer den eller evt. hvor jeg kan få det gjort
  • Ullum
    Mørkristet
    • Sep 2013
    • 401

    #2
    Skil den ad, du kan købe alle dele
    Når den har stået så længe tørrer pakningerne ud
    Mvh ullum

    Comment

    • Hemmingsen
      Grøn bønne
      • Aug 2019
      • 3

      #3
      Tak Ullum! Det vil jeg prøve er det nemt at adskille og samle sådan en maskine igen?

      Comment

      • summer
        Coffeeholic
        • Jun 2011
        • 1407

        #4
        Damp pakningen tages ud som vist her:

        I stedet for et søm kan en metalpind fra en ABC stigereol også bruges.

        Gruppen skilles ad således:

        Tricket med hammeren en kun nødvendigt når gruppen er meget beskidt. Jeg plejer bare at trykke med kropsvægt (med et stykke træ).
        Det er slet ikke sikkert at du behøver at skille alle gruppens dele ad, start med rense godt ud og skifte de 2 stempelpakninger og evt portafilterpakningen (den som holder sien på plads nederst). De fleste maskiner kan klare sig med det.

        Comment

        • Hemmingsen
          Grøn bønne
          • Aug 2019
          • 3

          #5
          Tusind tak Summer! det må jeg prøve om ikke kan lykkes for mig

          Comment

          Working...
          X