KaffeMekka Vs. Rigtig Kaffe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • thomas.mathiasen
    Grøn bønne
    • May 2019
    • 22

    [Vurderes] KaffeMekka Vs. Rigtig Kaffe

    Hej!
    Jeg overvejer at købe en Oscar II, nu er spørgsmålet så, hvor man skal købe.

    Valget står mellem KaffeMekka og Rigtig Kaffe. Er der nogen, der har erfaring med disse butikker og/eller gode råd/præferencer?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Tobias
    Mellemristet
    • Sep 2010
    • 170

    #2
    Har ikke handlet med Rigtig Kaffe.
    Kaffemekka har eksisteret i mange år og jeg har ikke noget dårligt at sige om dem. Handler gerne hos dem igen.

    Som jyder er generelt skal man generelt tage forbi og krejle med prisen....

    Comment

    • BigBen
      Mellemristet
      • Apr 2013
      • 160

      #3
      Jeg har absolut kun gode erfaringer med KaffeMekka.

      RigtigKaffe har jeg ikke handler med.
      Wilfa Svart Presisjon Alu (2 stk.)
      Baratza Forte Brew Grinder
      Hario v60
      Bodum 8 kops stempel

      Comment

      • thniels
        Lysristet
        • May 2012
        • 105

        #4
        Ditto :-)
        - Thomas Nielsen


        Bezzera BZ10 + Mahlkönig Vario + 3 x Freud-stempel + Hario-kolbe + Lido 2 + Gene Café

        Comment

        • holberg19
          Lysristet
          • Jan 2016
          • 135

          #5
          KaffeMekka - anbefalet

          RigtigKaffe - ikke anbefalet. Havde en maskine der skulle til reparation efter 14 dage. Returnerede maskine plus tilbehør i den perfekte, ubrudte emballage. Fik en pakke retur i en åbenlyst flere år gammel emballage, der var tapet sammen på kryds og tværs for ikke at have huller/revner. Hvad værre var, uden alt tilbehøret (portafilter, drypbakke etc). Jeg har (næsten) forståelse for at den slags kan ske og det var min indgang til vores reklamation, men den efterfølgende dialog håndterede de ikke særlig godt. I tillæg hertil måtte jeg vente 3 uger på at tilbehøret kom retur efter maskinen var landet. Summa summarum vil jeg aldrig handle der igen.

          Comment

          • Tobias
            Mellemristet
            • Sep 2010
            • 170

            #6
            Men skal du ikke købe den Oscar version 1 jeg har til salg ?

            servicen er i top[emoji3]


            Sent from my iPhone using Tapatalk

            Comment

            • thomas.mathiasen
              Grøn bønne
              • May 2019
              • 22

              #7
              Oprindeligt indsendt af Tobias Se indlæg
              Men skal du ikke købe den Oscar version 1 jeg har til salg ?

              servicen er i top[emoji3]


              Sent from my iPhone using Tapatalk
              Mange tak, men det SKAL være en Oscar II. Den er jeg sgu faldet lidt for [emoji3]


              Sent from my iPhone using Tapatalk

              Comment

              • Muenster
                Lysristet
                • May 2019
                • 110

                #8
                Jeg har købt både en Gaggia Accademia og min NS Oscar II med Grinta kværn hos Rigtig kaffe. Desuden har jeg købt masser af rengøringsmidler til maskinerne og forskelligt tilbehør gennem de sidste seks år. Min Gaggia Accademia drillede lidt sidste år og blev sendt frem og tilbage til Rigtig Kaffe tre gange, tror jeg, fordi den blev ved med at drille. Maskinen var altid pakket pænt ned i den originale emballage, så det kan jeg ikke klage over.

                Min bekymring kunne være, at det eneste, Rigtig Kaffe nu har fra Nuova Simonelli, er Oscar II og Grinta kværnen. Oscar II er på tilbud til kr. 4.995,-, og det er bestemt en god pris. Nu gætter jeg kun, men det kan jo tolkes sådan, at Rigtig kaffe vil holde op med at føre Nuova Simonelli og sælger ud af deres lager. Kaffemekka skriver derimod, at de er officiel importør og distributør af Nuova Simonelli i Danmark. Det kan måske betyde, at det vil være nemmere at få service og reparationer hos Kaffemekka fremover, men måske er det noget pjat at tænke sådan. Der er jo to års reklamationsret uanset forhandleren. Noget andet er, at det ser ud til, at Kaffemekka har fået udsolgt af Oscar II.

                Tidligere i år besluttede jeg mig for at købe en Nuova Simonelli Musica, da jeg er så glad for min Oscar II i sommerhuset. Jeg ville gerne have den til at slutte til ledningsvand. Oscar II og Musica kan ikke stilles om mellem at bruge vandtank og ledningsvand. Man skal købe den rigtige version fra starten. Jeg kunne godt finde den på udenlandske hjemmesider, men jeg vil da helst købe i Danmark, hvis der ikke er den store prisforskel. Jeg skrev derfor til Kaffemekka og spurgte, om de kunne skaffe modellerne til ledningsvand. De svarede, at det havde de faktisk allerede selv tænkt på, så de ville bestille dem hjem med deres næste ordre. Jeg fik at vide i en e-mail fra 4/4 2019, at det ville tage 1-2 måneder at få dem hjem. Allerede dagen efter dukkede modellerne til ledningsvand op på Kaffemekkas hjemmeside, men stod som udsolgte. Det har de gjort lige siden. Jeg har jævnligt kigget på hjemmesiden for at se, om maskinerne er kommet hjem. I den tid er flere af Nuova Simonellis modeller blevet udsolgte hos Kaffemekka. Måske er der leveringsproblemer fra Nuova Simonelli. Måske er det også forklaringen på, at Rigtig Kaffe heller ikke har så mange modeller fra Nuova Simonelli mere. Jeg ved det ikke. Og måske kommer de på lager i morgen. Det er ikke til at vide.

                Mens Rigtig Kaffe har nedsat Oscar II til kr. 4.995,-, kan jeg se, at Kaffemekka har tilbud på NS Musica Lux Prof. Pack med vandtank til kr. 8.865,- mod normalt kr. 10.995,-. Det er jo ikke vildt meget mere end normalprisen for en Oscar II.
                Med venlig hilsen
                Henrik M., Esbjerg
                Nuova Simonelli Oscar II og Musica
                Eureka Mignon Specialita

                Comment

                • scs
                  Mellemristet
                  • Apr 2016
                  • 237

                  #9
                  Husk at du påregne at købe OPV sættet til Oscar II, da den ellers hamrer afsted med +15 bar i bryghovedet. Kaffemekka har et sæt de har flikket sammen, med en ganske fornuftig anvisning til montering, og det gør altså en verden til forskel. Prisen er så vidt jeg husker 595,-, men kan sikkert findes billigere i Italien.
                  _______________________________________________
                  MK Vario - Rancilio Silvia
                  Appia II 1-gruppe, MK K30 ES

                  Comment

                  • Jens_Muff
                    Master Brewer
                    • Sep 2011
                    • 2615

                    #10
                    Ville vælge Mekka any day. Købte engang en Vario kværn hos RK, og reperationstiderne var helt skæve. 5-6 uger per gang og den var af sted mere end én gang. Ville absolut ikke handle der, med mindre jeg var sikker på, at jeg ikke skulle bruge deres service.
                    - La Pavoni
                    - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
                    - Aillio Bullet R1
                    - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

                    Comment

                    • Muenster
                      Lysristet
                      • May 2019
                      • 110

                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Muenster Se indlæg
                      Mens Rigtig Kaffe har nedsat Oscar II til kr. 4.995,-, kan jeg se, at Kaffemekka har tilbud på NS Musica Lux Prof. Pack med vandtank til kr. 8.865,- mod normalt kr. 10.995,-. Det er jo ikke vildt meget mere end normalprisen for en Oscar II.
                      Det lader desværre til, at Kaffemekka ikke længere har det gode tilbud på Musica. Nu koster den kr. 10.680,- i Lux Prof. Pack version mod normalt kr. 10.995,-. Måske var det andet tilbud en fejl, for det forsvandt ret hurtigt.
                      Med venlig hilsen
                      Henrik M., Esbjerg
                      Nuova Simonelli Oscar II og Musica
                      Eureka Mignon Specialita

                      Comment

                      • BigBen
                        Mellemristet
                        • Apr 2013
                        • 160

                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Muenster Se indlæg
                        Det lader desværre til, at Kaffemekka ikke længere har det gode tilbud på Musica. Nu koster den kr. 10.680,- i Lux Prof. Pack version mod normalt kr. 10.995,-. Måske var det andet tilbud en fejl, for det forsvandt ret hurtigt.
                        Ring og få en snak med Niels, som ejer firmaet. Måske I kan finde ud af noget...
                        Wilfa Svart Presisjon Alu (2 stk.)
                        Baratza Forte Brew Grinder
                        Hario v60
                        Bodum 8 kops stempel

                        Comment

                        • Mads_Fransen
                          Grøn bønne
                          • Mar 2016
                          • 35

                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Muenster Se indlæg
                          Min bekymring kunne være, at det eneste, Rigtig Kaffe nu har fra Nuova Simonelli, er Oscar II og Grinta kværnen. Oscar II er på tilbud til kr. 4.995,-, og det er bestemt en god pris. Nu gætter jeg kun, men det kan jo tolkes sådan, at Rigtig kaffe vil holde op med at føre Nuova Simonelli og sælger ud af deres lager. Kaffemekka skriver derimod, at de er officiel importør og distributør af Nuova Simonelli i Danmark. Det kan måske betyde, at det vil være nemmere at få service og reparationer hos Kaffemekka fremover, men måske er det noget pjat at tænke sådan. Der er jo to års reklamationsret uanset forhandleren. Noget andet er, at det ser ud til, at Kaffemekka har fået udsolgt af Oscar II.
                          Jeg synes nu, at de ganske ofte - og igennem en længere periode (ihvertfald 1-2 år) - har kørt det tilbud på Oscar 2

                          Hvis du køber på et tidspunkt uden rabat, ville jeg utvivlsom også vælge Kaffemekka. God service, og flinke ansatte Held og lykke med købet.

                          Comment

                          • thomas.mathiasen
                            Grøn bønne
                            • May 2019
                            • 22

                            #14
                            Tak allesammen. Jeg har købt Oscar II hos K'Mekka. Nu skal den bare hentes. [emoji3]


                            Sent from my iPhone using Tapatalk

                            Comment

                            • Muenster
                              Lysristet
                              • May 2019
                              • 110

                              #15
                              Oprindeligt indsendt af BigBen Se indlæg
                              Ring og få en snak med Niels, som ejer firmaet. Måske I kan finde ud af noget...
                              Tak for forslaget. Jeg har skrevet sammen med en anden ansat. Jeg venter på, at de får modellen til vandtilslutning hjem, og det skulle ske meget snart nu. Jeg er ikke interesseret i en af dem, de har hjemme. De er alle med vandtank.
                              Med venlig hilsen
                              Henrik M., Esbjerg
                              Nuova Simonelli Oscar II og Musica
                              Eureka Mignon Specialita

                              Comment

                              Working...
                              X