Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 13 af 13

Emne: Håndkværn til aeropress og stempelkande

Mellemristet T.Bidstrup's avatar
    Registreringsdato
    May 2014
    Sted
    Valby
    Jeg har også haft en Skerton med ekstra stabiliseringsbøsning i. Det er virkeligt en lortekværn, for nu at sige det uden omsvøb Man får, hvad man betaler for ...
    Der skal så til gengæld ikke meget til for at gøre det bedre. Ordentligt skarpe metal-knive og en stabiliseret aksel - så er man godt kørende.

Der er alle den kendte navne, som ofte er lidt halvstore og halvdyre, men man kan også "gå længere ind i sindet" og kigge på de mindre kendte alternativer.

Asser (The Coffe Chronicler) har fornyligt anmeldt 1Zpresso mini Q, som vist er en fin og relativt økonomisk overkommelig rejsekværn.

Selv er jeg lidt syndigt begejstret for AliExpress, som har et stort udvalg af håndkværn i alle prisklasser. her, her, her og her er nogle eksempler, som alle uden tvivl er bedre end Skerton OG Porlex, og som er til at betale.
    - Nu har jeg vist fået prøvet alle dimserne og er landet på et fornuftigt hverdags-setup med lidt krydderi til fridagene ...
    - Sort hjemme og espresso i byen.

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011

Håndkværn til aeropress og stempelkande

Alle de kendte HB kværne er det jeg ville tilråde, køber du en sådan behøver du aldrig købe en håndkværn igen! Min har holdt i mange år og har set ture til Asien og Afrika og er i fin stand, så de kan holde til lidt af hvert.

Made By Knock laver nogle af de billigste og mindste. Det skrevet kan du finde nogle med bedre ergonomi og bedre byggekvalitet, men det kommer til en pris og personligt syntes jeg ikke det er det værd som rejsekværn, havde det været til daglig brug kunne man nok argumentere for det når man ikke har en i forvejen, har man, er det som vist i videoen ikke det værd.

Personligt ville jeg ikke tilråde Lido dens måde at indstille på er frygtelig, den er stor og tung og egentligt ikke synderlig rejsevenlig. De andre har væsentligt bedre ergonomi og indstillings løsninger. Men hey folk rejser jo også med 4kg tunge objektiver så det kan lade sig gøre
    Senest redigeret af malling : 2 uger siden kl. 14:01
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

3. De følgende brugere har takket malling for denne post:

Lav (2 uger siden)

Lysristet
    Registreringsdato
    Jun 2011
    Sted
    Odense
    Hov, der var da kommet flere svar på tråden. Beklager, at jeg ikke har fulgt op, men jeg har ikke fået notifikationer.

Barly: Tak, jeg vil bestemt prøve at se den video.

Benjoh: Jeg kan nok ikke stille mit behov helt simpelt op. Kværnen vil kun blive brugt på ferier, og her kværnes der primært til to personer, men også ofte til flere. Så der skal kværnes mellem 30 og 60 gram. Det vil være fint med en kværn, der kunne rumme mindst 60 gram bønner. Ja, det tager lidt tid, men det er terapi Også tak for tilbuddet om at prøve dine kværne. Det benytter jeg mig måske af.

Birk: Så er Rhinoware af listen. Feldgrind er bestemt stadig på måske-listen.

T.Bidstrup: Jeg har planer om at 3D printe nogle ekstra stabiliseringsdele til min Skerton i næste uge, men den er godt nok ringe fra fabrikken. De ser også interessante ud fra Kina, men jeg tænker det i sidste ende bliver for dyrt i told og moms. Så vil jeg hellere købe en gennemtestet kværn.

Malling: Nu er jeg ikke så kendt i kaffe-jargonen, så hvad er HB en forkortelse for? Lido'en er lidt stor og klodset, men det er ikke noget problem. Det er lidt mere træls, hvis den er svær at indstille. Der vil jeg lige kigge nærmere på.

Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk
    Espressomaskine: Nuova Simonelli Oscar (ikke i brug)
    Kværn: Santos No 4
    Andet udstyr Bodum stempelkande, Bodum Pebo, aeropress.

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •