Sage Duo Temp Pro og Smart Grinder Pro - skal - skal ikke?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • xhofa
    Lysristet
    • Feb 2016
    • 82

    Sage Duo Temp Pro og Smart Grinder Pro - skal - skal ikke?

    Hej

    Jeg har i mange år ristet min egen kaffe, og været godt tilfreds forskellige former for pour over, aeropress, stempelkande osv.
    Men på det seneste har jeg haft større og større lyst til at bevæge mig ud i espresso-verdenen.
    Først tænkte jeg på at købe mig en brugt Rancilio Silvia + kværn, og beholde min Wilfa CGWS-130B til filter-kaffe.

    Så begynder man jo at læse lidt, og mange snakker om at den mangler PID, og min første tanke var ikke, at det her var endnu en interesse der skulle tage overhånd.
    Faldt så over Sage Duo Temp Pro, der har PID, og virker helt simpelt (måske for simpel?), og i Tyskland kan man købe den fra ny for ca 2.300 kr. Noget billigere end i DK, hvor den koster 3.200 kr. Sage Smart Grinder Pro kan man få for omkring 1.500 kr. Så for under 4k er jeg igang, med spritnye produkter.

    Spørgsmålet er jo så bare, om det er det rigtige valg, eller om jeg skulle gå tilbage og kigge efter noget brugt, og i så fald, hvad skulle jeg kigge efter?
    Ville meget gerne holde budgettet under de 4.000 kr.

    Mvh
    Robert
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    #2
    PID er ikke et most og for eks. overkill i en HX maskine, skal du kun lave espresso er en Silvia da rigtig fin, kvaliteten af kværnen er altid vigtig
    Pictures (or it didn't happen)

    Comment

    Working...
    X