Danish Coffee Festival 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Coffee makes the world go
    Master Brewer
    • Jan 2010
    • 5082

    #31
    Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
    Kæmpe klap på skulderen til dig, jeg kunne desværre ikke men ville gerne have været der.

    Men fuldstændig enig vedrørende den negativitet der var op til selve arrangementet, hvilket er en synd og skam. Men det er efterhånden blevet sådan ligeså snart noget afholdes eller flytter til København, næsten uagtet hvad det er. Jeg forstår ganske enkelt ikke den “vrede” der er rettet mod vores alles hovedstad! Ligeså lidt som jeg forstår hvorfor det pisser visse individer af fra især Jylland. I stedet for bare at være glad for at vi overhovedet har det, længere er københavn altså ikke væk.

    Men fedt du gør det på trods af dette!
    Jeg vil ikke sige at det er ondskab der kommer frem, men bare som der blev sagt, at det er sløvt at kbh ikke kan mønstre hjælpere

    storkbh, har fine bus og metro osv, og der er en million mennesker i storkbh (eller flere)

    der er masser af københavnere , der kunne ta et tog eller andet, ha en hyggelig dag, enda få en lille en, da de ikke skal køre bil bagefter

    Afholdes det fx i Århus, er der næppe nok hjælpere i selve Århus , og eventuelle hjælpere skal fragtes ind i bil, da dsb bare ikke virker

    Set i det lys , mener jeg personligt at det er mærkeligt at Kbh ikke kan hvad andre kan, selvom andre er stærkt handikappet af transport problemet

    Det er da ikke vrede, bare undren

    Men vil da lige høre om du er uenig i noget af det jeg lige skrev ??
    http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

    Comment

    • Jack
      Master Brewer
      • Feb 2016
      • 2575

      #32
      Oprindeligt indsendt af Juul-Andersen Se indlæg
      Jo mere jeg tænker over det, jo mere tænker jeg vi skal have en tråd med tidligere danmarksmestre herinde. Jeg er sikker på folk kan huske dem alle sammen!!

      Jeg starter den nu, så kan jeg nok få Kristian til at opdatere i første indlæg.

      Derefter kan den komme på voreshjemmeside, måske med billeder hvis folk kan skaffe dem .
      Jeg så den ikke sidste år, havde kikket, men opdateringen kom sent på FB, syntes også FB er som en rulle parpir, kun god til her og nu ting

      Men fra jeres FB 14 June 2018 ·
      Dansk Kaffefestival 2018 - Vinderne
      SCA Denmark vil gerne takke alle deltagerne for deres indsats i de respektive Danmarksmesterskaber!!�� ☕
      Vinderne af konkurrencerne er som følger: ...

      Dansk Kaffefestival 2018 - Vinderne
      SCA Denmark vil gerne takke alle deltagerne for deres indsats i de respektive Danmarksmesterskaber!!�� ☕
      Vinderne af konkurrencerne er som følger:
      Dansk mester i Barista 2018 - Jonas Gehl fra Prolog Coffee Bar
      2. plads - Kian Lindblad Hickman fra The Coffee Collective
      3. plads - Allan Juhl fra Kontra Coffee
      Danmarksmester i Brewers Cup - Søren Stiller fra Great Coffee Risteri, Detail og kaffebar
      2. plads - Joe Fisher fra April Coffee Copenhagen
      3. plads - Victor Fabricius Trangeled Kristensen fra La Cabra Coffee
      Danmarksmester i Cup Taster - Rasmus Madsen fra Kaffevaerk
      2. plads - Axel Ross fra @The Coffee Collective
      3. plads - Christine Dahm fra Peter Larsen Kaffe
      Vi glæder os meget til at følge vinderne i henholdsvis Brasilien og Amsterdam ��
      Pictures (or it didn't happen)

      Comment

      • Juul-Andersen
        Stamgæst
        • Apr 2014
        • 772

        #33
        Oprindeligt indsendt af Coffee makes the world go Se indlæg
        Jeg vil ikke sige at det er ondskab der kommer frem, men bare som der blev sagt, at det er sløvt at kbh ikke kan mønstre hjælpere

        storkbh, har fine bus og metro osv, og der er en million mennesker i storkbh (eller flere)

        der er masser af københavnere , der kunne ta et tog eller andet, ha en hyggelig dag, enda få en lille en, da de ikke skal køre bil bagefter

        Afholdes det fx i Århus, er der næppe nok hjælpere i selve Århus , og eventuelle hjælpere skal fragtes ind i bil, da dsb bare ikke virker

        Set i det lys , mener jeg personligt at det er mærkeligt at Kbh ikke kan hvad andre kan, selvom andre er stærkt handikappet af transport problemet

        Det er da ikke vrede, bare undren

        Men vil da lige høre om du er uenig i noget af det jeg lige skrev ??
        Jeg ved ikke hvad jeg skal være enig i.

        Vi havde 50 frivillige i år, sp det kan fint lade sig gøre. De kom bare ikke via e-bar.
        Coffee aficionado, frequently found sipping wine🍷
        I’ve been told I like tea
        I know nothing about everything, expect most comments to be failed jokes.

        Plans stuff in my spare time ☕️👌

        Comment

        • Jack
          Master Brewer
          • Feb 2016
          • 2575

          #34
          Oprindeligt indsendt af Juul-Andersen Se indlæg
          Jeg ved ikke hvad jeg skal være enig i.

          Vi havde 50 frivillige i år, sp det kan fint lade sig gøre. De kom bare ikke via e-bar.
          Jeg tror ikke man skal undervurderer ebar

          Lige nu 670 brugere online
          Pictures (or it didn't happen)

          Comment

          • malling
            Master Brewer
            • Apr 2011
            • 4545

            #35
            Oprindeligt indsendt af Coffee makes the world go Se indlæg
            Jeg vil ikke sige at det er ondskab der kommer frem, men bare som der blev sagt, at det er sløvt at kbh ikke kan mønstre hjælpere

            storkbh, har fine bus og metro osv, og der er en million mennesker i storkbh (eller flere)

            der er masser af københavnere , der kunne ta et tog eller andet, ha en hyggelig dag, enda få en lille en, da de ikke skal køre bil bagefter

            Afholdes det fx i Århus, er der næppe nok hjælpere i selve Århus , og eventuelle hjælpere skal fragtes ind i bil, da dsb bare ikke virker

            Set i det lys , mener jeg personligt at det er mærkeligt at Kbh ikke kan hvad andre kan, selvom andre er stærkt handikappet af transport problemet

            Det er da ikke vrede, bare undren

            Men vil da lige høre om du er uenig i noget af det jeg lige skrev ??
            Ondskab? Det er da vist det man kan kalde fri tolkning, jeg skrev pisse af og vrede i “”, noget jeg har belæg for at skrive. Jeg kommer trods alt selv fra Jylland og derfor kan jeg også i dag se at der er en indgroet kultur i at brokke sig over københavn og sådan i det hele taget, åben fjernsynet eller sociale medier og lige så snart noget der sker i københavn eller placeres herover er der en “jyde” der skal ud med sin galde!

            Det er trættende at høre på, især når man som undertegnet har arbejdet ude i verden og set real life problems! Brokkeri er ikke velanset i københavn, hvis man ikke har noget konstruktivt at sige/skrive så lad værre!

            Du må også forstå at vi har MANGE tilbud, mange af os har bookede kalendre og de færreste kan lige sætte en weekend af, oveni arbejder rigtigt mange “københavnere” i weekenden! Der er mange forklaringer på hvorfor det kan være svært at skaffe frivillige og din kommentar viser en komplet mangel på viden om folk der bor herover!
            A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


            Comment

            • Coffee makes the world go
              Master Brewer
              • Jan 2010
              • 5082

              #36
              Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
              Ondskab? Det er da vist det man kan kalde fri tolkning, jeg skrev pisse af og vrede i “”, noget jeg har belæg for at skrive. Jeg kommer trods alt selv fra Jylland og derfor kan jeg også i dag se at der er en indgroet kultur i at brokke sig over københavn og sådan i det hele taget, åben fjernsynet eller sociale medier og lige så snart noget der sker i københavn eller placeres herover er der en “jyde” der skal ud med sin galde!

              Det er trættende at høre på, især når man som undertegnet har arbejdet ude i verden og set real life problems! Brokkeri er ikke velanset i københavn, hvis man ikke har noget konstruktivt at sige/skrive så lad værre!

              Du må også forstå at vi har MANGE tilbud, mange af os har bookede kalendre og de færreste kan lige sætte en weekend af, oveni arbejder rigtigt mange “københavnere” i weekenden! Der er mange forklaringer på hvorfor det kan være svært at skaffe frivillige og din kommentar viser en komplet mangel på viden om folk der bor herover!
              så må du jo forklare hvorfor der blandt en million , ikke kan samles så mange som der kan blandt et færre antal andensteds ????

              der må jo være en forskel ,, det er det der undrer

              alle de argumenter med (Du må også forstå at vi har MANGE tilbud, mange af os har bookede kalendre og de færreste kan lige sætte en weekend af, oveni arbejder rigtigt mange “københavnere” i weekenden!)
              der skriver du jo at Københavnerne er et andet folk , og derfor ,,,,????

              når du selv , skriver sådan, hvorfor må andre så ikke ??
              http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

              Comment

              • Coffee makes the world go
                Master Brewer
                • Jan 2010
                • 5082

                #37
                Oprindeligt indsendt af Juul-Andersen Se indlæg
                Jeg ved ikke hvad jeg skal være enig i.

                Vi havde 50 frivillige i år, sp det kan fint lade sig gøre. De kom bare ikke via e-bar.
                det var Mallings post jeg citerede ;o)

                men vil da så spørge om du har nogen anelse om hvor mange der var ebar medlemmer, og hvor mange der kom udenfra stor kbh ??


                jeg skal straks sige at jeg godt forstår det med tiden og at det ikke er sjovt at skulle betale for tog og bro, og HELT specielt at dette burde gælde begge veje

                Som Malling skriver, så langt er der heller ikke til Kbh , men det gælder jo så igen begge veje
                om arrangementet lå på den Jyske vestkyst ,Jyske østkyst eller den Sjællandske østkyst,, afstanden er jo den samme for den der skal rejse langt

                Men Kbh er alså den lokation der har flest folk indenfor kort rækkevide, og de kan let komme frem og tilbage, noget lignende findes ikke andre steder i DK
                http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

                Comment

                • Jack
                  Master Brewer
                  • Feb 2016
                  • 2575

                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Coffee makes the world go Se indlæg
                  Som Malling skriver, så langt er der heller ikke til Kbh , men det gælder jo så igen begge veje
                  om arrangementet lå på den Jyske vestkyst ,Jyske østkyst eller den Sjællandske østkyst,, afstanden er jo den samme for den der skal rejse langt
                  Det har han på en måde ret i, men der er heller ikke langt til Berlin, det er faktisk billigere for en nordjyde ingen bro afgifter, hvilket får mig til at tænke på Berlin kaffefestival 2019 til Juni, måske vi skulle lave en fælles tur :-)

                  Ps. hotellerne koster ca det halve, sidst jeg var der fik jeg fint hotel 4 nætte for i alt 8xx Dkr
                  Last edited by Jack; 7. March 2019, 20:07.
                  Pictures (or it didn't happen)

                  Comment

                  • malling
                    Master Brewer
                    • Apr 2011
                    • 4545

                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Coffee makes the world go Se indlæg
                    så må du jo forklare hvorfor der blandt en million , ikke kan samles så mange som der kan blandt et færre antal andensteds ????

                    der må jo være en forskel ,, det er det der undrer

                    alle de argumenter med (Du må også forstå at vi har MANGE tilbud, mange af os har bookede kalendre og de færreste kan lige sætte en weekend af, oveni arbejder rigtigt mange “københavnere” i weekenden!)
                    der skriver du jo at Københavnerne er et andet folk , og derfor ,,,,????

                    når du selv , skriver sådan, hvorfor må andre så ikke ??
                    Nu har jeg færdes i begge landsdele hele mit liv, derfor ved jeg også at kalenderen ofte er meget fyldte herovre. Det er og vil altid være en udfordring steder med så mange muligheder som der er i kbh kontra steder med betragteligt færre, hvor folk oveni har andre arbejdstider. Det er hverken første og formentligt ikke sidste gang hvor nogle har udfordringer med dette, det er ikke fordi folk ikke kan samles men ofte kræves det at man er ude i meget god tid, det er ikke unormalt at folk har booket hele deres kalender 6-12mde ud i fremtiden! Folk er derfor også svær at flytte fordi de netop har så mange ting de kan lave i deres nærområde, villigheden vil jo altid være større jo mindre de er, i jylland er man vandt til at skulle flytte sig og være fleksibel, den samme nødvendighed har man ikke herover. Jeg kan ALTID finde noget fedt at lave flere gange dagligt, hvorfor skulle jeg så tage til Jylland?

                    Jyder skal forstå vores dagligstue er på restauranter, cafeer, kaffebarer mm. vi er meget ofte lidt i vores hjem fordi de er meget små.
                    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                    Comment

                    • Coffee makes the world go
                      Master Brewer
                      • Jan 2010
                      • 5082

                      #40
                      Du er sgu ikke normal ;o) men nok FORDI du er jyde ;o)

                      ta det med humor please
                      Men jeg kender en del Kbhèr der alså langt fra lever som du siger du gør, måske fordi de er opvokset derovre, de ser slet ikke de muligheder som du som udefra kommende ser

                      Mit største problem ville hvis jeg boede derovre, ville netop være at der var så meget at lave , men mit område ville være langt større end stor kbh

                      Det kunne let være på størrelse med SønderJylland ;o) eller større , og så ville jeg virkelig være på skideren ang tidsnød

                      Men jeg ville være lidt arogant, hvis jeg bad andre om hjælp, fordi jeg selv havde fyldt livsnyder kalenderen op , de muligheder i/man har , burde i/man pleje ;o)
                      Last edited by Coffee makes the world go; 7. March 2019, 20:33.
                      http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

                      Comment

                      • malling
                        Master Brewer
                        • Apr 2011
                        • 4545

                        #41
                        Ja der er mange indfødte der ikke er klar over de muligheder de har, de ser det jo nærmest som en selvfølge, men de ville være chokeret hvis de flytter væk herfra og så vil de nok indse hvor meget der rent faktisk sker herover og hvor mange ting de rent faktisk foretager sig, noget jeg også har hørt fra de få der har gjort forsøget, man skal bare være langt mere opsøgende og rejsevillig i Jylland kontra herover.

                        Man ser tingene i et andet lys når man kommer fra andre kår. Så du har helt ret i man hurtigt syntes man kan få det travlt herover som jyde fordi man ser muligheder alle steder, hvorfor også mange tilflyttere ikke sider stille 5sek, det er nok lige før de er de værste [emoji23]
                        A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                        Comment

                        • Freund
                          Lysristet
                          • Dec 2018
                          • 125

                          #42
                          Godaften i tråden

                          Jeg er ny her i den sorte verden, og har allerede nydt rigtig godt af Ebar, og den hjælpsomhed jeg synes er fremherskende her.
                          Jeg synes en Ebar-bar på DCF lyder fantastisk, og vil gerne forsøge at komme på den næste år... Ikke mindst for at hygge og netværke med andre coffein-junkier.

                          Tråden her er det første jeg hører om DCF, men nu er jeg også sådan en særling der ikke bryder mig om massemedier.... Så hold endelig ikke op med at poste herinde, og giv gerne information om næste år :-)

                          Hilsen
                          Freund

                          Comment

                          • Juul-Andersen
                            Stamgæst
                            • Apr 2014
                            • 772

                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Freund Se indlæg
                            Godaften i tråden

                            Jeg er ny her i den sorte verden, og har allerede nydt rigtig godt af Ebar, og den hjælpsomhed jeg synes er fremherskende her.
                            Jeg synes en Ebar-bar på DCF lyder fantastisk, og vil gerne forsøge at komme på den næste år... Ikke mindst for at hygge og netværke med andre coffein-junkier.

                            Tråden her er det første jeg hører om DCF, men nu er jeg også sådan en særling der ikke bryder mig om massemedier.... Så hold endelig ikke op med at poste herinde, og giv gerne information om næste år :-)

                            Hilsen
                            Freund
                            Fedt, jeg skal prøve at have det i mente til næste år.

                            Kristian og jeg snakkede også om at få hjemmebaristadelen i stand, det snakkede vi også om i 2018, men mon ikke det kan lade sig gøre .
                            Coffee aficionado, frequently found sipping wine🍷
                            I’ve been told I like tea
                            I know nothing about everything, expect most comments to be failed jokes.

                            Plans stuff in my spare time ☕️👌

                            Comment

                            • Birk
                              Mellemristet
                              • Jul 2012
                              • 263

                              #44
                              Christian - Jeg synes det er super godt gået!
                              Jeg arbejder til dagligt i en organisation hvor vi er afhængige af frivillige og det er et stort arbejde både at motivere og opretholde, men det er også utrolig givende og sjovt.

                              Jeg arbejder faktisk også med kommunikation - og jeg synes på baggrund af den udvikling festivalen har taget de sidste to år, så synes jeg det er flot dækket.
                              Jeg var med sidste år- men var desværre forhindret i år. Men fulgte med både via Facebook og Instagram. Jeg kender så et par af dem der stillede op så det hjælper på informationsflowet
                              Min udmiddelbare opfattelse er at med den udvikling festivalen har taget fra sidste år til i år - så bliver dækningen endnu bedre næste år

                              Ift PR så kan det nogen gange være lidt et lotteri ift landsdækkende tv- så det er bare flot, at i er kommet i P1 og P4.


                              Jeg synes ikke du behøver at forsvare festivalen eller dit arbejde!
                              Nyd hellere, at der har været over 2500 besøgende og, at du har fået så mange udstillere med! Det er da sindssygt flot ift at kaffe er en lille nichehobby!
                              ...Næste år går vi efter 4000
                              ECM Mechanica IV Profi + ECM S-Manuale 64, Wilfa WSCG, Feld2:Honed
                              masser af lir til “sort kaf’” + Cormorant Roaster

                              Comment

                              • Juul-Andersen
                                Stamgæst
                                • Apr 2014
                                • 772

                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Birk Se indlæg
                                Christian - Jeg synes det er super godt gået!
                                Jeg arbejder til dagligt i en organisation hvor vi er afhængige af frivillige og det er et stort arbejde både at motivere og opretholde, men det er også utrolig givende og sjovt.

                                Jeg arbejder faktisk også med kommunikation - og jeg synes på baggrund af den udvikling festivalen har taget de sidste to år, så synes jeg det er flot dækket.
                                Jeg var med sidste år- men var desværre forhindret i år. Men fulgte med både via Facebook og Instagram. Jeg kender så et par af dem der stillede op så det hjælper på informationsflowet
                                Min udmiddelbare opfattelse er at med den udvikling festivalen har taget fra sidste år til i år - så bliver dækningen endnu bedre næste år

                                Ift PR så kan det nogen gange være lidt et lotteri ift landsdækkende tv- så det er bare flot, at i er kommet i P1 og P4.


                                Jeg synes ikke du behøver at forsvare festivalen eller dit arbejde!
                                Nyd hellere, at der har været over 2500 besøgende og, at du har fået så mange udstillere med! Det er da sindssygt flot ift at kaffe er en lille nichehobby!
                                ...Næste år går vi efter 4000
                                Jeg prøver som sådan ikke at forsvare, men mere at forklare. Ligeledes er jeg oprigtig ked af den smule negativitet jeg har oplevet. Jeg har virkelig arbejdet for at skabe en positiv stemning i blandt udstillere, og jeg tror på samme måde, det er super væsentligt at vi her blandt de danske hjemmenørder har en positiv attitude. Det er sku ikke perfekt, det ved jeg helt fint, men jeg er ret sikker på vi herinde kan få høvlet nogle hjørner af DCF, så det kommer tæt på . Det kræver konstruktivitet, ikke negativitet - det kunne være så fedt hvis det var det der prægede forumsgæsternes holdning til DXF. Det er vores, bestemt ikke mit!!

                                Vores frivillige i år var super, vi var rigtig glade for dem . Vi havde et par stykker der slet ikke drak kaffe, de var helt fantastiske, og en pige der aldrig drak kaffe, men vist nok blev lidt glad for Kristianskaffe. De oplevelser er så fede!!

                                Tak tak!!

                                Planen er at konsolidere, ikke nødvendigvis at ekspandere næste år. Hvis det sker er det positivt .

                                Potentialet er der dog for noget meget større. Kan vi stable en festival med +25 udstillere på benene til en entrepris a 50-60 kr, så er jeg sikker på der kan komme 5000 mennesker - prisen skal i øvrigt ikke være dyrere tror jeg, det er umiddelbart reservationsprisen tror jeg, for en stor del af vores mulige publikum. Det er heller ikke der størstedelen af indtægten skal hentes, men det er en fin balancegang, som konstant overvejes.

                                Vi kigger forresten også ud over landets grænser, og vi havde en hel del svenskere på,festivalen i år. Det er True Artisan en væsentlig del af, og noget vi kommer til at bygge videre på
                                Coffee aficionado, frequently found sipping wine🍷
                                I’ve been told I like tea
                                I know nothing about everything, expect most comments to be failed jokes.

                                Plans stuff in my spare time ☕️👌

                                Comment

                                Working...
                                X