Den perfekte termokop ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaffe T
    Master Brewer
    • Nov 2013
    • 2263

    Den perfekte termokop ?

    Der findes et utalt af termo-kaffekrus. Hvad er jeres erfaringer med hvad der er bedst ?

    Den jeg bruger nu købte jeg i USA i 2003 (!!). En starbucks (ja, hvad vidste jeg dengang). Det gode ved den er at den er i metal = bedre at gøre ren end plastik.

    Det dårlige ved den er at låget ikke slutter tæt, så selvom det er skruet på, så kan den spilde ... suk. Derfor tænker jeg at anskaffe en ny (selvom det er ultra klimavenligt at bruge en dims så længe: 16 år)

    Egentlig syns jeg også den er for lille i bunden ... i forhold til kopholderen i min bil. Nogle gange når jeg svinger, kan den godt "danse lidt". Den er dog ikke væltet endnu.

    Men der er jo tusind valgmuligheder, når man ska ud og erhverve sig en termokop ... så hvad siger I ? Hvad er top knotch når det gælder funktionalitet ?
    Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
    Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

    ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~
  • Alexpid
    Coffeeholic
    • Jan 2016
    • 1496

    #2
    Hvis vi også snakker bæredygtighed og god samvittighed:

    Kaffekop lavet af kaffe

    Sendt fra min SM-N950F med Tapatalk
    Selvstændig hos Alex Kaffe.
    Udelukkende på eBar som privatperson

    Comment

    • Sigh
      Lysristet
      • Jul 2017
      • 141

      #3
      jeg bruger en espro travel og har bare skruet stempeldelen af.
      Version 3.0: Dalla Corte Mini (modificeret), Mazzer Super Jolly Electronic med SSP red speed knive og Niche Zero

      Comment

      • Kurt
        Grøn bønne
        • Mar 2017
        • 44

        #4
        Hej, jeg har anvendt denne i flere år, låget er helt tæt, holder godt på varmen. Jeg bruger den på vandreture. Købte min i en butik for vandreudstyr, men det er denne her: https://www.outmore.dk/krus-300-ml-t...ug-staal-steel

        Comment

        • Jacob Jørgensen
          Lysristet
          • Jan 2015
          • 130

          #5
          Funktionalitet har jeg ikke styr på, men med det peimære fokus på smag og drikkeoplevelse, vil jeg anbefale sagaform.
          Jeg er glad for min, og jeg bruger ikke mine andre.

          Comment

          • Kaffe T
            Master Brewer
            • Nov 2013
            • 2263

            #6
            Tak for input :-)

            Jeg kom til at tænke på ... om det ville nytte noget at skifte pakningen på den gamle ?

            Den er godt nok fint blød stadigvæk ... men måske man ka skifte den til noget tykkere og det så hjælper ?? Jeg har ikke forstand på pakninger.

            Click image for larger version

Name:	Kaffekop2.jpg
Views:	1
Size:	58,3 KB
ID:	231234Click image for larger version

Name:	Kaffekop2.jpg
Views:	1
Size:	58,3 KB
ID:	231234
            Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
            Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

            ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

            Comment

            • Lhenrik
              Lysristet
              • Mar 2008
              • 69

              #7
              Jeg bruger Stanley Onehand Vacuum Mug.
              The Stanley Classic One Hand Vacuum Mug blends a classic look with performance and durability into one excellent travel mug.


              Koppen leverer stabilt ugens vigtigste kop: Mandag kl0625 koppen bag rattet.

              Fordele:
              Den ligger godt i hånd og holder og er, som navnet antyder, en håndsbetjent – Super smart i bil.
              Den holder varmen så effektivt, at bryggerutinen skal tage højde for, at alt over 70 grader i koppen medfører skoldning under indtagelse.
              Let at rengøre grundigt.

              Ulemper:
              Smagte indledningsvist en del af metal – det tager af over tid.
              En håndsbetjening er super smart, men giver en lidt underlig ”vokenbaby” fornemmelse under indtagelsen på E20
              Last edited by Lhenrik; 20. May 2019, 11:04.
              ----------------------------
              Nuværende setup: Dalla Corte Super Mini modificeret af DC Customs DK, Compak K10 pb
              Bagkatalog: Francis Francis, Silvia, Vibiemme Domobar, Dalla Corte Mini - La Cimbali Jr., Casadio Instantaneo.

              Comment

              Working...
              X