Ubermilk ! hvad koster den?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    Ubermilk ! hvad koster den?

    Nogen som ved hvad prisen er på Ubermilk (ikke fantasi prisen) Coffee Omega nægter at svare



    Har i fået den testet på kaffefestivalen, er den så perfekt som de skriver?


    Click image for larger version

Name:	ubermilk.jpg
Views:	1
Size:	34,8 KB
ID:	238179
    Pictures (or it didn't happen)
  • Juul-Andersen
    Stamgæst
    • Apr 2014
    • 772

    #2
    Jeg fik aldrig testet den, men hørte den skulle være helt vild god. Espresso Systems har agenturet, prøv at send Thomas en besked derfra
    Coffee aficionado, frequently found sipping wine🍷
    I’ve been told I like tea
    I know nothing about everything, expect most comments to be failed jokes.

    Plans stuff in my spare time ☕️👌

    Comment

    • Thier79dk
      Mørkristet
      • Aug 2014
      • 333

      #3
      David sælger den. Spørg ham.
      Jeg prøvede den og den er smart. Mælken var lidt luftig. Men smagte godt og man kunne let indstille den.

      Men spørg David herinde.


      Sent from my iPhone using Tapatalk

      Comment

      • holberg19
        Lysristet
        • Jan 2016
        • 135

        #4
        Jeg testede den.

        Lækker smag.

        Der er noget nærmest hypnotiserende ved at se den spytte mælk ud i stride strømme.

        Rengøring er selvfølgelig et issue i forhold til antallet af kopper, hvis ikke den står i et miljø med høj volumen.

        Den venlige mand fra Espresso Systems viste hvorledes luften tilsættes fra det lille "filter" ved udløbet.

        Comment

        • Jack
          Master Brewer
          • Feb 2016
          • 2575

          #5
          Oprindeligt indsendt af holberg19 Se indlæg
          Jeg testede den.

          Lækker smag.

          Der er noget nærmest hypnotiserende ved at se den spytte mælk ud i stride strømme.

          Rengøring er selvfølgelig et issue i forhold til antallet af kopper, hvis ikke den står i et miljø med høj volumen.

          Den venlige mand fra Espresso Systems viste hvorledes luften tilsættes fra det lille "filter" ved udløbet.
          Fedt, hvordan var mælken vs en normal steamet mælk, er maskinen så god eller må man nøjes "late art effekten"

          Ubermilk skriver selv "Perfect and consistent milk foam ANYTIME"
          Pictures (or it didn't happen)

          Comment

          • holberg19
            Lysristet
            • Jan 2016
            • 135

            #6
            Der kan ikke koges ret meget suppe på det.

            Mælken var, som var den steamet af en god barista.

            Comment

            • Jack
              Master Brewer
              • Feb 2016
              • 2575

              #7
              Den er helle ikke gratis, Vejl pris ligger lige omkring 50k +- alt efter forhandler (uden tilbehør)
              Pictures (or it didn't happen)

              Comment

              • malling
                Master Brewer
                • Apr 2011
                • 4545

                #8
                Til den pris kan man lære en hel landsby at steame mælk til perfektion
                A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                Comment

                • Jack
                  Master Brewer
                  • Feb 2016
                  • 2575

                  #9
                  Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
                  Til den pris kan man lære en hel landsby at steame mælk til perfektion
                  Meget enig :-) crazzy price, men er det ikke sådan det er i denne verden men der for er produktet interessant anyway, det er ikke alle steder mælk er så billig som i Danmark, nogen steder snakker vi +20 kr pr /l

                  Ubermilk er heller ikke ene om automatisk mælke steamer, det måske bare den smarteste og mest mælke økonomiske som findes lige nu, har i set ” o2 Perfect Foam” https://sprudge.com/set-steam-wand-t...er-118451.html

                  Når det så er sagt, har jeg altid syntes det er underligt vi absolut skal have all in one i vores espressomaskiner, mælke streamerne i de almindelige maskiner er jo ikke "Rocket Science" mine tanker går også på man kunne dele enhederne op og fjerne steam funktionen, og holde steam funktionen ved siden af endda også i et hjemme setup, der findes externe steam enheder som kan købes fra ca. 2000 kr. og op, så er man også fri for at temperatur surfe hvis man ejer en Silvia

                  Click image for larger version

Name:	812Q5AcPScL__SY550_.jpg
Views:	1
Size:	18,0 KB
ID:	231201
                  Last edited by Jack; 9. March 2019, 12:30.
                  Pictures (or it didn't happen)

                  Comment

                  • malling
                    Master Brewer
                    • Apr 2011
                    • 4545

                    #10
                    De fleste steder er mælk noget frygteligt stads, aka pulver eller pulver baseret, eller som i USA UHT behandlet. Det smager afskyeligt og så giver det slet ikke mening at smide 50k da det alligevel smager af risengrød og/eller kunstigt!

                    Det er meget, som i meget få steder hvor det giver mening og det er hovedsageligt i Nord og mellem europa, resten af verden vil jeg som hoved regel holder mig langt fra det!
                    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                    Comment

                    • Jack
                      Master Brewer
                      • Feb 2016
                      • 2575

                      #11
                      Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
                      De fleste steder er mælk noget frygteligt stads, aka pulver eller pulver baseret, eller som i USA UHT behandlet. Det smager afskyeligt og så giver det slet ikke mening at smide 50k da det alligevel smager af risengrød og/eller kunstigt!

                      Det er meget, som i meget få steder hvor det giver mening og det er hovedsageligt i Nord og mellem europa, resten af verden vil jeg som hoved regel holder mig langt fra det!
                      Meget enig, det er ny teknologi, som kunne bliver billigere med tiden, hvis du betaler på den anden side af 20 kr for en litter "Frisk" mælk begynder det at give mening, man bruger frisk mælk i Hong Kong, alle tror det er så billigt i Kina, sidst jeg var i et supermarket i Shenzhen kostede en litter frisk mælk ca. 15 kr. og helt sikkert mere idag, priserne er vel og mærket de billigste, der findes dyre.

                      Jeg syntes også den er for dyr, men finder den interssant alligevel, spørsmålet er nok om det bliver accepterer og her tænker jeg ikke på starbucks, de ville helt sikkert ikke være bange for at købe den
                      Last edited by Jack; 9. March 2019, 16:25.
                      Pictures (or it didn't happen)

                      Comment

                      • malling
                        Master Brewer
                        • Apr 2011
                        • 4545

                        #12
                        Nu giver mælk i det hele taget forsvindende lidt mening i Asien da et sted mellem 80-100% er intolerante og kun marginalt mere for afrikanere og deres efterkommere, det er kun i “nordeuropa” og lande der har afstamning herfra der rigtigt tåler det, en tur i sydeuropa og op mod halvdelen er intolerante.

                        Så det giver fint mening at det er så dyrt når det ikke er synderligt mange der bør drikke det, og når det ikke er en del af en naturlig asiatisk kost.

                        Det her produkt bør også ses som rettet mod netop de lande og her er mælken billig og så kan du træne dig god for en fraktion af prisen!
                        A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                        Comment

                        • Jack
                          Master Brewer
                          • Feb 2016
                          • 2575

                          #13
                          Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
                          Nu giver mælk i det hele taget forsvindende lidt mening i Asien da et sted mellem 80-100% er intolerante og kun marginalt mere for afrikanere og deres efterkommere, det er kun i “nordeuropa” og lande der har afstamning herfra der rigtigt tåler det, en tur i sydeuropa og op mod halvdelen er intolerante.

                          Så det giver fint mening at det er så dyrt når det ikke er synderligt mange der bør drikke det, og når det ikke er en del af en naturlig asiatisk kost.

                          Det her produkt bør også ses som rettet mod netop de lande og her er mælken billig og så kan du træne dig god for en fraktion af prisen!
                          Malling er du klar over du skriver med en som bor 50% i HK ?
                          Det de ikke bruger mælk i kaffen er noget sludder.. de er tosset med lateart :-) du kan ha en pointe med de har svære med at nedbryde mælken, jeg har bare ikke opdaget det, men jeg tror heller ikke liter vis de slupper i sig, et hvert supermarked har masser af mælk, hov glemte jeg at sige der ikke er en liter i frisk mælk, de køre med engelske mål, så der kun 946ml
                          Her er et tilbud kun 26.80 HK$ (ca 24 dkr) hvilket er en betragtelig sum, når man tænker på de ikke har moms og skat..

                          føj det er ikke kun en kafferister jeg skal ha anskaffet mig, jeg er også nød til at anskaffe en ko med de priser ;-)
                          der er ingen mælke produktion i Hk, landet er ca. på størrelse med Lolland, bare med 7,5 millioner indbyggere + besøgende/turister
                          Der er også rigtigt de ikke køber mælk som vi gør her, kulturen og madstilen er meget anderledes, men jeg er ret sikker på speciel kaffen er større i HK en her :-)

                          Kineserne fra Mainland kopier alt hvad som er godt, smart og trendy fra HK


                          Ps. jeg syntes vi køre lidt af sporet her. det er jo slet ikke det som var vigtigt
                          Last edited by Jack; 9. March 2019, 22:58.
                          Pictures (or it didn't happen)

                          Comment

                          • malling
                            Master Brewer
                            • Apr 2011
                            • 4545

                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                            Malling er du klar over du skriver med en som bor 50% i HK ?
                            Det de ikke bruger mælk i kaffen er noget sludder.. de er tosset med lateart :-) du kan ha en pointe med de har svære med at nedbryde mælken, jeg har bare ikke opdaget det, men jeg tror heller ikke liter vis de slupper i sig, et hvert supermarked har masser af mælk, hov glemte jeg at sige der ikke er en liter i frisk mælk, de køre med engelske mål, så der kun 946ml
                            Her er et tilbud kun 26.80 HK$ (ca 24 dkr) hvilket er en betragtelig sum, når man tænker på de ikke har moms og skat..

                            føj det er ikke kun en kafferister jeg skal ha anskaffet mig, jeg er også nød til at anskaffe en ko med de priser ;-)
                            der er ingen mælke produktion i Hk, landet er ca. på størrelse med Lolland, bare med 7,5 millioner indbyggere + besøgende/turister
                            Der er også rigtigt de ikke køber mælk som vi gør her, kulturen og madstilen er meget anderledes, men jeg er ret sikker på speciel kaffen er større i HK en her :-)

                            Kineserne fra Mainland kopier alt hvad som er godt, smart og trendy fra HK


                            Ps. jeg syntes vi køre lidt af sporet her. det er jo slet ikke det som var vigtigt
                            Læs og forstå Jack, jeg skriver det ikke giver mening eftersom de genetisk ikke er gearet til at indtage mælk i voksenalderen. Det er aldrig smart at indtage fødevare emner du er intollerant eller er allergisk overfor. At de så gør det er jeg udemærket klar over, jeg har trods alt boet og rejst rundt i asien i flere omgange! Igen de drikker det i deres kaffe først og fremmest. Så prisen afspejler jo netop også dette!

                            Igen ubermilk kræver et ret højt flow, ellers er der et stort spild, intet problem i vesten hvor priserne er lave, Asien derimod skal man helst ikke have spild, så endnu et punkt hvor det ikke giver mening for ikke mindst en betydelig del af stederne, jeg syntes ikke det var mange steder jeg så hvor en sådan overhovedet vil give mening.
                            A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                            Comment

                            • Jack
                              Master Brewer
                              • Feb 2016
                              • 2575

                              #15
                              Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
                              Igen ubermilk kræver et ret højt flow, ellers er der et stort spild, intet problem i vesten hvor priserne er lave, Asien derimod skal man helst ikke have spild, så endnu et punkt hvor det ikke giver mening for ikke mindst en betydelig del af stederne, jeg syntes ikke det var mange steder jeg så hvor en sådan overhovedet vil give mening.
                              Du ander vist ikke hvor vigtigt højt flow er i HK, det er trods alt stedet med verdens højeste m2 priser.. og de højeste mælke priser, så det giver da virkelig meget mere mening her end mange andre steder, uanset hvad som de er genetisk gearet til, Jeg er bare ikke sikker på de vil accepterer den, Kineserne holder af det orginale
                              Last edited by Jack; 9. March 2019, 23:41.
                              Pictures (or it didn't happen)

                              Comment

                              Working...
                              X