Skift fra nespresso, til fuldautomatisk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lyhne
    Grøn bønne
    • Jun 2019
    • 1

    Skift fra nespresso, til fuldautomatisk?

    Hejsa

    Jeg er den, egentlig nogenlunde tilfredse, ejer af en Nespresso-maskine..(primært grundet bekvemmelighed), men hver gang jeg løber tør for kapsler, overvejer jeg mine muligheder.. kapslerne koster efterhånden små 4kr per stk.
    Jeg er meget i tvivl om det giver mig en som helst mening (kvalitetsmæssigt/prismæssigt) at skifte til en billig fuldautomatisk maskine? Jeg har set på noget i lejet 2500,-..(Philips, Delonghi etc.)
    Som nævnt er det primære krav, bekvemmelighed..

    Men jeg er blevet helt i tvivl, om det overhovedet giver mening at skifte ud, hvis ikke jeg har flere penge a bruge, eller mere tid at bruge på brygningen??

    Håber på konstruktive kommentarer, til en kaffe-noob..
  • Alexpid
    Coffeeholic
    • Jan 2016
    • 1496

    #2
    Alene det at kunne bruge friskristet kaffe i hele bønner er et klart fremskridt i smag ift kapsler med op til to år gammel formalet kaffe...

    Sendt fra min SM-N950F med Tapatalk
    Selvstændig hos Alex Kaffe.
    Udelukkende på eBar som privatperson

    Comment

    • Kaffe-lau
      Grøn bønne
      • Aug 2019
      • 3

      #3
      Hej Lyhne

      Jeg har også tidligere ejet en Nespressomaskine, da det selvfølgelig er superlet. Jeg havde det også lidt ligesom dig, at jeg synes priserne for kapslerne er for høje, og så god er kaffen jo heller ikke..

      Når du siger, at dit primære krav er bekvemmelighed, ville jeg klart anbefale dig at få en kaffemaskine, der passer ind i dit køkken. De laver kaffe på friskristede bønner og er super nemt. Du trykker også bare på en knap, og vupti så er der lækker kaffe.

      Jeg har selv købt herfra www.koekken24.dk/hvidevarer/kaffemaskiner.html

      De koster lidt mere, end de muligheder du har kigget på, men de har pt. Super gode tilbud, så jeg tror ikke, du vil fortryde at investere en sådan en maskine

      Håber du finder en løsning og glæder mig til at høre, hvad du har fundet ud af. Jeg er i hvert fald glad for at være kommet væk fra Nespresso!

      Comment

      • KThorlund
        Mellemristet
        • Jul 2017
        • 165

        #4
        Du skal få dig en AeroPress til 250 kr, og så gemme pengene til gode bønner. Det kommer du - min mening - længst med. Og så en den let at gemme væk så du slipper for at have den stående fremme. Tager ikke mange minutter at lave en god kop kaffe.

        Comment

        • Mokkadølle
          Grøn bønne
          • Sep 2018
          • 13

          #5
          Jeg havde personligt helt sikkert valgt en Delonghi, som denne https://www.pricerunner.dk/pl/82-367...menlign-Priser

          Vi havde en på mit gamle arbejde, og vil uden tvivl sætte min penge på at det er det bedste value for money i gruppen af fuldautomatiske maskiner.

          På mit nuværende har vi en Siemens, og sjældent har jeg fået værre brygning ud af ellers gode bønner, kværnen er godt nok keramisk, men den kan slet ikke kværne fint nok til espresso, det kan den koniske i Delonghien derimod, og endda så fint at du kvæler maskinen, hvis du benytter dig af italienske eller friskristede bønner selvfølgelig.

          Den afgiver en langt mere autentisk smag, uden besværet fra en manuel, man skal dog selv bruge tid på at skumme mælken, men det får man også det langt bedste resultat af.

          Comment

          • Ullum
            Mørkristet
            • Sep 2013
            • 401

            #6
            Oprindeligt indsendt af Mokkadølle Se indlæg
            Jeg havde personligt helt sikkert valgt en Delonghi, som denne https://www.pricerunner.dk/pl/82-367...menlign-Priser

            Vi havde en på mit gamle arbejde, og vil uden tvivl sætte min penge på at det er det bedste value for money i gruppen af fuldautomatiske maskiner.

            På mit nuværende har vi en Siemens, og sjældent har jeg fået værre brygning ud af ellers gode bønner, kværnen er godt nok keramisk, men den kan slet ikke kværne fint nok til espresso, det kan den koniske i Delonghien derimod, og endda så fint at du kvæler maskinen, hvis du benytter dig af italienske eller friskristede bønner selvfølgelig.

            Den afgiver en langt mere autentisk smag, uden besværet fra en manuel, man skal dog selv bruge tid på at skumme mælken, men det får man også det langt bedste resultat af.
            Siemens er ringere end ringe
            Mvh ullum

            Comment

            • Jack
              Master Brewer
              • Feb 2016
              • 2575

              #7
              Oprindeligt indsendt af Ullum Se indlæg
              Siemens er ringere end ringe
              Har jeg også hørt ;-) http://www.espressobar.dk/forums/sho...sk%F8ber/page3 :-) hvor Nivona skulle være i den bedre ende, hvis man ikke vil smide mange $$ efter jura

              Pictures (or it didn't happen)

              Comment

              • Sage-kaffe
                Grøn bønne
                • Nov 2019
                • 1

                #8
                Hey Lyhne,
                Jeg har tidligere haft en Nespresso-maskine for bekvemmeligheden med kapslerne ligesom dig. Det blev efterhånden dyrt med alle de kapsler til en hel familie, så vi blev enige om at investere i en ny maskine med hele bønner for nogle uger siden. Største udfordring ift. valg af maskine, for os, var rengøring og pris.

                Efter nogle ugers sammenligninger, fandt vi at en Barista Pro fra Sage var bedste maskine til prisen (Og lige noget for min mand der bare elsker de mange indstillingsmuligheder til kaffesmagen). Vi havde faktisk tænkt at den skulle koste ca. 4000 kr. men efter at have prøvet os frem, valgte vi at bruge 6500 kr. på billigste mulige webshop (Vi vores barista her: https://hoslange.dk/collections/sage ).

                Ift. DeLonghi havde vi også set på forbrugsguiden.dk/delonghi-espressomaskine-test, men vi syntes ikke godt om designet ift. Sage, selvom mange roser DeLonghi for smagen.

                Mit bedste råd er at bruge tid på at se maskinerne i funktion og teste på bekvemmeligheden. Dertil skal det siges at du får rigtig meget ud af at give et par tusind mere for din espressomaskine – den skal trods alt levere god kaffe hver dag i mange år frem ��

                /Betina

                Comment

                Working...
                X