Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: Trykopbygning standser omkring 0,5 bar (ECM Mechanika)

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Mar 2019

Trykopbygning standser omkring 0,5 bar (ECM Mechanika)

Umiddelbart efter en nylig afkalkning af min ECM Mechanika IV profi begyndte maskinen at standse trykopbygningen omkring 0,5 bar (ifølge manometeret). Maskinen bliver varm, men manometeret stiger ikke yderligere. Jeg kan egentlig fint brygge og dampe mælk omkring de indikerede 0,5 bar, men det taget tager lidt længere tid end tidligere at nå et fornuftigt bryggetryk. Manometeret kan godt bringes op på 1,2-1,5 bar (omend langsomt), men kun ved at tage damp eller tappe vand fra enten gruppehoved eller varmtvandshanen og så væbne mig med ganske megen tålmodighed. Når jeg slukker maskinen, går manometeret også meget langsomt ned til 0.

Er der mon nogen, der erfaring med noget lignende?

Coffeeholic davidsarinelli's avatar
    Registreringsdato
    May 2009
    Sted
    Aarhus
    Nyt manometer
    David Sarinelli

Arbejder hos Espresso Systems - men er udelukkende på ebar som privatperson

www.espresso-systems.dk

Coffeeholic davidsarinelli's avatar
    Registreringsdato
    May 2009
    Sted
    Aarhus
    Citer Oprindeligt indsendt af polemologos Se indlæg
    Umiddelbart efter en nylig afkalkning af min ECM Mechanika IV profi begyndte maskinen at standse trykopbygningen omkring 0,5 bar (ifølge manometeret). Maskinen bliver varm, men manometeret stiger ikke yderligere. Jeg kan egentlig fint brygge og dampe mælk omkring de indikerede 0,5 bar, men det taget tager lidt længere tid end tidligere at nå et fornuftigt bryggetryk. Manometeret kan godt bringes op på 1,2-1,5 bar (omend langsomt), men kun ved at tage damp eller tappe vand fra enten gruppehoved eller varmtvandshanen og så væbne mig med ganske megen tålmodighed. Når jeg slukker maskinen, går manometeret også meget langsomt ned til 0.

Er der mon nogen, der erfaring med noget lignende?
    Alternativt, så lukker magnetventilen ikke ordenligt, så dampkedlen overfylder.
    David Sarinelli

Arbejder hos Espresso Systems - men er udelukkende på ebar som privatperson

www.espresso-systems.dk

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Mar 2019
    Mange tak for svar! Har du mon en idé om, hvordan jeg tester, om det er manometeret eller magnetventilen, der har problemer?

Emneord for dette emne

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •