Shower screen skrue sidder fast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LurifaX
    Grøn bønne
    • Jul 2013
    • 25

    Shower screen skrue sidder fast

    Hej,

    Har en ældre NS Oscar 1 som jeg gerne vil skifte gruppe hoved pakning på. Problemet er blot at jeg ikke kan få skruen deri løs. Uanset hvor mange kræfter jeg ligger i vil den ikke flytte sig en millimeter, og jeg tør næsten ikke blive ved da skruen nu heller ikke ser for godt ud længere efter de mange forsøg hvor skruetrækkeren blot springer ud.

    Er der nogle gode staldtips som kan gøre det lidt nemmere at få den ud? På forhånd tak!


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Last edited by LurifaX; 11. August 2019, 17:41.
  • Sigh
    Lysristet
    • Jul 2017
    • 141

    #2
    En mønt og en vandpumpetang!
    Version 3.0: Dalla Corte Mini (modificeret), Mazzer Super Jolly Electronic med SSP red speed knive og Niche Zero

    Comment

    • Coffee makes the world go
      Master Brewer
      • Jan 2010
      • 5082

      #3
      Oprindeligt indsendt af LurifaX Se indlæg
      Hej,

      Har en ældre NS Oscar 1 som jeg gerne vil skifte gruppe hoved pakning på. Problemet er blot at jeg ikke kan få skruen deri løs. Uanset hvor mange kræfter jeg ligger i vil den ikke flytte sig en millimeter, og jeg tør næsten ikke blive ved da skruen nu heller ikke ser for godt ud længere efter de mange forsøg hvor skruetrækkeren blot springer ud.

      Er der nogle gode staldtips som kan gøre det lidt nemmere at få den ud? På forhånd tak!


      Sent from my iPhone using Tapatalk
      Skruer du den rigtige vej ?, hvis maskinen står normalt(ikke på hovedet), skal du skrue med uret , men set som uret lå på drypbakken
      http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

      Comment

      • LurifaX
        Grøn bønne
        • Jul 2013
        • 25

        #4
        Oprindeligt indsendt af Coffee makes the world go Se indlæg
        Skruer du den rigtige vej ?, hvis maskinen står normalt(ikke på hovedet), skal du skrue med uret , men set som uret lå på drypbakken

        Ja sådan her ikke?
        (set nede fra)


        Sent from my iPhone using Tapatalk

        Comment

        • Coffee makes the world go
          Master Brewer
          • Jan 2010
          • 5082

          #5
          Som du ser den på billedet, skal du skrue imod uret
          http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

          Comment

          • Muenster
            Lysristet
            • May 2019
            • 110

            #6
            Pilen på dit billede går den forkerte vej. Det er med uret, og stort set alle skruer skal skrues ud mod uret, når man kigger ind på skruen. OK, jeg har kun en Oscar II, men jeg tvivler meget på, at det er anderledes på den oprindelige Oscar. Venstre-gevind eller links-gevind er ekstremt sjældent. Det er noget med hjulboltene på gamle engelske biler og venstre pedal på cykler, men ellers har stort set alle skruer og bolte højre-gevind, hvor de skrues ind med uret og ud mod uret. Pilen på dit billede går med uret, og det er altså den vej, man strammer skruen.
            Med venlig hilsen
            Henrik M., Esbjerg
            Nuova Simonelli Oscar II og Musica
            Eureka Mignon Specialita

            Comment

            • Coffee makes the world go
              Master Brewer
              • Jan 2010
              • 5082

              #7
              Prøv evt igen igen imens den varmer op
              På der rigtige tidspunk, vil gruppehovedet ha udvidet sig, mens skruen stadig er bagefter

              Hvis skruen i sin tid blev skruet i et varmt hoved, så vil den sidde som frosset fast
              Last edited by Coffee makes the world go; 11. August 2019, 19:01.
              http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

              Comment

              • LurifaX
                Grøn bønne
                • Jul 2013
                • 25

                #8
                Oprindeligt indsendt af Muenster Se indlæg
                Pilen på dit billede går den forkerte vej. Det er med uret, og stort set alle skruer skal skrues ud mod uret, når man kigger ind på skruen. OK, jeg har kun en Oscar II, men jeg tvivler meget på, at det er anderledes på den oprindelige Oscar. Venstre-gevind eller links-gevind er ekstremt sjældent. Det er noget med hjulboltene på gamle engelske biler og venstre pedal på cykler, men ellers har stort set alle skruer og bolte højre-gevind, hvor de skrues ind med uret og ud mod uret. Pilen på dit billede går med uret, og det er altså den vej, man strammer skruen.
                Okay, tak. Jeg havde netop forstået at den havde links gevind [emoji4]


                Sent from my iPhone using Tapatalk

                Comment

                • LurifaX
                  Grøn bønne
                  • Jul 2013
                  • 25

                  #9
                  Den sidder sku stadig bare FAST! Selv en 2-krone bøjer den når jeg bruger en rørtang. [emoji15]


                  Sent from my iPhone using Tapatalk

                  Comment

                  • buller1
                    Grøn bønne
                    • Sep 2016
                    • 43

                    #10
                    Jeg havde samme problem med en oscar 1, som tidligere ejer ikke havde renset i mange år..
                    det eneste jeg kunne får skrugen løsnet med var gas og ild.. det kostede et brusehovdet filter..
                    at dømmer ud fra messing defuseren var en rens tiltrængt...!!

                    Click image for larger version

Name:	IMG_9729.jpg
Views:	1
Size:	44,5 KB
ID:	231317

                    Comment

                    • LurifaX
                      Grøn bønne
                      • Jul 2013
                      • 25

                      #11
                      Oprindeligt indsendt af buller1 Se indlæg
                      Jeg havde samme problem med en oscar 1, som tidligere ejer ikke havde renset i mange år..
                      det eneste jeg kunne får skrugen løsnet med var gas og ild.. det kostede et brusehovdet filter..
                      at dømmer ud fra messing defuseren var en rens tiltrængt...!!

                      [ATTACH=CONFIG]14356[/ATTACH]
                      Varmede du så bare direkte på brusehovedet udenom skruen? Jeg kan bare ikke få den skrue til at rokke sig en millimeter :O


                      Sent from my iPhone using Tapatalk

                      Comment

                      • buller1
                        Grøn bønne
                        • Sep 2016
                        • 43

                        #12
                        Jeg varmede direkte på skrugen så den blev total rødgløden og kunnet derefter løsne den imens den var brandvarm


                        Sent from my iPhone using Tapatalk

                        Comment

                        Working...
                        X