Gør-Det-Selv Fluid Bed Kaffe Rister

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sinobi
    Mellemristet
    • Mar 2018
    • 188

    Gør-Det-Selv Fluid Bed Kaffe Rister

    Da jeg for halvandet år siden begyndte at nørde kaffe, ombyggede jeg også en popcorn rister så jeg kunne riste kaffe på den.
    Siden besluttede jeg at bygge noget større, der passer bedre i kapacitet til mit hus forbrug.
    Jeg synes ikke, jeg ville bruge så mange penge som de typiske købe-hjemme-ristere koster, og samtidig elsker jeg at designe og bygge selv.
    Samlet pris for konstruktionen er endt et sted mellem 900-1400 kr. for en rister med en kapacitet mellem 100-250 gram og fuldautomatisk profileret styring via software på PC.
    Er man en smule fingernem er den relativt let at bygge.
    Konstruktionen der er kommet ud af det, har jeg beskrevet på en hjemmeside jeg har lavet, så andre kan lade sig inspirere eller kopiere: http://www.sinobi.dk/henrik/kafferis...ferister1.html
    Jeg har også lagt en video op på Youtube, med en lidt tidligere udgave af den: https://www.youtube.com/watch?v=DfOu7oM3Z1w
    Den mangler stadig at blive puttet i en pæn kasse.

    Håber det kan inspirere nogen.
    Mazzer Major m. arduino timer mod, Fieldgrind
    Izzo Alex Duetto IV+, VST 20gr, DIY 3D designet Grind Distribution Tool, IMS Tamper
    Handpresso, 3D designet Handpresso funnel og tampertool
    Hario V60 kobber, Brewista Artisan Digital Elkeddel
    KitchenAid Cold Brew koldbrygger
    Brewista Smart Scale v2.0
    DIY Fluidbed 300 gr. rister
  • Ullum
    Mørkristet
    • Sep 2013
    • 401

    #2
    Fint indlæg og respekt for din udvikler trang👌😃
    Mvh ullum

    Comment

    • Jakobankerhansen
      Lysristet
      • Mar 2012
      • 115

      #3
      Læste lii beskrivelsen af dit udviklingsforløb, og må sige, at du er gået grundigt til værks. Helt klart et af de mere imponerende køkkenbordsprojekter :-) Så nu har du så prototypen og erfaringen..., hvornår starter produktionen i større skala ? Markedet ligger helt åbent og uden stor konkurrence for sådan en type rister :-)

      Comment

      Working...
      X