Min søn flytter hjemmefra

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ullum
    Mørkristet
    • Sep 2013
    • 401

    Min søn flytter hjemmefra

    Hej altvidende forum
    Min søn forlader hjemmet, og det eneste kaffe han vil drikke er det der kommer fra farens Pavoni.
    Han må nok et par klasser ned, men det er mere for øjet end for ydelsen. Noget andet er kværnen. Jeg har en Mazzer Major, det ville jo være oplagt, men når man er på et su budget så er der måsker andre muligheder der kan bruges.
    Og her kommer i ind, en espresso kværn til pavoni på su budget😃?
    Mvh ullum
  • Alexpid
    Coffeeholic
    • Jan 2016
    • 1496

    #2
    Jeg brugte en pharos håndkværn da jeg havde en pavoni. Lækker robust Kværn! Ellers kan en ascaso i-mini eller Rancillio Rocky også gøre det

    Sendt fra min SM-N950F med Tapatalk
    Selvstændig hos Alex Kaffe.
    Udelukkende på eBar som privatperson

    Comment

    • Coffee makes the world go
      Master Brewer
      • Jan 2010
      • 5082

      #3
      Jeg ville holde mig fra flade knive under 64 mm, specielt ved brugt køb,
      Udbuddet på 64mm kværne er mega stort i forhold til alt andet, og det er nok der man gør den bedste handel til få penge

      En Pavoni en 64 mm kværn, en ordentlig tamper og en ethuls dyse og en go mælke kande ,, så er man godt kørende,bare man husker at købe ordentlige bønner
      En vario home kan også være en mulighed , men den er der delte meninger om , når de virker , så er der masser af bruger venlighed i dem

      Er Sønike villig til at bløde for ordenlige bønner? ellers kan det hele være ligemeget
      http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

      Comment

      • Ullum
        Mørkristet
        • Sep 2013
        • 401

        #4
        Tak for input

        Han har meddelt at det bliver bønner fra faren Cormorant risteri der skal bruges😃
        Mvh ullum

        Comment

        • summer
          Coffeeholic
          • Jun 2011
          • 1407

          #5
          Nu ved jeg ikke hvor mange skud der skal kværnes pr dag, men hvis vi er i den lave ende ville jeg nok snuppe en af de gode små håndkværne. De er samtidig i en overkommelig størrelse til et køkken i en lille størrelse, kan tages med på studiet og nemt justeres frem og tilbage mellem filter og espresso.
          Jeg tænker Comandante, Hiku, Helor, Kinu, Lido osv. Der er mange gode efterhånden.

          Comment

          • Mickit
            Grøn bønne
            • Nov 2018
            • 7

            #6
            Jeg har selv en Pavoni, og har brugt Comandante håndkværnen i snart to år.
            Det fungerer efter min mening rigtig godt sammen, men det tager selvfølgelig lidt ekstra tid.

            Har dog i tirsdags skiftet ud til en Eureka Mignon Specialita, for ikke at skulle stå så tidligt op hver morgen
            og det var ofte en lang process, at lave kaffe til 4 mennesker med en håndkværn!

            Jeg syntes, at kaffen er blevet mere "rund" i smagen med mignon, end den var med comandante.
            Dog har jeg ikke prøvet alt muligt forskelligt ift. kværn og maskiner, så totalt ekspert er jeg ikke.

            Comment

            Working...
            X