Espressoabonnementer, hvilke kender I?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • jechr
    Grøn bønne
    • Nov 2017
    • 10

    Espressoabonnementer, hvilke kender I?

    Hej alle

    Jeg er glad for prøve en ny espresso af hver måned, og der gør de abonnementsordninger med faste forsendelser flere risterier tilbyder det virkelig nemt. Har dog ikke overblik over, hvor mange risterier der tilbyder abonnement på espresso, men tænker at mange af jer sikkert bruger det? Så min idé med tråden her er at samle så mange som muligt, med oplysninger om pris, mængde og evt. rotation i den kaffe, de sender.
    Håber på inspiration til at prøve nogle risterier af!
  • Freund
    Lysristet
    • Dec 2018
    • 125

    #2
    Clever Coffee

    Flere valgmuligheder på mængde og frekvens.

    Leveres til GLS pakkeboks.

    Comment

    • Kaffe T
      Master Brewer
      • Nov 2013
      • 2263

      #3
      Jeg syns engang jeg hørte om et lille firma på Nørrebro, som lavede kaffeabonnement med forskellige risterier ... altså de ristede ikke selv, men udvalgte fra diverse risterier. Men jeg husker ikke deres navn. Ved heller ikke om de både havde en filter og en espresso ordning.
      Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
      Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

      ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

      Comment

      • LarsenPedersen
        Lysristet
        • Feb 2016
        • 91

        #4
        Jeg er svært glad for Roast Coffee (https://roast.com/), som har risteri på Islands Brygge (Vestmannagade, København) og café på Islands Brygge (Vestmannagade, København) og i Studiestræde (København). Jeg ved ikke særlig meget om deres rotation af kaffe, da jeg altid bare går efter deres espresso-blend som periodisk fornyes. De er p.t. på deres 20. espresso-blend - Deraf navnet ESP20.
        Last edited by LarsenPedersen; 26. February 2019, 15:34. Årsag: Specificering
        Espresso: Nuova Simonelli Oscar II (m. OPV) --> Drømmer om en GS/3
        Kværn: Mahlkönig EK43s (Titus) Mazzer Super Jolly
        Andet: Chemex og Aeropress

        Projekter: Coffee Grinder Timer

        Comment

        • LeedsLad
          Lysristet
          • Feb 2012
          • 75

          #5
          Kan varmt anbefale Great Coffee I Århus. (hvor legenden Søren Stiller Markussen huserer!!)
          Efter at flyttet til det Nordsjællandske for 7 år siden......får jeg stadig mine bønner fra Great Coffee. 12 mrd's abonnement hvor jeg ca hver 2 uge får tilsendt 1 kg nyristet bønner. (og forskellige rist hver gang)

          Kan kun sige mine bedste anbefalinger.......Søren/Great Coffee er bare i en klasse for sig selv!
          Last edited by LeedsLad; 26. February 2019, 16:04.
          La Marzocco Linea Mini + Mazzer Mini Elec.

          Comment

          • jechr
            Grøn bønne
            • Nov 2017
            • 10

            #6
            Fedt med de interessante bud. Jeg bruger selv øristeriet.dk, så vidt jeg har set er de rimelig billige. Savner dog information fra dem omkring smagenoter og info om kaffen, måske nogle af jeres forslag er bedre på den front?

            Comment

            Working...
            X