Kaffevægt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    #16
    Oprindeligt indsendt af Birk Se indlæg
    Hej Klaus,
    Jeg købte denne til Pour over samt afvejning af portafilter.
    Jeg er rigtig glad for den - valgte den i sort med 3kg/0,01g
    Du skal tage med i prisen at der måske bliver lagt told på- så ender den i ca 290kr
    Levering er ca 1 mdr

    https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?m...2F372523979487
    Jeg har en, syntes displayet er ret dårligt, man skal kikke i en lige vilkel for at kunne se hvad som står, min var en del billigere da jeg købte den tættere på kilden ;-) hvis der kun er lille forskel på pris som her, ville jeg vælge Hario V60
    Pictures (or it didn't happen)

    Comment

    • Birk
      Mellemristet
      • Jul 2012
      • 263

      #17
      Hmm det med displayet er ikke et problem jeg har haft- men forstår godt at man hellere vil købe i DK- jeg var heldig at den gik igennem tolden så betalte kun 96kr for min- (prisen svinger fra dag til dag)
      (Forresten så vil jeg gladeligt betale told - hvilket er ca 20kr - men er godt træt af at betale Postnords administrations gebyr på 160kr)
      ECM Mechanica IV Profi + ECM S-Manuale 64, Wilfa WSCG, Feld2:Honed
      masser af lir til “sort kaf’” + Cormorant Roaster

      Comment

      • Klaus D.
        Lysristet
        • Dec 2017
        • 95

        #18
        Jeg har kigget lidt på Brewista smart scale den tiltaler mig faktisk lidt hvis jeg køber et naked portafilter men findes andre modeller som minder om den så jeg har lidt forskellige at kigge på?

        Sendt fra min AGS-W09 med Tapatalk

        Comment

        • Klaus D.
          Lysristet
          • Dec 2017
          • 95

          #19
          Er der nogen af jer som kender den her vægt



          Sendt fra min AGS-W09 med Tapatalk

          Comment

          • Luwak
            Mørkristet
            • Apr 2008
            • 390

            #20
            Jeg kender ikke lige det mærke, men den ligner da til forveksling den vægt jeg købte på eBay for 65 kr inkl fragt.
            Vedhæftede filer

            Comment

            • Klaus D.
              Lysristet
              • Dec 2017
              • 95

              #21
              Oprindeligt indsendt af Luwak Se indlæg
              Jeg kender ikke lige det mærke, men den ligner da til forveksling den vægt jeg købte på eBay for 65 kr inkl fragt.
              Ja det må man sige at det ligner den der er da godt nok forskel på prisen

              Virker den fint?

              Sendt fra min AGS-W09 med Tapatalk

              Comment

              • Klaus D.
                Lysristet
                • Dec 2017
                • 95

                #22
                Hvor mange af jer stiller vægten under portafilter når i brygger

                Sendt fra min AGS-W09 med Tapatalk

                Comment

                • Alexpid
                  Coffeeholic
                  • Jan 2016
                  • 1496

                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Klaus D. Se indlæg
                  Hvor mange af jer stiller vægten under portafilter når i brygger

                  Sendt fra min AGS-W09 med Tapatalk
                  Jeg gør det når jeg skal "skyde" en ny kaffe ind, eller kan se det løber lidt hurtigt eller langsomt. Bare for at tjekke vægt ift gennemløbstid og kaffe mængde i kurven

                  Sendt fra min SM-N950F med Tapatalk
                  Selvstændig hos Alex Kaffe.
                  Udelukkende på eBar som privatperson

                  Comment

                  • Klaus D.
                    Lysristet
                    • Dec 2017
                    • 95

                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Alexpid Se indlæg
                    Jeg gør det når jeg skal "skyde" en ny kaffe ind, eller kan se det løber lidt hurtigt eller langsomt. Bare for at tjekke vægt ift gennemløbstid og kaffe mængde i kurven

                    Sendt fra min SM-N950F med Tapatalk
                    Jeg har ikke brugt det endnu og ved ikke hvad fordelen er måske det er noget jeg ikke behøver tænke på

                    Sendt fra min AGS-W09 med Tapatalk

                    Comment

                    • Jack
                      Master Brewer
                      • Feb 2016
                      • 2575

                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Klaus D. Se indlæg
                      Ja det må man sige at det ligner den der er da godt nok forskel på prisen

                      Virker den fint?

                      Sendt fra min AGS-W09 med Tapatalk
                      Klart når den er sendt fra Kina, kaffemekka er jo nød til at tjene penge for at holde forretningen kørende, forstår faktisk ikke de gider ha den :-)

                      Det er en kina vægte som omtalt længere tilbage i tråden, de virker fint, men holdbarhede, min dødede første gang jeg tabte den, men de koster jo heller ikke meget :-)

                      I dag har jeg en Acaia Lunar til bryg (fantastisk timer) og bruger mindre kina vægt til afvejning af bønner
                      Pictures (or it didn't happen)

                      Comment

                      • malling
                        Master Brewer
                        • Apr 2011
                        • 4545

                        #26
                        Problemet som er skitserer er at kinavægte ofte ikke holder, tab dem eller kom til at hælde vand/kaffe på dem og de dør eller går delvis i stykker. Det er irriterende og tidskrævende i længden.

                        Det kan godt betale sig på den lidt længere bane at skaffe sig en ordentlig vægt, jeg har den samme Bonavita vægt som T og det var første udgaven så den har mere end 5år på bagen og den køre ufortrødent videre, omend på ledning, men er den perfekte brygvægt.

                        Brewista er også første udgave og holder stadig, men har mange børnesygdomme, men har holdt til både vand, kaffe, at blive tabt og kastet rundt med i lufthavnen. I dag ville jeg nok vælge en fra Acaia eller konkurrenten der laver nogle magen til. De har en god str. til espresso og er holdbare.
                        A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                        Comment

                        • summer
                          Coffeeholic
                          • Jun 2011
                          • 1407

                          #27
                          Jeg har en Hario v60 som jeg købte brugt herinde 5-6år siden. Jeg er egentlig ikke 100% tilfreds - synes den føles plasticagtig (hvilket den jo også må siges at være!) og langsom til at stabilisere sig.
                          Så jeg har hele tiden tænkt at når den gik i stykker, så skulle den udskiftes til noget bedre.
                          Men selvom den har været tabt flere gange og samtidig fungeret som køkkenvægt med alt hvad der følger af mel, sukker, gryn ud over det hele, så bliver vægten bare ved med at fungere!
                          Så jeg synes stadig ikke at Harioen er den fedeste overhovedet, men den fungerer og er pænt holdbar.
                          Er den prisen værd? Tjo, det synes jeg vel egentlig efterhånden...

                          Comment

                          • Klaus D.
                            Lysristet
                            • Dec 2017
                            • 95

                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                            Klart når den er sendt fra Kina, kaffemekka er jo nød til at tjene penge for at holde forretningen kørende, forstår faktisk ikke de gider ha den :-)

                            Det er en kina vægte som omtalt længere tilbage i tråden, de virker fint, men holdbarhede, min dødede første gang jeg tabte den, men de koster jo heller ikke meget :-)

                            I dag har jeg en Acaia Lunar til bryg (fantastisk timer) og bruger mindre kina vægt til afvejning af bønner
                            EN Acaia Lunar er over mit budget jeg vil bruge ca 500kr til en vægt


                            Sendt fra min AGS-W09 med Tapatalk

                            Comment

                            • Klaus D.
                              Lysristet
                              • Dec 2017
                              • 95

                              #29
                              Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
                              Problemet som er skitserer er at kinavægte ofte ikke holder, tab dem eller kom til at hælde vand/kaffe på dem og de dør eller går delvis i stykker. Det er irriterende og tidskrævende i længden.

                              Det kan godt betale sig på den lidt længere bane at skaffe sig en ordentlig vægt, jeg har den samme Bonavita vægt som T og det var første udgaven så den har mere end 5år på bagen og den køre ufortrødent videre, omend på ledning, men er den perfekte brygvægt.

                              Brewista er også første udgave og holder stadig, men har mange børnesygdomme, men har holdt til både vand, kaffe, at blive tabt og kastet rundt med i lufthavnen. I dag ville jeg nok vælge en fra Acaia eller konkurrenten der laver nogle magen til. De har en god str. til espresso og er holdbare.
                              Hvor sælger de Bonavita vægte synes ikke jeg kan finde finde et sted

                              Sendt fra min AGS-W09 med Tapatalk

                              Comment

                              • Klaus D.
                                Lysristet
                                • Dec 2017
                                • 95

                                #30
                                Jeg har kik på Brewista smart scale men kan se at den ikke er på lager nogen steder

                                Sendt fra min AGS-W09 med Tapatalk

                                Comment

                                Working...
                                X