Danish Coffee Festival 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Thier79dk
    Mørkristet
    • Aug 2014
    • 333

    #16
    Jeg var med til eventet og synes det var super godt.

    Omkring opdateringer, så både på facebook og Instagram kunne det følges, både med deltagere og vindere m.m. Så der kan folk vælge at søge viden. Og jeg synes det er rigeligt det gives der.

    Hvis man så gerne vil have at der også skulle være noget i dette forum, synes jeg da at brugerne skulle gøre det. Enten fordi man m er med, eller fordi man følger med på facebook eller Instagram.

    Fedt event, og stor ros herfra.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Comment

    • Hegnet
      Mørkristet
      • Sep 2017
      • 387

      #17
      Frivilligt arbejde af denne art er desværre typisk et utaknemmeligt job, Christian, men I har helt sikkert gjort det godt. Jeg kunne desværre ikke deltage men havde ellers gerne stillet min hjælp til rådighed en dag; det må blive næste år! :-) Jeg forstår, at det selvsagt har været nogle hårde uger op til eventet. Der har rigtigt nok været lidt Øst- vs. Vestdanmark-drilleri her (også sidste år), men jeg tror, at det skal ses som et forsøg på at holde dette forum hyggeligt og ikke at klandre jeres fine beslutninger. Brugerne på ebar er også frivillige uden forretninger, så man skal have det sjovt, hjælpe hinanden og lære noget. Der er i mine øjne ikke noget forkert i at holde det på Sjælland.

      Efter min mening kan man google sig til vindernes navne, men det kan være svært at læse, om de f.eks. brugte en spændende ny teknik. Dén slags er nok mere møntet på os end på facebook- og instagram-folk. Det skal siges, at jeg selv fulgte eventet på facebook og fik "overskrifter" derfra. P1 og P4 er flot eksponering men udgør et meget bredt modtager-segment med måske tilsvarende overfladiske dækning. Jeg synes klart, at vi skal lade ebar-deltagerne om at rapportere spændende ting fra eventet. I fjor udsprang der en fin tråd om Pentair på baggrund af festivalen. Fantastisk! :-)

      ... og lige for at understrege: tak, tak, tak(!) for jeres indsats for "sporten" :-)
      DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
      MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
      Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
      Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

      Comment

      • Juul-Andersen
        Stamgæst
        • Apr 2014
        • 772

        #18
        Oprindeligt indsendt af Hegnet Se indlæg
        Frivilligt arbejde af denne art er desværre typisk et utaknemmeligt job, Christian, men I har helt sikkert gjort det godt. Jeg kunne desværre ikke deltage men havde ellers gerne stillet min hjælp til rådighed en dag; det må blive næste år! :-) Jeg forstår, at det selvsagt har været nogle hårde uger op til eventet. Der har rigtigt nok været lidt Øst- vs. Vestdanmark-drilleri her (også sidste år), men jeg tror, at det skal ses som et forsøg på at holde dette forum hyggeligt og ikke at klandre jeres fine beslutninger. Brugerne på ebar er også frivillige uden forretninger, så man skal have det sjovt, hjælpe hinanden og lære noget. Der er i mine øjne ikke noget forkert i at holde det på Sjælland.

        Efter min mening kan man google sig til vindernes navne, men det kan være svært at læse, om de f.eks. brugte en spændende ny teknik. Dén slags er nok mere møntet på os end på facebook- og instagram-folk. Det skal siges, at jeg selv fulgte eventet på facebook og fik "overskrifter" derfra. P1 og P4 er flot eksponering men udgør et meget bredt modtager-segment med måske tilsvarende overfladiske dækning. Jeg synes klart, at vi skal lade ebar-deltagerne om at rapportere spændende ting fra eventet. I fjor udsprang der en fin tråd om Pentair på baggrund af festivalen. Fantastisk! :-)

        ... og lige for at understrege: tak, tak, tak(!) for jeres indsats for "sporten" :-)
        Selv tak!!

        Jeg kan godt lide drillerier, jeg er selv ret god til det. MEN, jeg har faktisk kun oplevet negativitet herfra, jeg oplever det som en latent misrettet vrede, man lige skal have luftet. Stop det, man kan gøre noget for at få det til Jylland, jeg kommer ikke til at rejse frem og tilbage imellem Jylland for at få det stablet på benene derovre. De par beskeder i denne tråd er de første positive tilkendegivelser jeg har hørt om DCF på e-bar, det er lidt imponerende. Jeg gør ikke det her for rosen, det har jeg som sådan ikke behov for, selv om det naturligvis er rart!! Men man må da kunne forstå at e-bar ikke er øverst på informations radaren når vi næsten kun møder negativitet herinde. Da vi søgte at skaffe frivillige sidste år var folk voldsomt sure over det ikke var i Jylland d, ellers gad folk ikke rigtigt svare. Jeg har flere gange været ved at skrive irriterede beskeder over det jyllandsfnidder, det har irriteret mig voldsomt. Helt ærligt, så var vi 1 dag fra at lægge det i graven sidste år. Jeg arbejde i døgndrift for at få stablet noget på benene, efter den gamle bestyrelse havde lagt det dødt og ikke ønskede at overlevere noget. Hvis man ikke ønsker at støtte, så er man meget velkommen til at holde sig væk, hvis information skal herind, så skal det være brugerdrevet. Jeg kommer ikke til at dedikere tid til at opdatere herinde som stemningen er nu.

        Hvis man ønsker at være en del af det næste år, så skal vi nok finde ud af det, vi vil meget gerne have frivillige der har kaffe som interesse, det er en stor hjælp hvis man kender lidt til det. Følg us gerne på sociale medier, så kan man kontakte når vi er tæt på, så skal vi søge at få folk med .

        Pentair opslaget var rigtig fint. Jeg prøvede selv at bidrage, det er jeg desværre lidt holdt op med. Jeg ELSKER e-bar. Det var der det hele startede for mig.
        Coffee aficionado, frequently found sipping wine🍷
        I’ve been told I like tea
        I know nothing about everything, expect most comments to be failed jokes.

        Plans stuff in my spare time ☕️👌

        Comment

        • Grinderman
          Administrator
          • Mar 2009
          • 637

          #19
          Jeg synes informationsniveauet har været ret højt i år! Har man blot trykket *interesseret* på arrangementets facebookside har man været udsat for en lind strøm fantastiske informationer op til arrangementet. Flotte præsentationer af både deltagere samt udstillere. Skulle man have dristet sig til samtidigt at følge SCA Danmark på Instagram var der her også gode informationer, samt livestreams med vinderannonceringer. Så informationsniveauet har bestemt ikke været lavt.

          I forhold til Danish Coffee Festival. Det har virkeligt været fedt at være med. Og en kæmpe ros skal gå til Christian for sætte sit liv på stand-by for at få det op at køre! Det er ikke småting det kræver at afvikle et arrangement af den kaliber. Og se bare hvor stort det har vokset sig her på 2. Året. Er fuldstændigt overbevist om at vi skal have en større venue næste år.

          Ebar er nu engang det arbejde der bliver lagt i det. Hvis ikke der bliver lagt noget arbejde fungerer det ikke.
          Det er også et tungt medie at holde sig live opdateret på. Der er andre platforme som er mere velegnede. Jeg prøver at se om jeg ikke kan være lidt tidligere ude næste år, så vi kan få en ebar bar op og køre næste år!
          Medejer af Kristians Kaffe ApS
          Risteansvarlig

          Svag rygrad i forhold til lækkert udstyr! pt:

          La Marzocco GS/3
          Nuova Simonelli Mythos One
          Helor 101 Håndkværn

          Følg mig på Instagram:
          https://www.instagram.com/coffee_in_focus/

          Comment

          • holberg19
            Lysristet
            • Jan 2016
            • 135

            #20
            Et par observationer omkring arrangementet - med fare for at lyde negativ

            1) Der var markant flere mennesker end sidste år? Jeg var der lørdag i år fra 13 og frem og søndag same tidspunkt, sidste år. Markant flere mennesker. Rammerne var næsten for små.

            2) Lydniveauet for det der foregik på scenen var meget højt alle steder pga. højttalere over det hele. Ærgerligt, for det var svært at høre hvad udstillerne sagde og jeg blev hurtigt træt af det høje lydniveau. Hvis jeg vil se hvad der sker på scenen, kan jeg gå derhen.

            3) Imponerende antal udstillere der alle havde en super god energi og tog sig al den tid til at snakke som der var behov for - også selvom der stod 10 i kø bag mig, for at komme til.

            4) Super pris for at deltage. Kunne sagtens have været 75/80 kr. og det ville stadig være 100% ok set i forhold til indholdet.

            Comment

            • Juul-Andersen
              Stamgæst
              • Apr 2014
              • 772

              #21
              Oprindeligt indsendt af holberg19 Se indlæg
              Et par observationer omkring arrangementet - med fare for at lyde negativ

              1) Der var markant flere mennesker end sidste år? Jeg var der lørdag i år fra 13 og frem og søndag same tidspunkt, sidste år. Markant flere mennesker. Rammerne var næsten for små.

              2) Lydniveauet for det der foregik på scenen var meget højt alle steder pga. højttalere over det hele. Ærgerligt, for det var svært at høre hvad udstillerne sagde og jeg blev hurtigt træt af det høje lydniveau. Hvis jeg vil se hvad der sker på scenen, kan jeg gå derhen.

              3) Imponerende antal udstillere der alle havde en super god energi og tog sig al den tid til at snakke som der var behov for - også selvom der stod 10 i kø bag mig, for at komme til.

              4) Super pris for at deltage. Kunne sagtens have været 75/80 kr. og det ville stadig være 100% ok set i forhold til indholdet.
              1. Ja, der var rigtig mange!! Måske også for mange til rammerne

              2. Vi fik fixet det hen over eftermiddagen lørdag, og fik lydmand på søndag. Dedikerede højtalere var sparet væk. Vi er/var presset på økonomi. Her blev der måske skåret forkert. Vi søgte faktisk at fo højtalere på lørdag middag, men det kunne ikke svare sig.

              3. Det har også krævet en del at overtale dem. Alle var dog glade for de havde valgt at være der .

              Det prøvede vi sidste pr, men det virker til reservationsprisen er 50-60kr, sp mon ikke det koster deromkring næste pr også.

              Fedt med feedback, negativ eller positiv er det fedt!! Tak!
              Coffee aficionado, frequently found sipping wine🍷
              I’ve been told I like tea
              I know nothing about everything, expect most comments to be failed jokes.

              Plans stuff in my spare time ☕️👌

              Comment

              • malling
                Master Brewer
                • Apr 2011
                • 4545

                #22
                Danish Coffee Festival 2019

                Kæmpe klap på skulderen til dig, jeg kunne desværre ikke men ville gerne have været der.

                Men fuldstændig enig vedrørende den negativitet der var op til selve arrangementet, hvilket er en synd og skam. Men det er efterhånden blevet sådan ligeså snart noget afholdes eller flytter til København, næsten uagtet hvad det er. Jeg forstår ganske enkelt ikke den “vrede” der er rettet mod vores alles hovedstad! Ligeså lidt som jeg forstår hvorfor det pisser visse individer af fra især Jylland. I stedet for bare at være glad for at vi overhovedet har det, længere er københavn altså ikke væk.

                Men fedt du gør det på trods af dette!
                Last edited by malling; 7. March 2019, 05:55.
                A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                Comment

                • Hegnet
                  Mørkristet
                  • Sep 2017
                  • 387

                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                  Københavnerne er bare sløve

                  Der var større tilslutning i Aarhus
                  Er dette ikke den eneste kommentar på tråden, der kan tilnærmes at stikke til øst vs vest eller være "vred" på Kbh? Der var en del mere sidste år, så jeg forstår, hvis nogle har noget ophobet i kroppen, men lad os nu komme videre. Kommentaren virker ikke stødende på mig. NB: jeg kan være geografisk forudindtaget: hvid midaldrende mand, som p.t. er bosat i Østjylland; jeg undskylder på forhånd ;-) Jeg tror, at de fleste af os har for travlt til at diskutere, hvor næste års børne-MGP skal foregå.

                  Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                  Synes det er ærgerligt der ikke er meget opfølgning fra SCA DK angående mesterskaberne, som der er til event ude i verden, hvem opstillede, hvem vandt.. hvad er en titte som danmarksmester så enlig vær når det er så lukket og der kun er info for de fremmødte ?
                  Tråden er oprettet af DCF-medarrangør, og jeg tror, at man ud fra den brede _titel_ kunne ledes til at tro, at intentionen var at dække DCF'19 generelt på ebar. I så fald kunne en afsluttende opfølgning have været konstruktiv og nok også på sin plads. Der har været andre tilfælde, hvor OP "fordufter" på lidt kedelig vis. Når jeg igen læser 1. post, ser man dog trods titlen det specifikke formål: ebar-baren. Det blev ikke til noget, og jeg synes, at Klaus fik lukket tråden på en meget fin måde, vel at mærke i en travl tid for ham. Jeg kan nemt forstå denne misforståelse, som jeg ikke synes, at der behøver at blive gjort noget nummer ud af. Jeg har selv prøvet at blive træt af kritik i en udmattet tilstand efter frivilligt arbejde. Kritik har dog næppe været intentionen.
                  DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
                  MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
                  Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
                  Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

                  Comment

                  • Juul-Andersen
                    Stamgæst
                    • Apr 2014
                    • 772

                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Hegnet Se indlæg
                    Er dette ikke den eneste kommentar på tråden, der kan tilnærmes at stikke til øst vs vest eller være "vred" på Kbh? Der var en del mere sidste år, så jeg forstår, hvis nogle har noget ophobet i kroppen, men lad os nu komme videre. Kommentaren virker ikke stødende på mig. NB: jeg kan være geografisk forudindtaget: hvid midaldrende mand, som p.t. er bosat i Østjylland; jeg undskylder på forhånd ;-) Jeg tror, at de fleste af os har for travlt til at diskutere, hvor næste års børne-MGP skal foregå.



                    Tråden er oprettet af DCF-medarrangør, og jeg tror, at man ud fra den brede _titel_ kunne ledes til at tro, at intentionen var at dække DCF'19 generelt på ebar. I så fald kunne en afsluttende opfølgning have været konstruktiv og nok også på sin plads. Der har været andre tilfælde, hvor OP "fordufter" på lidt kedelig vis. Når jeg igen læser 1. post, ser man dog trods titlen det specifikke formål: ebar-baren. Det blev ikke til noget, og jeg synes, at Klaus fik lukket tråden på en meget fin måde, vel at mærke i en travl tid for ham. Jeg kan nemt forstå denne misforståelse, som jeg ikke synes, at der behøver at blive gjort noget nummer ud af. Jeg har selv prøvet at blive træt af kritik i en udmattet tilstand efter frivilligt arbejde. Kritik har dog næppe været intentionen.
                    Jeg ved ikke helt hvor du vil hen med dit indlæg, det rammer sådan lidt midt i det hele .

                    Jeg synes ikke jeg angriber nogen, jeg søger at forklare og stiller mig til rådighed.

                    Jeg har faktisk ikke oplevet andet en negativitet på dette forum omkring DCF, hvis det ændrer sig er det selvfølgelig fedt, og ved til alles fordel. Det tyder på der er flere der ønsker at støtte op, særligt verbalt, fedt!!

                    Jeg har fra brugere herinde også fået Jyllandstingen flere gange andre steder, jeg forstår den ikke. Kom væk fra tastaturet, hjælp, ellers mister man sin klageret. Det har været i Jylland 3-4 år, før det altid i Kbh. så vidt jeg ved.

                    Jeg ved ikke om du sammenligner dcf med børne MGP, den sætning forvirrer mig mest bare .

                    E-bar er ikke medarrangør, SCA Denmark er enearrangør. Alt info har altid været været af forummet medlemmer i øvrigt.
                    Coffee aficionado, frequently found sipping wine🍷
                    I’ve been told I like tea
                    I know nothing about everything, expect most comments to be failed jokes.

                    Plans stuff in my spare time ☕️👌

                    Comment

                    • Hegnet
                      Mørkristet
                      • Sep 2017
                      • 387

                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Juul-Andersen Se indlæg
                      Jeg ved ikke helt hvor du vil hen med dit indlæg, det rammer sådan lidt midt i det hele .
                      Perfekt! Så har jeg nemlig ramt helt rigtigt. Mange tak. :-) Idéen var at bede folk om at se tingene fra begge sider og ellers bare komme videre nu.

                      At referere til Børne-MGP, som i år forgik i Herning ;-), var bare for at illustrere at store events (som DCF) kommer til at have venue forskellige steder rundt omkring i DK. På sociale medier finder man altid folk, der brokker sig over valget. Man må lære at se gennem fingre med det.
                      DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
                      MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
                      Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
                      Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

                      Comment

                      • Juul-Andersen
                        Stamgæst
                        • Apr 2014
                        • 772

                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Hegnet Se indlæg
                        Perfekt! Så har jeg nemlig ramt helt rigtigt. Mange tak. :-) Idéen var at bede folk om at se tingene fra begge sider og ellers bare komme videre nu.

                        At referere til Børne-MGP, som i år forgik i Herning ;-), var bare for at illustrere at store events (som DCF) kommer til at have venue forskellige steder rundt omkring i DK. På sociale medier finder man altid folk, der brokker sig over valget. Man må lære at se gennem fingre med det.
                        Super .

                        Det gjorde jeg hele sidste år, og op til i år. Men jeg føler jeg bliver nød til at bringe noget konstruktivt ind i kommentarsporet - Umiddelbart har det virket.

                        Alt ændrer sig jo konstant, måske er DCF i Sverige om 2 år, så kan vi da nok stå sammen!!
                        Coffee aficionado, frequently found sipping wine🍷
                        I’ve been told I like tea
                        I know nothing about everything, expect most comments to be failed jokes.

                        Plans stuff in my spare time ☕️👌

                        Comment

                        • Jack
                          Master Brewer
                          • Feb 2016
                          • 2575

                          #27
                          Før det køre mere i selvsving, med TV3 dækning og det hele ;-)

                          Min kommentar til Grinderman med ”københavnerne er sløve”

                          Oprindeligt indsendt af Grinderman Se indlæg
                          Det lader ikke til at at tråden bliver bestormet med henvendelser. Der er som sagt ikke noget krav til at man skal være en haj. Alle er velkomne! Der er mulighed for øve, sparre, fejle og ha' det sjovt! Kom frisk!
                          Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                          Københavnerne er bare sløve
                          Der var større tilslutning i Aarhus
                          Var faktisk for at sparke lidt til Københavnerne, kom nu i gang det kan jo ikke passe jyderne igen skal ta til kbh. koste transport og dyre hoteler for at være frivillig. Tror faktisk også det er hvad Sune mener når han som den eneste siger ”hjem til Aarhus”

                          Oprindeligt indsendt af Juul-Andersen Se indlæg
                          Der er massere af info, men det kræver jo man følger vores forskelligartede medier. Jeg vil anslå der var 100 forskellige opdateringer fra Danish Coffee Festival
                          Vi kan af gode grunde ikke tvinge medier til at bringe vores historier, og TV3 har endnu ikke ringet for at lave livedækning af mesterskaberne, men Baristamesteren var da en tur forbi P1 og P4, så det har faktisk været ret meget ude hvis man har kigget efter det.
                          Jeg savner info og kan ikke rigtig finde det ,men du fik da postet de 3 vinnere i går, via FB, men hvad med de andre.. og hvorfor ikke på jeres fine hjemmeside, i stedet for at lave en stor forvirring. http://www.scadenmark.coffee/ syntes bare det virker til man er alt for interesseret i at skaffe kunder i butiken og for lidt interesseret i at fortælle om hvem stiller op og hvordan blev resultaterne ”det er da breaking news” og hvor fedt er det lige at være usynlig Danmarks mester om det er som 1, 2, 3 eller 4 så er det da godt gået.
                          Med opfølgning mente jeg man kunne poste en resultatliste på hjemmesiden, for er der ingen record er en tittle som mester ikke meget værd, alle kan jo sige de blev nr 2



                          Oprindeligt indsendt af Juul-Andersen Se indlæg
                          Der er hvert år et par stykker der “klager” over at vi ikke livestreamer eventet, og at vi ikke opdaterer med det samme hvem der har vundet, men resurserne er små, vi er 3 i bestyrelsen og har 2 mere eller mindre faste frivillige, så fokus er på afviklingen og ikke sofaseeren. Husk alt er frivilligt, Det koster mig rigtig rigtig meget at stable det her på benene, og vi leder konstant efter frivillige til at støtte. Men det er svært når en e-bar ikke en gang kan bemandes, og man i stedet har mere travlt med at det burde komme til Århus, faktisk oplever jeg sjældent så meget andet end negativitet herinde, så beklager, men det bliver ikke prioriteret at poste særlig meget herinde.
                          Jeg syntes ikke du er fair her, jeg var med som frivillig sidste år, uden jeg nogen sinde havde et indblik i hvem som var med og hvem vinderne var ud over Søren Stiller fra GreatCoffee, jeg var lige landet fra Hong Kong og kørte fra Aalborg for at hjælpe fordi ebar hjalp til Mobak oprettede en tråd http://www.espressobar.dk/forums/sho...+Kaffefestival

                          KaffeT bragte også info http://www.espressobar.dk/forums/sho...+Kaffefestival

                          Info man ikke rigtig kan finde andre steder end på ebar, så jeg syntes nok ebar støtter op.

                          Oprindeligt indsendt af Juul-Andersen Se indlæg
                          Men hvis folk har en reel interesse i mesterskaberne, så vil jeg da meget gerne stille mig til rådighed. SCA er faktisk pænt tilgængelige, og vi lytter meget gerne til foreslag, men søg gerne at være realistiske, alt der skal sættes i søen kræver at vo ofrer tid på andet privat, så det er ikke alle ting der kan lade sig gøre .
                          Vi er skam interesseret, og har da også bidraget.
                          Last edited by Jack; 7. March 2019, 16:35.
                          Pictures (or it didn't happen)

                          Comment

                          • Juul-Andersen
                            Stamgæst
                            • Apr 2014
                            • 772

                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                            Før det køre mere i selvsving, med TV3 dækning og det hele ;-)

                            Min kommentar til Grinderman med ”københavnerne er sløve”



                            Var faktisk for at sparke lidt til Københavnerne, kom nu i gang det kan jo ikke passe jyderne igen skal ta til kbh. koste transport og dyre hoteler for at være frivillig. Tror faktisk også det er hvad Sune mener når han som den eneste siger ”hjem til Aarhus”



                            Jeg savner info og kan ikke rigtig finde det ,men du fik da postet de 3 vinnere i går, via FB, men hvad med de andre.. og hvorfor ikke på jeres fine hjemmeside, i stedet for at lave en stor forvirring. http://www.scadenmark.coffee/ syntes bare det virker til man er alt for interesseret i at skaffe kunder i butiken og for lidt interesseret i at fortælle om hvem stiller op og hvordan blev resultaterne ”det er da breaking news” og hvor fedt er det lige at være usynlig Danmarks mester om det er som 1, 2, 3 eller 4 så er det da godt gået.
                            Med opfølgning mente jeg man kunne poste en resultatliste på hjemmesiden, for er der ingen record er en tittle som mester ikke meget værd, alle kan jo sige de blev nr 2




                            Jeg syntes ikke du er fair her, jeg var med som frivillig sidste år, uden jeg nogen sinde havde et indblik i hvem som var med og hvem vinderne var ud over Søren Stiller fra GreatCoffee, jeg var lige landet fra Hong Kong og kørte fra Aalborg for at hjælpe fordi ebar hjalp til Mobak oprettede en tråd http://www.espressobar.dk/forums/sho...+Kaffefestival

                            KaffeT bragte også info http://www.espressobar.dk/forums/sho...+Kaffefestival

                            Info man ikke rigtig kan finde andre steder end på ebar, så jeg syntes nok ebar støtter op.


                            Vi er skam interesseret, og har da også bidraget.
                            Jeg kender Sune okay, det er ikke mit indtryk han skriver det af den grund. Jeg tror han er oprigtig ked af det ikke er i Aarhus mere - helt fair. Det er bare ikke særlig konstruktivt, det er din kommentar heller ikke, uanset hvor velment den var

                            Det er ikke kommet på hjemmesiden nej. Det er mig der opdatere alt, som i ALT. Der er desværre ikke overskud til at køre planken helt ud hele tiden, men det kommer på hjemmesiden når jeg har fået billeder af vinderne. Besøgstallet er i øvrigt noget højere for facebook end det er for hjemmesiden, derfor bliver den prioriterer. Mediet er også mest tiltænkt som et opslagsværk, og ikke som et nyhedsmedie, der benytter vi facebook. Jeg har faktisk arbejdet en del på at gøre kommunikationsstrategien noget mere gennemgående og tydelig. Jeg har i øvrigt også lavet hjemmesiden

                            Der er ingen kunder i butikken... alle penge der bliver skaffet ryger direkte tilbage i festivalen. Tro ikke det gpr op med 50kr i indgang. Helt ærligt, så er de færreste interesseret i at blive stemplet som nummer 4, 5 eller 6, så det er af hensyn til baristaerne vi ikke offentliggøres en fuld resultat liste. Der har tidligere været offentliggjordt en fuld pointliste, det kommer vi ikke til. Grunden til vi ikke har postet deltager lister er af hensyn til de nye gdpr regler, jeg er ganske enkelt ikke sikker på vi må offentliggøre det. Men det kunne da være fint med fulde deltagerlisten, måske kunne man lave en hel sektion med det, det skal jeg lige undersøge om kan lade sig gøre. Jeg vidst stadig alle deltagende fra sidste år.

                            Der er en fuld liste med alle tidligere vindere på tapetet, det har altid undret mig en sådan ikke eksisterer. Det er dog et større arbejde, så jeg har ikke overblik over om det kommer til at ske, eller i så fald hvornår. Jeg har overvejet et facebookopslag for at spørge folk om hjælp til at huske alle vinderne og 2, 3 pladserne. Måske er e-bar mediet til det faktisk.

                            Baristaerne selv er lykkelige, jeg får vildt meget ros for nemlig at have baristaerne i fokus, så det er jeg da ked af at hære, skulle du have et andet indtryk. Hvad synes du er i fokus i stedet?

                            Fedt du hjalp sidste år, tak for det!! Jeg må indrømme jeg ikke husker præcis hvem du er, eller hvad du hjalp med, men alt var kaotisk for mig sidste år, virkelig kaotisk, det er stadig for dårligt, beklager!!. Jeg kan sagtens huske vi mailede lidt sammen dog. Så vidt jeg husker set, kunne vi skaffe noget der ligner 3-5 frivillige over hele festivalen, det er da super cool, og det var nogle fede frivillige, for de vil det virkelig gerne. Men det Batter ikke rigtigt i forhold til de 50 frivillige vi havde i år... når det er sagt, så prioriterer jeg klart e-bar frivillige, de forstår arbejdsgangene, så jeg ville virkelig ønske der var interesse i at hjælpe. Vi skal nok få puttet lækre ting i frivilligposen næste år, så bare ud af busken!!

                            Jeg holder fast i jeg oftest møder negativitet herinde. Jeg må også understrege igen, at det ikke er mit forum, jeg kan ikke opdatere herinde, jeg er kun almindelig bruger. Hvis der skal opdateres skal det komme fra brugerne selv. E-bar er som nævnt ikke medarrangør på festivalen, de får dog en gratis e-bar og har brewers cup deltagerne derovre også. Måske en frivillig kunne opdatere på e-bar næste år. Så ville der også komme fede diskussioner ud af det måske .

                            KaffeT opdaterer omkring hendes eget event, det er hel fint, og super lækkert, men jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal opdatere det henne af. I år havde vi lagt en hel eventplan på både facebook og Instagram (ganske vidst kun storien). Informationsgraden har været en helt anden i år ift. sidste år, det er et helt fair kritik punkt, det ved jeg godt. Sidste år havde jeg 2 1/2 måned til at stable det på benene for 0, der var fokus på at få det til at ske, ikke hvordan.

                            Det er vildt fedt nogle gider støtte op som frivillig til festivalen, det har vi rigtig meget brug for. Det vi allermest har brug for er en lidt mere positiv attitude. Jeg er ikke perfekt, langt fra, der er masser af mangler, men påpeg gerne disse konstruktivt. Hvis man ikke ønsker at være frivillig, så opfordre andre til at være det, tal om egne oplevelser, det er jeg overbevist om vil få en federe modtagelse.

                            PS. End goal er TV3 dækning, eller måske DR2
                            Coffee aficionado, frequently found sipping wine🍷
                            I’ve been told I like tea
                            I know nothing about everything, expect most comments to be failed jokes.

                            Plans stuff in my spare time ☕️👌

                            Comment

                            • Juul-Andersen
                              Stamgæst
                              • Apr 2014
                              • 772

                              #29
                              Jo mere jeg tænker over det, jo mere tænker jeg vi skal have en tråd med tidligere danmarksmestre herinde. Jeg er sikker på folk kan huske dem alle sammen!!

                              Jeg starter den nu, så kan jeg nok få Kristian til at opdatere i første indlæg.

                              Derefter kan den komme på voreshjemmeside, måske med billeder hvis folk kan skaffe dem .
                              Coffee aficionado, frequently found sipping wine🍷
                              I’ve been told I like tea
                              I know nothing about everything, expect most comments to be failed jokes.

                              Plans stuff in my spare time ☕️👌

                              Comment

                              • Jack
                                Master Brewer
                                • Feb 2016
                                • 2575

                                #30
                                Sobert skrevt Jeg tror faktisk også det kun var mig som mødte dig sidste år, næste gang sparker jeg lidt til dig ;-)

                                Gdpr det havde jeg slet ikke tænkt på, kan det virkelig passe jeg følger mange event, fordi det er spændende, men jeg kender flere kaffe folk i Hong Kong end i Danmark.
                                en resultat liste fra Hong Kong (selv om kaffe er forholdsvis nyt te landet er det noget større end her)
                                Click image for larger version

Name:	50243777_10156589491121072_7177888016684285952_o.jpg
Views:	1
Size:	79,7 KB
ID:	231200

                                Listerne er også super gode til at finde gode caffe'er = god reklame for cafe ejerne
                                Last edited by Jack; 7. March 2019, 18:17.
                                Pictures (or it didn't happen)

                                Comment

                                Working...
                                X