Diffusion skrue sidder fast ECM synchronika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • jneble
    Lysristet
    • Jun 2016
    • 73

    Diffusion skrue sidder fast ECM synchronika

    Hej alle,

    Er der en som har et trick til at få løsnet diffusion skruen?
    Det er den kobber-skrue, som sidder oppe i gruppehovedet efter man har fjernet shower screen og pakning. (denne: https://www.bellabarista.co.uk/espre...roup-head.html ).

    Jeg har fjernet den og renset det mange gange før men den sidder fuldstændig fast nu. Jeg har forsøgt med forskellige skruetrækkere og har lavet nogle relativt dybe mærker i den allerede. Jeg er bange for at ødelægge gevindet hvis jeg fortsætter med den nuværende tilgang.

    Nogle tips?

    Tak,
  • Moe
    Lysristet
    • Sep 2011
    • 116

    #2
    Måske et dumt svar, men du har varme på gruppehovedet, ik? [emoji848]

    Sendt fra min ONEPLUS A5010 med Tapatalk
    Nuova Simonelli Oscar
    Compak K6
    Behmor 1600
    Bodum French Press
    ...og alt det løse!

    Comment

    • jneble
      Lysristet
      • Jun 2016
      • 73

      #3
      Har prøvet både med og uden varme på. der var ikke rigtigt nogen forskel. Er det lettest med varme?

      Comment

      • Jack
        Master Brewer
        • Feb 2016
        • 2575

        #4
        Oprindeligt indsendt af jneble Se indlæg
        Har prøvet både med og uden varme på. der var ikke rigtigt nogen forskel. Er det lettest med varme?
        Det var ellers et godt bud med varme, lige som mekanikeren varmer bolte op med ilt & gas når de ikke kan løsnes
        Pictures (or it didn't happen)

        Comment

        • Sinobi
          Mellemristet
          • Mar 2018
          • 188

          #5
          Den er normalt i messing, ikke kobber.
          Jeg plejer at bruge en stor mellemskive ca. samme størrelse som en fem krone. Den kiler jeg i kærven og drejer den og messingskruen med en pappegøjetang.
          Mazzer Major m. arduino timer mod, Fieldgrind
          Izzo Alex Duetto IV+, VST 20gr, DIY 3D designet Grind Distribution Tool, IMS Tamper
          Handpresso, 3D designet Handpresso funnel og tampertool
          Hario V60 kobber, Brewista Artisan Digital Elkeddel
          KitchenAid Cold Brew koldbrygger
          Brewista Smart Scale v2.0
          DIY Fluidbed 300 gr. rister

          Comment

          • jneble
            Lysristet
            • Jun 2016
            • 73

            #6
            Ok. Jeg prøver lige at finde en lille skive. Målte lige efter med en 2 krone og den var lige en anelse for bred. Tak.

            Comment

            • Jack
              Master Brewer
              • Feb 2016
              • 2575

              #7
              Oprindeligt indsendt af jneble Se indlæg
              Ok. Jeg prøver lige at finde en lille skive. Målte lige efter med en 2 krone og den var lige en anelse for bred. Tak.
              En 50 øre skulle kunne klare det, jeg har før brugt den sammen med en skiftenøgle, lidt nemmere end en pappegøjetang.
              Pictures (or it didn't happen)

              Comment

              • jneble
                Lysristet
                • Jun 2016
                • 73

                #8
                Lige en update hvis nogen skulle sidde med samme problem.
                Jeg glemte alt om det i sommers, men da jeg så ville gøre maskinen hovedrent her i sidste uge slog det mig igen.

                Skruen sad stadig lige så godt fast, så efter at have forsøgt i 20 minutter bestilte jeg en ny skrue til at erstatte den med. Den kom her i fredags, så i weekenden gik jeg hårdere til værks. Jeg fik den løsnet ved at vende maskinen på hovedet, sætte en flad skruetrækker imod den ene side af gevindet og slå på skruetrækkeren med en hammer.
                Skruen kom faktisk ud intakt, men jeg valgte at skifte den alligevel da gevindet var godt medtaget af mine mange forsøg :-)

                Comment

                Working...
                X