Mazzer grind indstilling (til Vibiemme Domobar single boiler)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • texas
    Lysristet
    • Jun 2019
    • 98

    #46
    Click image for larger version

Name:	AB86C91D-2CF8-41DF-9F38-8C9585400192.jpg
Views:	1
Size:	49,8 KB
ID:	231263
    Nå, jeg kan se, at på min iPad har jeg en række ikoner over tekstboks. Det har jeg ikke på min Android telefon

    Comment

    • texas
      Lysristet
      • Jun 2019
      • 98

      #47
      ...og nej billedet har ikke noget at gøre med kaffe (men det er dog fra landet, der går rigtigt meget op i kaffe: Italien - og så var det et billede jeg lige kunne finde på min iPad)

      Alagna Passo Zube Giachetti Couloir (hvis nogen er interesseret)

      Comment

      • pingel
        Coffeeholic
        • Jan 2012
        • 1007

        #48
        Du kan bare lave dit eget blindfilter. Skær en rund skive silikoneplast eller andet lignende der kan dække for hullerne i dit almindelige filter, det virker lige så fint...

        Comment

        • Coffee makes the world go
          Master Brewer
          • Jan 2010
          • 5082

          #49
          Du kan da bare kværne superfint, og overdose, så skal maskinen nok blive kvalt, og du kan indstille ventilen
          http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

          Comment

          • Freund
            Lysristet
            • Dec 2018
            • 125

            #50
            Oprindeligt indsendt af texas Se indlæg
            Tak for det - jeg er på en android telefon, men det må jo også kunne lade sig gøre for mig. En eller anden dag må jeg finde ud af det ;-)
            Hvis du benytter appen Tapatalk er det nemt med billeder [emoji16]

            Hilsen
            Freund

            Comment

            • texas
              Lysristet
              • Jun 2019
              • 98

              #51
              Hvor køber i (frisk) ristede bønner?

              Nu er jeg klar til næste skridt på min kafferejse ;-) Derfor vil jeg gerne købe bønner, der er relativt frisk ristede. I første omgang, vil jeg gerne prøve lidt forskelligt, så det ville nemmest (tænker jeg), at købe i en fysisk butik.

              Jeg bor i Vanløse, København (tæt på Damhussøen). Er der en butik tæt på, I kan anbefale. Jeg kan se, at Risteriet.dk har en shop i Frederiksberg Svømmehal. Jeg ved bare, at parkering i det område er lidt besværligt.

              Comment

              • Jack
                Master Brewer
                • Feb 2016
                • 2575

                #52
                Roast kunne være en mulighed (de er ret seriøse) har nu aldrig købt med hjem der fra, men besøgt dem og fået dejlig kaffe


                De har også en cafe i Studiestræde 16, hvor de sælger kaffe
                Last edited by Jack; 1. July 2019, 12:31.
                Pictures (or it didn't happen)

                Comment

                • texas
                  Lysristet
                  • Jun 2019
                  • 98

                  #53
                  Tak!

                  Jeg så lige, at visse bønner fra risteriet.dk kan købes hos nemlig.com

                  Det ville jo være nemt. Er det et fornuftigt sted at købe bønner?

                  Comment

                  • Jack
                    Master Brewer
                    • Feb 2016
                    • 2575

                    #54
                    Oprindeligt indsendt af texas Se indlæg
                    Tak!

                    Jeg så lige, at visse bønner fra risteriet.dk kan købes hos nemlig.com

                    Det ville jo være nemt. Er det et fornuftigt sted at købe bønner?
                    Du kan ikke være så sikker på bønnerne er friske når de sælges igennem et supermarked hop du på cyklen istedet og få nogen frisk ristet max 6-7 dage fra rist
                    hos roast har de mange at vælge imellem, her kan du også få råd og vejledning, super søde mennesker
                    Pictures (or it didn't happen)

                    Comment

                    • texas
                      Lysristet
                      • Jun 2019
                      • 98

                      #55
                      Studiestræde er jo endnu værre (rent trafikalt) end Frederiksberg ;-)

                      Er der nogle steder uden for Kbh K, der sælger frisk ristet kaffe?

                      Comment

                      • texas
                        Lysristet
                        • Jun 2019
                        • 98

                        #56
                        ... og Islands Brygge er heller ikke min favorit destination ift shopping

                        Comment

                        • texas
                          Lysristet
                          • Jun 2019
                          • 98

                          #57
                          Nu har jeg købt de bønner, der blev anbefalet fra Holy Bean (altså bestilt online)

                          ... jeg orker ikke myldretidstrafik i Kbh ;-)

                          Comment

                          • Jack
                            Master Brewer
                            • Feb 2016
                            • 2575

                            #58
                            Der vist ikke meget tålmodighed ;-) I Maj rejste jeg fra Hong Kong til Shenzhen i Kina ca. 1 times+ transport hver vej (pas kontrolden tager tid), bare for at hente 1 kg natural processed frisk ristede bønner fra yunnan puer, som jeg havde bestilt, dem har jeg så kunne nyde her i Maj/start Juni i Danmark.

                            Sidst jeg var i kbh var der nu heller ingen problemer, måske jeg var heldig at få plads til bilen i Studiestræde, i mens jeg smagte på flere forskellige bønner hos Roast, de single doser nemlig, så der er ingen problem at smage flere forskellige espressoer riste :-)

                            Men men men Holybean er et udmærket sted at starte, her er du også sikker på kaffen er frisk ristet, lad os høre hvordan det går med dem, dog skal du huske, de normalt er bedst på omkring 7 dagen +-, men du kan nu godt starte på dem før
                            Last edited by Jack; 1. July 2019, 15:33.
                            Pictures (or it didn't happen)

                            Comment

                            • texas
                              Lysristet
                              • Jun 2019
                              • 98

                              #59
                              Roast i Studiestrædet lyder som en fornuftig destination næste gang jeg bliver tvunget til en tur på strøget (for shopping på strøget er om muligt endnu værre, end bil i Kbh K).

                              Frederiksberg er rigtigt fin cykelafstand. Er der gode steder at købe bønner på Frederiksberg? Gerne 2000 Frb, frem for Frb C (hvis jeg skal være doven ift længden af min cykeltur)

                              Comment

                              • Jack
                                Master Brewer
                                • Feb 2016
                                • 2575

                                #60
                                Coffee Collective ligger da på Godthåbsvej 34B, 2000 Frederiksberg
                                coffeecollective.dk


                                Risteriet Coffee Frederiksberg
                                Helgesvej 29, 2000 Frederiksberg
                                og (lige på hver side af Vandløse)
                                Tørringvej 17, 2610 Rødovre
                                risteriet.dk

                                er det ikke lidt op af bakke, der skal en jyde til ;-)

                                Dog er ingen af dem blandt mine favoritter, selv og de ligger højt på andres liste og Coffee Collective er i verdens klasse

                                Daniel har lavet en tråd "2019 risterier" der er ikke meget kød på den, men det kommer der forhåbenlig med tiden, dog spænder risterierne bredt
                                Last edited by Jack; 1. July 2019, 17:50.
                                Pictures (or it didn't happen)

                                Comment

                                Working...
                                X