Viser resultater 1 til 3 af 3

Emne: Udskiftning af burrs på Pavoni Domus Bar

Grøn bønne
    Registreringsdato
    May 2013

Question Udskiftning af burrs på Pavoni Domus Bar

Hej,

Synes ikke den kværn som sidder i min Pavoni Domus Bar maler kaffen fint nok. Jeg overvejer om det derfor er tid til at skifte, eller måske blot rengøre, grinder burrs (kværn blade?).
    Jeg har ledt internettet tyndt for at finde ud af hvordan man gør på netop min maskine, uden held.

Måske en af jer kan lede mig på rette vej? Indtil videre har jeg forsøgt at skrue indstillingen mod grovere formaling, og den bliver også strammere og strammere, men synes ikke jeg kan løfte kværnere af?

Forslag modtages med kyshånd!

Navn:  IMG_6710.jpg
Visninger: 64
Størrelse:  77,2 KBNavn:  IMG_6711.jpg
Visninger: 62
Størrelse:  74,1 KB

Administrator KristianK's avatar
    Registreringsdato
    Aug 2009
    Sted
    Espergærde
    Mit bud er, at du slet ikke har skruet nok. Gevindet er typisk ret "langt".
    Kan du få pinden af, hvor "sneglen" sidder, så du kan skrue med hånden og så få den op.. Det er ikke unormalt at det er mange omgange man skal dreje.

Jeg ved ikke om den der kører med eller mod uret, men du siger, at den bliver strammere? Burde den ikke blive løsere? Nogle kværne, der løber gevindet den modsatte vej, af hvad man normalt skulle tro. Bare så du drejer den rigtige vej

Når du får det af, så pas på, når du sætter det på igen. Brug evt. lidt fedt, for det skal helst helt lige på, ellers sætter det sig i gevindet.

Master Brewer Coffee makes the world go's avatar
    Registreringsdato
    Jan 2010
    Sneglens akselpunkt ligger over topkanten af tandhjulet, det kan være at diameteren rager ind over tandhjulet, det ville forklare at den bliver strammere når du vil løsne den

drej som du ville når du stiller grovere, læg mærke til hvad vej tandhjulet drejer
    ud med de to skruer som holder sneglen, og skru toppen af kværnen, når du skal samle det igen drej atter som du ville for at løsne, indtil du kan føle det hele falder i hak, derefter kan du dreje den anden vej for at skrue toppen på igen

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •