Pris for kaffe til virksomhed

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hr Karlsen
    Grøn bønne
    • Mar 2019
    • 5

    Pris for kaffe til virksomhed

    Jeg har fået det fine ansvar, at skulle lede efter noget ny, lækker kaffe til vores arbejdsplads (kun kaffe, vi har selv maskine).
    Før jeg begynder at snakke med forskellige risterier, kunne jeg godt lige tænke mig at høre om andres erfaringer så jeg har et bedre udgangspunkt.

    Så mit spørgsmål er vel egentlig, hvor meget tager risterier i kender ca. pr kilo når de laver aftaler med virksomheder?
    - Vi er mest interesseret i specialty kaffe, fra et mindre risteri, og så må det også godt være økologisk..

    Det afhænger selvfølgelig af, hvor meget vi køber osv.. Men regner med ca 20-30kg pr måned.
    Jeg har en ide om 120-130kr pr. kg - men det er mest bare et gæt?

    Kom endelig med jeres erfaringer
  • KristianK
    Administrator
    • Aug 2009
    • 4365

    #2
    Som så meget andet, her i verden, så hænger pris og kvalitet sammen. Jeg tror ikke det er svært at finde nogen, der vil levere det du ønsker at betale, men du betaler i sidste ende for et produkt, der måske ikke er så spændende....altså du betaler med smagen i koppen.

    Mit bud er, at du skal lægge 20-40 kroner til, for en sikkerheds skyld i dine startbudgetter, men så tror jeg du er inden for prisrammen for langt det fleste risterier. Der er selvfølgelig altid nogle der måske ligger højere måske endda noget højere., men så er det ikke sikkert at det er det oplagte valg til kontorkaffe, hvor mange munde skal mættes med samme kaffe.

    Alt er jo penge, men hvis de er 30 x 20 kr. der ender med at skille det... Så kan de første 120 måske være ligegyldigt

    Nogle kører med en høj pris for få kilo, som falder ved flere købte kilo pr. gang... og ender så alligevel nede i samme område.

    Så kan der være ting som gratis fragt og andre blødere værdier, der kan spille ind.

    Det er fint, at du gerne ser at det skal være økologisk. Det er også meget oppe i tiden Du skal blot huske på, at markedet er smalt og ikke nødvendigvis en bedre kop kaffe og der kan komme ting som leverancesikkerhed ind over (hvis nu I finder noget som I knuselsker.... kan I så få det hele året og næste år...)

    Men øko...det trykker på alle de rigtig knapper, det er jeg med på
    KristianK
    En del af EspressoBar


    Følg mig meget gerne på
    https://instagram.com/kristianskaffe.dk
    https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

    Hjemmeside
    www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

    Comment

    Working...
    X