Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: Utæt Juna Ena Micro 9

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Apr 2019

Utæt Juna Ena Micro 9

Hej,
    Har en Ena Jura Micro 9, der er begyndt at dryppe under brygning. Således ligger der en del vand under grumsbakken når jeg har brygget en kop. Forhandleren siger den skal have er service (til 1399.kr). Er det noget man kan fikse selv med lidt snilde og en ny pakning? Maskinen er snart 4 år og kørt med kalkfilter.
    Nogle der har erfaring med ovenstående?
    Mvh.
    Peter (Aarhus)

Espresso
    Registreringsdato
    Mar 2008
    Sted
    Nyborg
    Det lyder som om byggeren inkl drainigeventil godt kunne trænge til nye pakninger. Du kan få pakninger hos enten enten juraprofi.de eller komtra.de og du kan finde nogle rigtig gode instruktionsvideoer fra komtra på youtube.com som beskriver, hvordan man gør. Det eneste, der er meget tricky er at fjerne sideskjoldene. Der er en fin video, men det er stadigvæk svært og man kommer nemt til at lave ridser i kanten af skjoldet og/eller rive næserne/hagerne af skjoldene, når man bakser dem af. Men ellers er det nemt. Jeg tror delene inkl fragt render op i ca. 500 kr. så der er da lidt at hente.
    Diverse uspecificerede cafemaskiner i kælderen

Coffeeholic summer's avatar
    Registreringsdato
    Jun 2011
    Sted
    Kbh
    Hej
    Jeg har ikke erfaring med din model, men jeg har haft en Jura XS90 skilt ad. Problemet med dryp kan opstå mange steder, så jeg ville stille og roligt åbne maskinen og kigge lidt rundt. Jeg har vedhæftet et billede af XS90'eren da den var åbnet, så du kan se hvad der venter dig
    Når du åbner maskinen så gå metodisk frem. Tag et billede hver gang du fjerner ledninger/stik/skruer/slanger, så du har noget at kigge på når du samler maskinen igen.
    Hvis den er meget beskidt og det er svært at danne sig et overblik, så kan du rense/støvsuge/tørre op så maskinen er fin og ren inden i, og så lukke og køre et par skud. Når du herefter åbner maskinen igen, kan det være at det er tydeligere at se, hvor dryppet kommer fra.
    Gå evt på nettet og se om du kan finde en pdf med reservedele til din maskine - nogen gange kan man være heldig at finde en 'exploded' tegning over maskinen, og det gør det endnu lettere at regne ud hvordan det hele er sat sammen, og hvad det koster at fixe problemet.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder  

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Apr 2019
    Super. Tak for info. Jeg tjekker det ud. Lyder ikke så besværligt, trods alt.
    Mvh. Peter

Emneord for dette emne

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •