KitchenAid Espressomaskine-steamerdel når ikke driftstemperatur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • johtam
    Grøn bønne
    • Feb 2019
    • 1

    KitchenAid Espressomaskine-steamerdel når ikke driftstemperatur

    Hej herinde. Jeg er helt grøn herinde, men håber der er nogen der kan hjælpe mig.
    Vi har købt en brugt Kitchenaid Espressomaskine, som har to varmeelementer, én til kaffebrygning, og den anden til steamerdelen. Steamerdelen når dog ikke driftstemperatur, hvilket betyder der ikke kommer damp ud af dysen, kun en hård stråle af kold vand. Dvs. pumpe virker, men vandet bliver ikke varmet op. Kedlen til kaffebrygning virker ok. Der er 2 "målere" med viser der skal indekere hvornår maskinen er klar, og her sker der heller ikke noget med steamerdelen. Jeg tør ikke begynde at skille det ad, for at se om der eventuelt skulle være en varmesikring eller lignende... med mindre selvfølgelig at der er nogen der siger... det er lige dét du skal gøre :-)
    Nogen der har erfaring med KitchenAid Espressomaskine og kan hjælpe med ovenstående?
  • tb205gti
    Grøn bønne
    • Jun 2018
    • 38

    #2
    Der sidder en lille selenoidventil på indløbet til steam kedlen - de kalker til. Det sker ofte på KA fordi de fleste af dem kører på ganske normalt hanevand.

    Ud med selenoid'en og rens den grundigt med afkalker og en lille nål (Jeg mener at lysningen er 2mm. (Jeg rensede min med et lille bor monteret på en dremel, pas på at du ikke rammer anlægsfladerne). Den skal have nye O-ringe efter du har renset den.
    Last edited by tb205gti; 25. February 2019, 13:36.

    Comment

    Working...
    X