Indkøb af ny maskine+kværn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hegnet
    Mørkristet
    • Sep 2017
    • 387

    #31
    Der er flere her på forum, der har købt kværne af Vasyl, og han skulle efter sigende være flink og hjælpsom. Det ser ud til at være en god pakke, og den let brugte Musica holder sikkert en højere gensalgsværdi, hvis I om noget tid vil noget andet. Jeg ville køre med Musica'en. Desuden tror jeg, at Vasyl er til at handle med; man kunne sikkert få et afslag og / eller hjælp til transport fra Randers. Han fragter en del varer frem og tilbage over landet.
    DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
    MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
    Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
    Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

    Comment

    • Trine
      Grøn bønne
      • Jun 2019
      • 38

      #32
      Nå min mand synes så vi ligeså godt kan købe en stor model med det samme som kan tilsluttes fastvand så nu står det umiddelbart til at blive en Profitec Pro 700 da den har fået en del ros. Er det nogen som har denne model som kan sige noget godt/skidt om den? Bliver man træt af skruehåndtag til steam eller er det bare en smagssag hvad der er bedst?

      Comment

      • KristianK
        Administrator
        • Aug 2009
        • 4365

        #33
        Ellers har jeg en lille fin Expobar Office Leva dual boiler.

        Super hurtig varm (der løber et gennemløbsrør igennem steamboileren), e61-hoved og meget smal, men stadig "en stor maskine")

        Den kan også tilsluttes fast vand. Kører med vibrationspumpe.

        Jeg har den stående herhjemme (Helsingør) eller Kvistgård på risteriet, hvis du vil prøve den bare af nysgerrighed. For den har nemlig også drejehåndtag.

        Så har du noget at sammenligne med.

        KristianK
        En del af EspressoBar


        Følg mig meget gerne på
        https://instagram.com/kristianskaffe.dk
        https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

        Hjemmeside
        www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

        Comment

        • Jack
          Master Brewer
          • Feb 2016
          • 2575

          #34
          Oprindeligt indsendt af Trine Se indlæg
          Nå min mand synes så vi ligeså godt kan købe en stor model med det samme som kan tilsluttes fastvand så nu står det umiddelbart til at blive en Profitec Pro 700 da den har fået en del ros. Er det nogen som har denne model som kan sige noget godt/skidt om den? Bliver man træt af skruehåndtag til steam eller er det bare en smagssag hvad der er bedst?
          Fornuftig maskine, hvis man ved man er kommet for at blive spare man en upgrade senere. Det betyder ikke Oscar II er dårlig, den er bare 3x billigere og stadig en ret fin maskine, men den dual bolier med PID er bare noget andet, jeg havde selv samme bekymring ang. skruehåndtag, men det var ubegrundet.. ingen problem her, så de får lov til at blive :-) det kan nu også lade sig gøre at få dem skiftet til joystick senere, hvis man bliver træt af dem.
          Last edited by Jack; 29. June 2019, 23:56.
          Pictures (or it didn't happen)

          Comment

          • Trine
            Grøn bønne
            • Jun 2019
            • 38

            #35
            Har erhvervet mig en ECM Synchronika Håber jeg bliver glad for den og kan finde ud af at bruge den����

            Comment

            • Trine
              Grøn bønne
              • Jun 2019
              • 38

              #36
              Har erhvervet mig en ECM Synchronika Håber jeg bliver glad for den og kan finde ud af at bruge den🙈😊

              Comment

              • Muenster
                Lysristet
                • May 2019
                • 110

                #37
                Oprindeligt indsendt af Trine Se indlæg
                Har erhvervet mig en ECM Synchronika Håber jeg bliver glad for den og kan finde ud af at bruge den����
                Det er i hvert fald en rigtig lækker maskine: Dual boiler, PID, vandtilslutning, rotationspumpe. Og så slipper du for skruehåndtag ;-) Tillykke med den. Det gode ved "semiautomatiske" espressomaskiner er, at de sådan set er ret simple rent teknisk. De er derfor svære at ødelægge, de holder længe, og de kan som regel repareres uden de store problemer. Så som Jack siger, kan man lige så godt købe en god en med det samme. Den kan holde i rigtig mange år. Sådan en maskine får I aldrig behov for at opgradere. Hvad mere kan man ønske sig? Man skal bare være forberedt på, at det lige tager nogle forsøg, før man lige har fået indstillet det hele og får god kaffe. Det er langt hen ad vejen kaffekværnen, dosis og sådan, der skal indstilles. Derefter er der stadig nærmest uendelige muligheder for at eksperimentere med små ændringer fremover.

                Hvilken kværn har du købt? Jeg synes ikke lige, jeg kan se det i tråden. Og har du tænkt dig at sætte filter på vandet for at nedsætte hårdheden, så maskinen ikke kalker til?
                Med venlig hilsen
                Henrik M., Esbjerg
                Nuova Simonelli Oscar II og Musica
                Eureka Mignon Specialita

                Comment

                • Trine
                  Grøn bønne
                  • Jun 2019
                  • 38

                  #38
                  Det var også det jeg kom frem til. Den skulle gerne være fremtidssikret.

                  Har købt en Ceado E37j. Den skulle også gerne holde meget lang tid.

                  Ville gerne have maskinen på fast vand men det bliver nok et projekt så til at starte med er det med tank. Bør jeg gøre andet end at købe kildevand?

                  Comment

                  • Keobs
                    Grøn bønne
                    • Jul 2019
                    • 1

                    #39
                    Tillykke med nyerhvervelsen! Ved du hvad du gør med den gamle maskine endnu?

                    Comment

                    • larsmichael
                      Grøn bønne
                      • Oct 2014
                      • 40

                      #40
                      Tillykke. Det lyder som et lækkert setup!

                      Mht. vandet kan du ikke være sikker på om kildevandet er blødt så det anbefales generelt at filtrere vandet selv.

                      Jeg kører dobbelt-filtrering med et BWT bestsave filter i tanken og en Dafi-kande med Filter+ for at få nogenlunde blødt vand her i hovedstadsområdet.


                      Sent from my iPhone using Tapatalk

                      Comment

                      • KasperJ
                        Grøn bønne
                        • Jul 2019
                        • 4

                        #41
                        Hej Trine. Hvad fik dig til at vælge Synchronika fremfor Profitec Pro 700? Jeg står med samme overvejelse. Fik du et godt tilbud? Synes der er stor prisforskel på de to selvom det er ens indeni.

                        Comment

                        • Trine
                          Grøn bønne
                          • Jun 2019
                          • 38

                          #42
                          Oprindeligt indsendt af KasperJ Se indlæg
                          Hej Trine. Hvad fik dig til at vælge Synchronika fremfor Profitec Pro 700? Jeg står med samme overvejelse. Fik du et godt tilbud? Synes der er stor prisforskel på de to selvom det er ens indeni.
                          Jeg havde faktisk afskrevet Synchronika pga prisen. Men ville rigtig gerne have joystick til steam og vand og synes bare finish på ECM er flottere. Så jeg fik et tilbud på Synchronika som kun lå 800kr højere end Profitec Pro 700 og med ECM følger eer en rigtig tamper med så prisforskellen er endnu mindre. Så slog jeg til
                          Hvad hælder du til?

                          Comment

                          • Riis87
                            Lysristet
                            • May 2018
                            • 125

                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Trine Se indlæg
                            Jeg havde faktisk afskrevet Synchronika pga prisen. Men ville rigtig gerne have joystick til steam og vand og synes bare finish på ECM er flottere. Så jeg fik et tilbud på Synchronika som kun lå 800kr højere end Profitec Pro 700 og med ECM følger eer en rigtig tamper med så prisforskellen er endnu mindre. Så slog jeg til
                            Hvad hælder du til?
                            Var tilbudet fra Risteriet eller?
                            Venligst
                            Riis87

                            Comment

                            • Trine
                              Grøn bønne
                              • Jun 2019
                              • 38

                              #44
                              U
                              Oprindeligt indsendt af Riis87 Se indlæg
                              Var tilbudet fra Risteriet eller?
                              Jep

                              Comment

                              Working...
                              X