Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 44

Emne: Indkøb af ny maskine+kværn

Mellemristet
    Registreringsdato
    Apr 2016
    Sted
    Aalborg
    Citer Oprindeligt indsendt af Trine Se indlæg
    Tak for at dele dine erfaringer. Hvor købte du OPV’en til din maskine? Kan se at Kaffemekka tager små 700kr. Det er også en pæn slat oveni synes jeg. Min mand er nok bare pænt ræd for at komme til at ødelægge maskinen ved at montere selv��. Han er super fiks på hænderne og ingeniør så det lyder som om at det burde han kunne.
    Mht steamtippen går det så for hurtigt til at man som relativt nybegynder kan nå at få noget ordentlig ud af det?
    Den Oscar II jeg har købt til kontoret, kørte også en periode uden OPV, men jeg kunne simpelthen ikke få den til at lave stabile og gode skud, da den hamrer afsted med 15 bar i hovedet. Jeg købte OPV sættet ved Mekka, og det er altså en simpel installation (jeg er ikke tekniker) - så hvis man kan bruge en skruetrækker og en hobbykniv er det simpelt at installere. OPV fra mekka er sat til 9 bar, men kan justeres. Jeg har ikke justeret den, og efter installation er konsistensene af skudene blevet meget bedre. Vi er en lille flok med forskellige forudsætninger der bruger maskinen, og alle kan nu få fornuftige skud - og der ikke justeres på kværnen i tide og utide.

2. De følgende brugere har takket scs for denne post:

Jack (3 uger siden)

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Jun 2019
    Tak for jeres svar. Jeg overvejer at købe fra Elektros. Hvis de alligevel skal installere en OPV er det så de ekstra penge værd at få en Sirai pressostat i? Hvad gør den helt præcist?

Mellemristet Morten Müller's avatar
    Registreringsdato
    Apr 2017
    Sted
    Svendborg
    Tak for jeres svar. Jeg overvejer at købe fra Elektros. Hvis de alligevel skal installere en OPV er det så de ekstra penge værd at få en Sirai pressostat i? Hvad gør den helt præcist?
    Du kunne evt også overvejs at købe en simonelli musica. Den har jo alle de stumper og lidt mere til, end den omtalte Oscar ll som du overvejer at tilkøbe ekstra til.

Bare en tanke (-;

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Med venlig hilsen Morten Müller (Svendborg)

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Jun 2019
    Den er bare lige en del dyrere �� men gad godt

Coffeeholic Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    I sin tid valgte jeg af få den instaleret, så har ingen erfaringer uden ;-) 50€ er da en slags penge, det som en pressostat gør er indstilling af keddel temperaturen / tryket i kedlen (jo højere temperatur jo højere tryk) det ville være vigtigere på en maskine med 2 kedler (dual boiler) end på en HX, OPV er i vert fald vigtigst

Mellemristet Hegnet's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2017
    Sted
    Risskov
    Citer Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
    I sin tid valgte jeg af få den instaleret, så har ingen erfaringer uden ;-) 50€ er da en slags penge, det som en pressostat gør er indstilling af keddel temperaturen / tryket i kedlen (jo højere temperatur jo højere tryk) det ville være vigtigere på en maskine med 2 kedler (dual boiler) end på en HX, OPV er i vert fald vigtigst
    Mht Sirai skriver Gianni ved Elektros selv, at den ikke ændrer på koppen; Sirai’s pressostat er bare meget pålidelig, dvs. går sjældent i stykker.
    DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
    MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
    MK K22S: Retention-reduced (Bidstrup)
    Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
    Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

8. De følgende brugere har takket Hegnet for denne post:

Jack (3 uger siden)

Master Brewer Coffee makes the world go's avatar
    Registreringsdato
    Jan 2010
    I 110 volt lande, der er kontaktfladerne i pressostaten, nød til at håndtere det dobbelte antal ampere, end i et 220 volt land
    Det for at opnå samme watt antal i varmelegmet

Der er sirai bedre end det lille der originalt sidder i en Oscar
    Nogle siger så at det originalen endda er bedre til at holde sig inden for et lille område, end sirai kan, men det skal jeg ikke kunne sige om det passer , da der er i tidens løb , har været forskel på hvad der har været i maskinen fra fabrikken

men da maskinen alligevel skal flushes, er det ikke sååå vigtigt

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Jun 2019
    Tror det ender med at jeg sender en ordre afsted til Italien. Er der andre dimser og tilbehør jeg bør købe (reservedele?). Skal selvfølgelig have et blindfilter og en tamper. Hvad med bundløst PF? Og er det nødvendigt med andre kurve hvis jeg køber et bundløst filter eller passer de medfølgende kurve?

Kan godt mærke at Sage har været den nemme løsning. Der er jo tusind ting som mange kan købe sig fattig i men hvad har jeg egentlig brug for?

Tak

Coffeeholic Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Tror det ender med at jeg sender en ordre afsted til Italien. Er der andre dimser og tilbehør jeg bør købe (reservedele?). Skal selvfølgelig have et blindfilter og en tamper. Hvad med bundløst PF? Og er det nødvendigt med andre kurve hvis jeg køber et bundløst filter eller passer de medfølgende kurve?

Kan godt mærke at Sage har været den nemme løsning. Der er jo tusind ting som mange kan købe sig fattig i men hvad har jeg egentlig brug for?

Tak
    Mener bestemt blindfilter følger med til maskinen, bundløst PF er en god ide at få med (jeg bruger aldrig andet) de org. kurvende passer fint, det gør alle 58mm kurve

Måske du også kunne få stor glæde af et Coffee distributor tool som den her fra Motta
    https://www.elektros.it/it/en/Convex...ack_motta.html
    Senest redigeret af Jack : 3 uger siden kl. 23:47

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Jun 2019
    [QUOTE=Morten Müller;142438]Du kunne evt også overvejs at købe en simonelli musica. Den har jo alle de stumper og lidt mere til, end den omtalte Oscar ll som du overvejer at tilkøbe ekstra til.

Bare en tanke (-;

Har set en brugt Musica til salg som skulle være fra 2017 og kun have kørt ca 500 shots. Kan se sælgeren sælger den som noget erhverv og giver 1 års garanti. Nogen der har købt af ham på DBA? Han hedder Vasyl.

Så valget er mellem den brugte Musica og en ny Oscar med OPV/Sirai. Hvad ville I vælge???

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •