Gas og el.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Husi
    Grøn bønne
    • Feb 2014
    • 20

    Gas og el.....

    Er lidt på udkig efter en 2 groups espressomaskine, som er til både el og gas
    - men har lidt svært ved at finde dem på nettet.
    Brugt (i rimelig stand) eller ny.....
    Where to look ;-)
  • Muenster
    Lysristet
    • May 2019
    • 110

    #2
    Er det mig, der er helt uvidende, eller kan du give nogle eksempler på modeller? En espressomaskine har en pumpe og et varmelegeme eller to. Jeg har aldrig hørt om andet end eldrevne modeller. Teoretisk kunne opvarmningen måske være med gas, men pumpen?
    Med venlig hilsen
    Henrik M., Esbjerg
    Nuova Simonelli Oscar II og Musica
    Eureka Mignon Specialita

    Comment

    • KristianK
      Administrator
      • Aug 2009
      • 4365

      #3
      Har du så aldrig set en kaffeknallert i landskabet og undret dig over, hvordan de kan brygge kaffe?

      Pumpen trækkes fra et 12v-batteri med en inverter til 230v som regel
      Opvarmingen er på gas (flamme under kedlen)
      KristianK
      En del af EspressoBar


      Følg mig meget gerne på
      https://instagram.com/kristianskaffe.dk
      https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

      Hjemmeside
      www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

      Comment

      • Husi
        Grøn bønne
        • Feb 2014
        • 20

        #4
        Fracino kunne være en mulighed - men findes der andre ??

        Comment

        • Muenster
          Lysristet
          • May 2019
          • 110

          #5
          Oprindeligt indsendt af KristianK Se indlæg
          Har du så aldrig set en kaffeknallert i landskabet og undret dig over, hvordan de kan brygge kaffe?

          Pumpen trækkes fra et 12v-batteri med en inverter til 230v som regel
          Opvarmingen er på gas (flamme under kedlen)
          Jeg har set kaffeknallerter i gågaden, på markeder og den slags. Jeg regnede da med, at de trak strøm et sted fra ligesom alle de andre boder, der er sat op. Det vil altså sige, der er espressomaskiner, der bruger gas til at varme op? Jeg troede, jeg havde læst de fleste firmaers hjemmesider, men sådan en er jeg aldrig stødt på. Er det ikke svært at styre? Men det kan måske også gøre elektronisk og automatisk nu om dage?
          Med venlig hilsen
          Henrik M., Esbjerg
          Nuova Simonelli Oscar II og Musica
          Eureka Mignon Specialita

          Comment

          • KristianK
            Administrator
            • Aug 2009
            • 4365

            #6
            Det er jo pressostaten der styrer, ligesom på el. Så du skal jo ikke stå og regulere selv.
            Så de maskiner kan skifte mellem el og gas... alle jeg taler med, vil meget hellere køre på el end på gas, hvis det lader sig gøre. Men gas-muligheden gør jo, at den kan brygge på gader og stræder... alle steder jo reelt.
            Udfordringen mange gange er kværnen, som ikke kan være så "stor" da inverteren fra 12v til 230v ikke kan levere nok startstrøm, så en stor kværn kan trækkes rundt. Det er derfor tit en mindre kværn, eller en doser, hvor mange så kværner længere tid, men ikke så mange starter. En Mazzer Super Jolly kan dog vist godt trækkes op... men har ikke så meget erfaring med det
            KristianK
            En del af EspressoBar


            Følg mig meget gerne på
            https://instagram.com/kristianskaffe.dk
            https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

            Hjemmeside
            www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

            Comment

            • JohanS
              Lysristet
              • Dec 2016
              • 70

              #7
              Du har muligvis selv fundet svar - eller købt for længst. Men Pavoni fås ihvertfald også med gas. Jeg har en Pavoni Bar L 2-gruppes og det kører fint. Er ret almindeligt i lande hvor load shedding (strømafbrydelser) er et hyppigt fænomen, så det ses ofte i kaffeglade mellemøstlige lande. Hvis du leder efter det til en kaffeknallert eller lignende kan du også ringe til Klemmen og høre om det er noget de kan eftermontere og til hvilken pris. Giver dig et større udvalg i brugtmarkedet. Jeg har ihvertfald set et hav af ECM modeller køre på gas i udlandet.
              The quintessential expression of coffee is espresso.
              – Ernesto Illy


              Oscar I - Alessi Sapper moccakande - Moccamaster - Aeropress - Mahlkönig Vario

              Comment

              Working...
              X