Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 17 af 17

Emne: Fejl på forside

Lysristet
    Registreringsdato
    Dec 2018
    Sted
    Herning
    Citer Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
    men nu hvor ebar er blevet mere kommerciel og ejet af et privat firma vil det være mest logisk pengene kommer der fra,
    Jeg kan ikke mærke noget som helst "kommercielt" - jeg mærker bare en helt masse kærlighed til god kaffe.
    Jeg vil gerne donere en mønt hvis der er brug for det til opgradering af... whatever.. for at det her fantastiske forum fortsætter med at være.

Fortsæt det gode arbejde, både til jer bagved, og til alle dem foran der bruger tid på at dele ud af viden og erfaringer

God aften
    Hilsen
    Freund

2. De følgende brugere har takket Freund for denne post:

buller1 (1 uge siden)

Administrator KristianK's avatar
    Registreringsdato
    Aug 2009
    Sted
    Espergærde
    Citer Oprindeligt indsendt af Freund Se indlæg
    Jeg kan ikke mærke noget som helst "kommercielt" - jeg mærker bare en helt masse kærlighed til god kaffe.
    Jeg vil gerne donere en mønt hvis der er brug for det til opgradering af... whatever.. for at det her fantastiske forum fortsætter med at være.

Fortsæt det gode arbejde, både til jer bagved, og til alle dem foran der bruger tid på at dele ud af viden og erfaringer

God aften
    Hilsen
    Freund
    Dejligt at høre. Vi føler og har stadig en masse kærlighed til kaffen, til kaffefolket og vores fælles passion og interesse.

Espressobar er et firma, drevet som et I/S fra tidernes morgen, med de oprindelige 4 ejere.
    Den kreds blev mindre og mindre, som tiden og livet gik for de enkelte, og på et tidspunkt var alene MoBak og undertegnede tilbage, hvor også MoBak til sidst, med jobliv, familie og meget andet om ørerne gav stafetten videre.

Snakken om Espressobar 2.0 var alene for at sikre at forummet bestod. Kigger man på andre fora, spredt over forskellige interesser, er de voldsomt under pres, da mulighederne i dag er mange flere. Da Espressobar fødtes var Facebook dårligt opfundet

Ebar er i dag ejet personligt at mig og altså ikke et kommercielt fortagende på den måde, men det er klart, at jeg ejer Kristians Kaffe ApS sammen med Grinderman. Så er der selvfølgelig en sammenhæng...men er det så farligt?

Kristians Kaffe var aldrig blevet til, hvis ikke det havde været for den sparring, snak og jams som vi havde herinde. Alle de dejlige diskussioner og livsvenskaber det har skabt, ville jeg ikke være foruden. Min virksomhed var en interesse, der blev til en hobby, der blev til hobbyvirksomhed og i dag en virksomhed, endda med ansatte.

KaffeT har podcast der høres i hele verden, Lav har eget kafferisteri, Christian Juul-Andersen hjalp med at bygge min første kaffebar og er i dag formand for SCA og der er helt sikkert masser af andre eksempler.

Skulle vi så lægge EspressoBar ind under Kristians Kaffe, for at holde liv i det, er det så virkelig så farligt eller glemmer man, hvor jeg og Klaus "kommer fra" ?

Jeg har bestemt ikke glemt mine rødder men det virker som om, at alt der ikke er rundkredsdiskussioner, hvor vi er varmt klædt på og god mod dyrene, per definition er af det onde...

I gamle dage havde vi en Ebar-kaffe, som blev solgt fra KaffeMekka og som gav et tilskud til driften. Det virker som om, at skulle vi genopfinde det, så må det nærmest ikke ligge hos Kristians Kaffe, som en Ebar-kaffe, for så er det kommercielt..er det der vi er?

Hvis vi skulle invitere til et jam til sommer (som jeg i gamle dage gjorde i mit private hjem, med mad og drikke fra egen lomme) vil det så også være at betragte som kommercielt, fordi vi bruger vores lokaler...?

Vi er meget meget villige til at tale om et Ebar-team, et team af hjælpere der vil holde dette skønne sted i live, men må også konstatere at når det så kommer til stykket, så kan vi knapt samle opbakning til årets kaffevent på dansk jord, Dansk Kaffe Festival i Valby.

Så skal vi have en snak om fællesskab, om vi kan og vil løfte i flok, hvad den enkelte kunne have lyst og mulighed for at gøre, så råb op.... Der er tonsvis af opgaver og ting at tage fat i og vi vil meget gerne holde liv "i den gamle dame"!

I bedste mening
    Kristian

4. De følgende 11 brugere siger tak til KristianK for denne post:

BigBen (1 uge siden),EmilMR (1 uge siden),holberg19 (1 uge siden),Jack (1 uge siden),Jens_Muff (1 uge siden),Juul-Andersen (1 uge siden),kildsgaard (1 uge siden),Lav (1 uge siden),Lhenrik (1 uge siden),malling (1 uge siden),SorenS (1 uge siden)

Master Brewer Jens_Muff's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2011
    Sted
    KBH S
    Man kan sige, at siden du er ejer af forummet, kan du principielt poste hvad der passer dig og pushe din virksomhed lige så tosset, du vil. Men forummet er intet uden sine medlemmer, og hvis man som ejer udnytter den frihed til at sælge dine produkter for meget, så finder folk hurtigt udgangen.

Efter min smag har du en super fin balance mellem at sige til, når din virksomhed rent faktisk har noget at byde ind med - og på den anden side afholde dig fra at bruge forummet som decideret salgskanal. Jeg synes du er super god til at 'disclaime' hvilke interesser du kunne anklages for at have osv. og fx at lade andre om at anbefale din kaffe og dine produkter, når en trådstarter fx spørger åbent efter råd til indkøb. Det synes jeg du klarer ret elegant

Det er rigtigt, at ebar er 'mere kommerciel' end fx Bønneklubben i den forstand, at der er en tættere tilknytning til en virksomhed, men det ser jeg slet ikke noget i vejen for, så længe din virksomhed bidrager positivt. Efter min mening er det en balance. Jeg var medlem af en privat gruppe på fb om ejendomsinvesteringer, som først blev drevet helt privat, men siden overdraget (formentlig solgt) til en virksomhed, der ganske vist var relevant for branchen, men som (synes jeg) tog muligheden for at bruge gruppen som reklamesøjle for langt. Så smuttede jeg.

Jeg forstår godt, at det kan være nødvendigt at generere indtægt til dækning af udgifterne til sitet, og at det i den forbindelse kan det give mening at lægge det ind under Kristians Kaffe og lave nogle 'samarbejder' i det omfang, det giver mening og skaber værdi for forummet. Fortsætter du nogenlunde samme ånd som hidtil, er jeg ikke bekymret for, at folk vil synes det er verdens undergang. For mig ret åbenlyst, at ebar mere er et altruistisk projekt end et cash cow.

Jeg tror ikke rigtig på, at menige medlemmer kan løfte opgaven med et ebar 2.0 af de samme grunde, du nævner. Jeg tror, mange af de medlemmer, der er/har været meget aktive herinde, har nok i andre kaffeprojekter. Jeg har selv fx. ikke tid til ret mange andre kafferelaterede projekter end Bønneklubben.

Det var et lille input herfra.
    Senest redigeret af Jens_Muff : 1 uge siden kl. 12:20
    - La Pavoni
    - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
    - Aillio Bullet R1
    - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

6. De følgende 7 brugere siger tak til Jens_Muff for denne post:

BigBen (1 uge siden),Jack (1 uge siden),Kaffe T (1 uge siden),Lav (1 uge siden),malling (1 uge siden),Sinobi (1 uge siden),SorenS (1 uge siden)

Master Brewer Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af KristianK Se indlæg
    Dejligt at høre. Vi føler og har stadig en masse kærlighed til kaffen, til kaffefolket og vores fælles passion og interesse.
    Espressobar er et firma, drevet som et I/S fra tidernes morgen, med de oprindelige 4 ejere.
    Den kreds blev mindre og mindre, som tiden og livet gik for de enkelte, og på et tidspunkt var alene MoBak og undertegnede tilbage, hvor også MoBak til sidst, med jobliv, familie og meget andet om ørerne gav stafetten videre.
    Snakken om Espressobar 2.0 var alene for at sikre at forummet bestod. Kigger man på andre fora, spredt over forskellige interesser, er de voldsomt under pres, da mulighederne i dag er mange flere. Da Espressobar fødtes var Facebook dårligt opfundet
    Så skal vi have en snak om fællesskab, om vi kan og vil løfte i flok, hvad den enkelte kunne have lyst og mulighed for at gøre, så råb op.... Der er tonsvis af opgaver og ting at tage fat i og vi vil meget gerne holde liv "i den gamle dame"!
    I bedste mening
    Kristian
    Det er altid farligt at åbne munden om sådan et emne, af fare for at blive misforstået.. hvilket måske også er grunden til tavsheden om emnet..
    Jeg havde lagt mærke til gennem længere tid, ebar ikke blev vedligeholdt og styre gruppen mere eller mindre var forsvundet, administrations grupper har været meget lidt aktiv og der kunne gå måneder imellem medlemmer fra gruppen havde været online, samme gruppe havde heller ikke rigtig skrevet indlæg i forummet, da ”RasmusDJ” opretter tråden her, kommer jeg med med mit indput ”post #2” her i tråden,
    ”Hvor kommer pengende fra?” for enhver kan se det ikke hænger sammen, og hvad koster det at drive ebar? mit gæt er omkring 12.000 kr pr år til server plads og alm vedligeholdelse.

de penge skulle være nemme at hente på sponsorater, medlems kontingent og måske midler efter folkeoplysningsloven, hvor det også er muligt at få stillet lokaler til rådighed fra kommunen, hvis der er interesse for det https://kum.dk/kulturpolitik/uddanne...-foreningsliv/

Hvis ebar var en forening, jeg tror næppe der er nogen virksomheder som vil smide et sponsorat efter ebar så længe ebar er drevet som en kommerciel virksomhed.

Er der interesse i at lave ebar til en forening? med bestyrelse og medlemmer lidt ala bønne klubben, gerne med kristiakK som formand, øv jeg havde ellers lige ”Jens_Muff” som kandidat til bestyrelsen ;-) lad os endelig høre, sikker på vi er mange som gerne giver en hånd med, både som bestyrelse og menig medlem til at skaffe midler til sikker drift.

Det er helt sikkert ebar skal tilføres midler for at kunne bestå i fremtiden, måske ikke mange, men i hvert fald noget opdatering og vedligeholdelse, har vi et medlem som kan og vil hjælpe, er det selvfølgelig vejen frem, men det er dit forum og du bestemmer.

Skrevet i den bedste mening af kærlighed til ebar
    Senest redigeret af Jack : 1 uge siden kl. 14:39
    Pictures (or it didn't happen)

Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Ps. Dejligt at se forsiden køre igen

tidligere Fejl som jeg bla snakkede om kan for eks ses i ældre artiklen som "Riste- og cuppingaften med The CoffeeCollective hos Behag din Smag" http://www.espressobar.dk/2007/11/526/
    hvor billederne er forsvundet, hvilket jeg syntes er mega ærgerligt

til Første billede som mangler er stien http://216.15.199.138/wp-content/upl...image00004.jpg

Men linket/ stien til billedet passer ikke efter serverskift, ændre man med lidt snille linket i et nyt browser vindue til http://www.espressobar.dk/wp-content...image00004.jpg

Dukker det op fra gemmerne

Navn:  image00004.jpg
Visninger: 57
Størrelse:  83,8 KB

Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Ps. meget enig med Mobak i anden tråd Facebook kommer aldrig til at slå et forum, det er jo fuldstændig umuligt at søge gamle råd, det er i hvert fald meget mere uoverskueligt

Lysristet LarsenPedersen's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    København S
    Citer Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
    tidligere Fejl som jeg bla snakkede om kan for eks ses i ældre artiklen som "Riste- og cuppingaften med The CoffeeCollective hos Behag din Smag" http://www.espressobar.dk/2007/11/526/
    hvor billederne er forsvundet, hvilket jeg syntes er mega ærgerligt

til Første billede som mangler er stien http://216.15.199.138/wp-content/upl...image00004.jpg

Men linket/ stien til billedet passer ikke efter serverskift, ændre man med lidt snille linket i et nyt browser vindue til http://www.espressobar.dk/wp-content...image00004.jpg

Dukker det op fra gemmerne
    Dette kunne muligvis(!) fikses ved at køre følgende på databasen:

UPDATE wp_posts SET post_content = replace(post_content, 'http://216.15.199.138', 'http://www.espressobar.dk');

- men det er ikke sikkert, at det nødvendigvis fikser billedstierne.
    Nuova Simonelli Oscar II (m. OPV)
    Mazzer Super Jolly

11. De følgende brugere har takket LarsenPedersen for denne post:

Jack (1 uge siden)

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •