Trykopbygning standser omkring 0,5 bar (ECM Mechanika)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • polemologos
    Grøn bønne
    • Mar 2019
    • 9

    Trykopbygning standser omkring 0,5 bar (ECM Mechanika)

    Umiddelbart efter en nylig afkalkning af min ECM Mechanika IV profi begyndte maskinen at standse trykopbygningen omkring 0,5 bar (ifølge manometeret). Maskinen bliver varm, men manometeret stiger ikke yderligere. Jeg kan egentlig fint brygge og dampe mælk omkring de indikerede 0,5 bar, men det taget tager lidt længere tid end tidligere at nå et fornuftigt bryggetryk. Manometeret kan godt bringes op på 1,2-1,5 bar (omend langsomt), men kun ved at tage damp eller tappe vand fra enten gruppehoved eller varmtvandshanen og så væbne mig med ganske megen tålmodighed. Når jeg slukker maskinen, går manometeret også meget langsomt ned til 0.

    Er der mon nogen, der erfaring med noget lignende?
  • davidsarinelli
    Coffeeholic
    • May 2009
    • 1484

    #2
    Nyt manometer
    David Sarinelli

    Arbejder hos Espresso Systems - men er udelukkende på ebar som privatperson

    Giesen W1 m. Artisan connection
    Bullet R1 2.0 IBTS
    La Marzocco Linea Classic AV 1
    Lelit Bianca Dual PID pressure profiling
    Profitec Pro500
    La Pavoni Professional
    ProBarista G-IOTA single dosing flat burrs
    Niche Zero single dosing conical burrs
    DIP DK-40 Bulk

    Masser af SSP burrs!


    www.espresso-systems.dk

    Comment

    • davidsarinelli
      Coffeeholic
      • May 2009
      • 1484

      #3
      Oprindeligt indsendt af polemologos Se indlæg
      Umiddelbart efter en nylig afkalkning af min ECM Mechanika IV profi begyndte maskinen at standse trykopbygningen omkring 0,5 bar (ifølge manometeret). Maskinen bliver varm, men manometeret stiger ikke yderligere. Jeg kan egentlig fint brygge og dampe mælk omkring de indikerede 0,5 bar, men det taget tager lidt længere tid end tidligere at nå et fornuftigt bryggetryk. Manometeret kan godt bringes op på 1,2-1,5 bar (omend langsomt), men kun ved at tage damp eller tappe vand fra enten gruppehoved eller varmtvandshanen og så væbne mig med ganske megen tålmodighed. Når jeg slukker maskinen, går manometeret også meget langsomt ned til 0.

      Er der mon nogen, der erfaring med noget lignende?
      Alternativt, så lukker magnetventilen ikke ordenligt, så dampkedlen overfylder.
      David Sarinelli

      Arbejder hos Espresso Systems - men er udelukkende på ebar som privatperson

      Giesen W1 m. Artisan connection
      Bullet R1 2.0 IBTS
      La Marzocco Linea Classic AV 1
      Lelit Bianca Dual PID pressure profiling
      Profitec Pro500
      La Pavoni Professional
      ProBarista G-IOTA single dosing flat burrs
      Niche Zero single dosing conical burrs
      DIP DK-40 Bulk

      Masser af SSP burrs!


      www.espresso-systems.dk

      Comment

      • polemologos
        Grøn bønne
        • Mar 2019
        • 9

        #4
        Mange tak for svar! Har du mon en idé om, hvordan jeg tester, om det er manometeret eller magnetventilen, der har problemer?

        Comment

        Working...
        X