Kaffevægt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Klaus D.
    Lysristet
    • Dec 2017
    • 95

    Kaffevægt

    Jeg skal have en ny kaffevægt da min nuværende vægt er ret ustabil i vejning så jeg vil høre hvad i kan anbefale den behøver ikke have en masse funktioner da jeg kun brygger kaffe med espressomaskine og Aeropress så det skal bare være en vægt jeg kan stole på

    Sendt fra min AGS-W09 med Tapatalk
  • pingel
    Coffeeholic
    • Jan 2012
    • 1007

    #2
    Så skal du ikke købe Brewista Smart Scale - den driver mig til vanvid ;-) Det er umuligt at køre timer uden at gå igennem 3 trin inden f. Eks...

    Comment

    • Sonder
      Lysristet
      • Mar 2017
      • 89

      #3
      Jeg er rigtig glad for min brewista. Bruger den til espresso og har ingen problemer.

      Comment

      • Klaus D.
        Lysristet
        • Dec 2017
        • 95

        #4
        Oprindeligt indsendt af Sonder Se indlæg
        Jeg er rigtig glad for min brewista. Bruger den til espresso og har ingen problemer.
        Bruger du den under dit Portafilter så den vejer din espresso med det samme?

        Sendt fra min AGS-W09 med Tapatalk

        Comment

        • Freund
          Lysristet
          • Dec 2018
          • 125

          #5
          Jeg har en "juvel" vægt fra Kina.
          0-250 g med 0,01g interval.

          On/off/tara - det er minimalistisk

          Tror den kostede $4

          Comment

          • Sonder
            Lysristet
            • Mar 2017
            • 89

            #6
            Oprindeligt indsendt af Klaus D. Se indlæg
            Bruger du den under dit Portafilter så den vejer din espresso med det samme?

            Sendt fra min AGS-W09 med Tapatalk
            Ja.. Synes den fungerer rigtig fint ��

            Comment

            • Klaus D.
              Lysristet
              • Dec 2017
              • 95

              #7
              Oprindeligt indsendt af Sonder Se indlæg
              Ja.. Synes den fungerer rigtig fint ��
              Jeg har ikke plads til den vægten under mit portafilter da jeg har et dobbelt spout filter og bruger kaffe glas under brygning

              Sendt fra min AGS-W09 med Tapatalk

              Comment

              • Kaffe T
                Master Brewer
                • Nov 2013
                • 2263

                #8
                Jeg er så glad for min kaffevægt fra Bonavita, men den laves ikke mere. Tror jeg købte den i 2015. Så den har holdt godt. Det var fællesbestilling sammen med to andre Ebar-brugere. Jeg ved hos den ene, er vægten gået død. Men så fik jeg hans adapter, som var gået i stykker på min den ene.

                Anyway, fordelen ved den er at:

                1) den er på ledning, så ikke batteriforbrug - og den slukker ikke ad sig selv. Skønt bare at ha den tændt.

                2) den har en stor plade, så jeg ka smide hele portafiltret på (for at veje præcis hvor meget kaffe, som lander i filtret).

                Men den er for stor til at skubbe under skuddet på espressomaskinen. Der bruger jeg en lille Acacaia vægt, Lunar. Den er også vildt god. Batteri holder en evighed - og genoplades med USB-stik i computeren (nærmest kun en gang om året, jeg har aldrig prøvet at løbe tør).

                Jeg har undervejs også købt små "diamant vægte" hjem fra Kina. Ikke at de er lavet af diamant, men de ka vist bruges til at veje ædelsten. Jeg bruger dem ikke mere. For små. Og dør nemt når der kommer kaffe i.
                Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
                Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

                ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

                Comment

                • pingel
                  Coffeeholic
                  • Jan 2012
                  • 1007

                  #9
                  Oprindeligt indsendt af pingel Se indlæg
                  Så skal du ikke købe Brewista Smart Scale - den driver mig til vanvid ;-) Det er umuligt at køre timer uden at gå igennem 3 trin inden f. Eks...
                  Undskyld folkens - og Brewista... Min er ikke en Smart, men en Ratio Scale - og den er sgu irriterende...

                  Comment

                  • Klaus D.
                    Lysristet
                    • Dec 2017
                    • 95

                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Kaffe T Se indlæg
                    Jeg er så glad for min kaffevægt fra Bonavita, men den laves ikke mere. Tror jeg købte den i 2015. Så den har holdt godt. Det var fællesbestilling sammen med to andre Ebar-brugere. Jeg ved hos den ene, er vægten gået død. Men så fik jeg hans adapter, som var gået i stykker på min den ene.

                    Anyway, fordelen ved den er at:

                    1) den er på ledning, så ikke batteriforbrug - og den slukker ikke ad sig selv. Skønt bare at ha den tændt.

                    2) den har en stor plade, så jeg ka smide hele portafiltret på (for at veje præcis hvor meget kaffe, som lander i filtret).

                    Men den er for stor til at skubbe under skuddet på espressomaskinen. Der bruger jeg en lille Acacaia vægt, Lunar. Den er også vildt god. Batteri holder en evighed - og genoplades med USB-stik i computeren (nærmest kun en gang om året, jeg har aldrig prøvet at løbe tør).

                    Jeg har undervejs også købt små "diamant vægte" hjem fra Kina. Ikke at de er lavet af diamant, men de ka vist bruges til at veje ædelsten. Jeg bruger dem ikke mere. For små. Og dør nemt når der kommer kaffe i.
                    Det ser ud til at det er dyrer vægte jeg har et budget på omkring 500kr

                    Sendt fra min AGS-W09 med Tapatalk

                    Comment

                    • Jack
                      Master Brewer
                      • Feb 2016
                      • 2575

                      #11
                      Hvad med en Hario V60 https://www.kaffemekka.dk/shop/3130-...UaAnnfEALw_wcB
                      Pictures (or it didn't happen)

                      Comment

                      • Birk
                        Mellemristet
                        • Jul 2012
                        • 263

                        #12
                        Hej Klaus,
                        Jeg købte denne til Pour over samt afvejning af portafilter.
                        Jeg er rigtig glad for den - valgte den i sort med 3kg/0,01g
                        Du skal tage med i prisen at der måske bliver lagt told på- så ender den i ca 290kr
                        Levering er ca 1 mdr

                        ECM Mechanica IV Profi + ECM S-Manuale 64, Wilfa WSCG, Feld2:Honed
                        masser af lir til “sort kaf’” + Cormorant Roaster

                        Comment

                        • Klaus D.
                          Lysristet
                          • Dec 2017
                          • 95

                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                          Den har jeg faktisk kigget på da den jo ikke er vild fancy


                          Sent from my iPhone using Tapatalk

                          Comment

                          • Klaus D.
                            Lysristet
                            • Dec 2017
                            • 95

                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Birk Se indlæg
                            Hej Klaus,
                            Jeg købte denne til Pour over samt afvejning af portafilter.
                            Jeg er rigtig glad for den - valgte den i sort med 3kg/0,01g
                            Du skal tage med i prisen at der måske bliver lagt told på- så ender den i ca 290kr
                            Levering er ca 1 mdr

                            https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?m...2F372523979487
                            Jeg er ikke så vild med udlandshandel hvis tingene går i stykker og skal retur jeg er ikke god til sprog


                            Sent from my iPhone using Tapatalk

                            Comment

                            • Birk
                              Mellemristet
                              • Jul 2012
                              • 263

                              #15
                              Ja- det er den risiko man løber når man handler over ebay
                              Jeg er dog ikke blevet skuffet endnu- har købt vægte, syphon brændere, og andet kaffe udstyr- det er ofte restpartier som bliver solgt.
                              ECM Mechanica IV Profi + ECM S-Manuale 64, Wilfa WSCG, Feld2:Honed
                              masser af lir til “sort kaf’” + Cormorant Roaster

                              Comment

                              Working...
                              X