Oscar II har da ikke preinfusion?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Muenster
    Lysristet
    • May 2019
    • 110

    Oscar II har da ikke preinfusion?

    Jeg fik en Nuova Simonelli Oscar II for to år siden. Jeg har set en del videoer på nettet og bl.a. i anmeldelsen fra Seattle Coffee Gear nævnte de, at den har preinfusion (forfugtning) af kaffe-pucken på halvandet sekund, og det kan ikke indstilles. Når man brygger, hører man da også pumpen i ca. to sekunder, hvorefter en ventil åbner med et klik, og vandet begynder at løbe. Jeg regnede med, at tiden før klikket var preinfusion. Jeg har godt nok undret mig over, at der ikke rigtig kommer noget vand ud før klikket, når man tænder maskinen uden filterholder i.

    Jeg har så lige fået en NS Musica, som sagde på nøjagtig samme måde. Efter nogle dage rodede jeg lidt inde i de programmerbare funktioner og opdagede, at preinfusion slet ikke var slået til. Jeg slog det så til, og nu lyder maskinen helt anderledes. Først kører pumpen et par sekunder, og det lille klik kommer. Så stopper pumpen halvandet sekund, hvorefter den igen starter, og vandet begynder at løbe. Jeg har ud fra det konkluderet, at der ikke er preinfusion på en Oscar II. Jeg kan heller ikke finde noget i manualen om at slå det til. Har jeg ret i det, og hvor stor en ulykke er det?
    Med venlig hilsen
    Henrik M., Esbjerg
    Nuova Simonelli Oscar II og Musica
    Eureka Mignon Specialita
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    #2
    Tror du har meget ret, der var lidt forvirring omkring Oscar II da den kom på marked, nogen har også beskrevet tidsstyringen som volumetrics, hvilket heller ikke helt passer da den ikke har et flow meter
    Det er en god maskine, til fornuftige penge.. men også en lille bror til Musica som har hvad Oscar II mangler, der er ikke så meget forskel på de to ud over design, volumetrics dosering, preinfusion og opv
    Pictures (or it didn't happen)

    Comment

    Working...
    X