Brewista smart scale program valg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Klaus D.
    Lysristet
    • Dec 2017
    • 95

    Brewista smart scale program valg

    Jeg har fået en Brewista smart scale v. 2 som virker rigtig spændende men til jer som også har den og bruger den til espresso brygning hvilke programmer bruger i? Jeg bruger 1 til vejning af bønner og 2 under brygning men jeg synes det er lidt bøvlet at man hele tiden skal tilbage til program 1 for at veje bønner når næste kop skal brygges hvordan gør i det nemmest uden at have 2 vægte?

    Sendt fra min AGS-W09 med Tapatalk
  • Sinobi
    Mellemristet
    • Mar 2018
    • 188

    #2
    Brewista smart scale program valg

    Tillykke med vægten.
    Jeg plejer bare at have den på manuel (prog 1), vejer bønnerne (single dosing), kværner, stamper, sætter i espresso maskine og stiller vægt og kop under, nulstiller vægt (tare), trykker på time for at starte timer når brygningen starter, og stopper skuddet når tid/vægt er nået.
    Jeg gør i bund og grund det samme når jeg brygger V60. Ved godt der er et separat program til det, men vender altid tilbage til at bruge manuel prog 1
    Last edited by Sinobi; 1. March 2019, 06:02.
    Mazzer Major m. arduino timer mod, Fieldgrind
    Izzo Alex Duetto IV+, VST 20gr, DIY 3D designet Grind Distribution Tool, IMS Tamper
    Handpresso, 3D designet Handpresso funnel og tampertool
    Hario V60 kobber, Brewista Artisan Digital Elkeddel
    KitchenAid Cold Brew koldbrygger
    Brewista Smart Scale v2.0
    DIY Fluidbed 300 gr. rister

    Comment

    • Tajs
      Lysristet
      • May 2017
      • 94

      #3
      Jeg bruger faktisk 2 vægte. En ganske almindelig køkkenvægt til at veje bajonet først, nulstille og så kværne kaffe direkte i. Og vejer så bajonetten igen.
      Og så har jeg så Brewista'en på program 2 til når jeg trykker på knappen. Ok hurtig rutine.
      Londinium L1 - Mahlkönig K30

      Comment

      • Henrikaa
        Mellemristet
        • May 2014
        • 238

        #4
        Holder altid min i program 1 til espressobrygning.

        Comment

        Working...
        X