Side 5 af 5 FørsteFørste ... 345
Viser resultater 41 til 49 af 49

Emne: Mazzer grind indstilling (til Vibiemme Domobar single boiler)

Coffeeholic Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Jeg har først gemt og uploadet dine billeder via iPhone, kunne ikke forstå hvorfor det ikke skulle kunne lade sig gøre ;-)

Navn:  2F4FE446-27EB-4E1A-AC52-36DB954E536D.jpg
Visninger: 38
Størrelse:  38,0 KB Navn:  75008B08-A81E-4F3A-8F4F-3FC536A950A1.jpg
Visninger: 39
Størrelse:  38,8 KB

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Jun 2019
    Tak for det - jeg er på en android telefon, men det må jo også kunne lade sig gøre for mig. En eller anden dag må jeg finde ud af det ;-)

... men er det underligt, at pakning bliver synlig (se nederste billede) når jeg brygger et shot?
    Senest redigeret af texas : 4 dage siden kl. 20:45 Årsag: Tilføjet mere tekst

Coffeeholic Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af texas Se indlæg
    Tak for det - jeg er på en android telefon, men det må jo også kunne lade sig gøre for mig. En eller anden dag må jeg finde ud af det ;-)

... men er det underligt, at pakning bliver synlig (se nederste billede) når jeg brygger et shot?
    Sikker på det virker på Android, du skal bare trykke på den knap "Indsæt billede" over tekst boksen ;-) iPhone er noget af det mest lukkede system, så kan den så kan din også
    Hvis der virker og håndtaget ikke er utæt, ville jeg ikke bekrymre mig :-) Vibiemme bruger ikke et orginalt E61 bryghoved, og ser noget anderledes ud end det som de andre mærker bruger
    Senest redigeret af Jack : 4 dage siden kl. 20:57

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Jun 2019
    Lyder godt, så lader jeg være med at bekymre mig.

Jeg har ikke nogen knap, når jeg nu skriver i besked.

Nå, jeg skruede skallen af. Det må være denne store messing skrue, der styrer OPV.

Bør jeg skrue på den, så jeg brygger med ca 9 bar (lige nu brygger jeg med 13 bar)?

Og skal jeg skrue med eller mod uret for at få mindre tryk (aka OPV åbner ved lavere tryk)?

Vibiemme Domobar singleboiler, OPV skrue https://imgur.com/gallery/ZKdFlhD

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Jun 2019
    Nå, fandt selv denne forklaring på home-barista.com

" To adjust the OPV, turn the screw counterclockwise to lower and clockwise to increase"

Giver meget god mening. Jeg tror lige, at jeg afventer, at jeg har modtaget mit blindfilter fra Kina. Så må jeg kunne måle mere præcist, om min OPV skal indstilles lidt anderledes.

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Jun 2019
    Navn:  AB86C91D-2CF8-41DF-9F38-8C9585400192.jpg
Visninger: 30
Størrelse:  49,8 KB
    Nå, jeg kan se, at på min iPad har jeg en række ikoner over tekstboks. Det har jeg ikke på min Android telefon

7. De følgende brugere har takket texas for denne post:

Jack (4 dage siden)

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Jun 2019
    ...og nej billedet har ikke noget at gøre med kaffe (men det er dog fra landet, der går rigtigt meget op i kaffe: Italien - og så var det et billede jeg lige kunne finde på min iPad)

Alagna Passo Zube Giachetti Couloir (hvis nogen er interesseret)

Stamgæst
    Registreringsdato
    Jan 2012
    Sted
    2000 F
    Du kan bare lave dit eget blindfilter. Skær en rund skive silikoneplast eller andet lignende der kan dække for hullerne i dit almindelige filter, det virker lige så fint...

Master Brewer Coffee makes the world go's avatar
    Registreringsdato
    Jan 2010
    Du kan da bare kværne superfint, og overdose, så skal maskinen nok blive kvalt, og du kan indstille ventilen

Emneord for dette emne

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •