Mods på Nuova Simonelli Oscar II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LarsenPedersen
    Lysristet
    • Feb 2016
    • 91

    Mods på Nuova Simonelli Oscar II

    Hej,

    Jeg har fået fingrene i en Nuova Simonelli Oscar II (med OPV), som jeg har opgraderet med IMS shower screen, bottomless portafilter og IMS-kurv, men jeg vil høre, om der er nogen af jer som har hørt om eller set deciderede mods på/til denne maskine? - Jeg har søgt en del rundt, men er ikke rigtig stødt på andet end OPV-opgraderinger.
    Espresso: Nuova Simonelli Oscar II (m. OPV) --> Drømmer om en GS/3
    Kværn: Mahlkönig EK43s (Titus) Mazzer Super Jolly
    Andet: Chemex og Aeropress

    Projekter: Coffee Grinder Timer
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    #2
    Oprindeligt indsendt af larsenpedersen Se indlæg
    Hej,

    Jeg har fået fingrene i en Nuova Simonelli Oscar II (med OPV), som jeg har opgraderet med IMS shower screen, bottomless portafilter og IMS-kurv, men jeg vil høre, om der er nogen af jer som har hørt om eller set deciderede mods på/til denne maskine? - Jeg har søgt en del rundt, men er ikke rigtig stødt på andet end OPV-opgraderinger.
    OPV and pressure switch SIRAI som kan tilkøbes hos Elektros https://www.elektros.it/dk/en/instal..._OSCAR_II.html

    Havde været den gamle er der flere https://www.elektros.it/dk/en/Oscar_modification_Kit/
    Last edited by Jack; 20. January 2019, 22:53.
    Pictures (or it didn't happen)

    Comment

    • LarsenPedersen
      Lysristet
      • Feb 2016
      • 91

      #3
      Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
      OPV and pressure switch SIRAI som kan tilkøbes hos Elektros https://www.elektros.it/dk/en/instal..._OSCAR_II.html
      Tak for det, Jack - men som sagt er den allerede med OPV Desuden skriver Elektros "Sorry but this product can not be sold individually but only coupled with the OSCAR II".
      Espresso: Nuova Simonelli Oscar II (m. OPV) --> Drømmer om en GS/3
      Kværn: Mahlkönig EK43s (Titus) Mazzer Super Jolly
      Andet: Chemex og Aeropress

      Projekter: Coffee Grinder Timer

      Comment

      • Jack
        Master Brewer
        • Feb 2016
        • 2575

        #4
        Oprindeligt indsendt af larsenpedersen Se indlæg
        Tak for det, Jack - men som sagt er den allerede med OPV Desuden skriver Elektros "Sorry but this product can not be sold individually but only coupled with the OSCAR II".
        Yes, kittet (der er kun de 2 officielle mod) de kan købes hver for sig, jeg rettede og indsatte et link mere til alle oscar mods (de andre er kun til Oscar I), så du er heldig med du har Oscar II, måske har den allerede SIRAI Pressure switch (syntes at kunne huske du købte brugt) mange instalere begge mod på samme tid, men ellers er OPV det vigtigste, jeg har haft en Oscar II med omtalte kit og syntes den er rigtig fin
        Last edited by Jack; 20. January 2019, 23:09.
        Pictures (or it didn't happen)

        Comment

        • Coffee makes the world go
          Master Brewer
          • Jan 2010
          • 5082

          #5
          SIRAI Pressure switch er monster stor rent fysisk, men også hvad den kan klare af ampere
          det første er ligegyldigt, da man ikke ser den, det sidste er godt hvis man har brug for det

          Men det har vi ikke i et 220volt land , Dem i US , de har kun sølle 110 volt til rådighed i et alm stik, til gengæld trækker de dobbelt så meget strøm(ampere)

          SIRAI Pressure switch larmer pænt meget når det klikker

          og alt efter om det kører med mindre eller mere i udsving, end det du pt har,gavner det eller direkte forringer noget vi gerne ser så stabilt som muligt

          Hvad med restriktorer til flowet i thermophyfonen /gruppehovedet??, eller har den det fra ny af ?
          http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

          Comment

          • Hegnet
            Mørkristet
            • Sep 2017
            • 387

            #6
            SIRAI pressostat er mest kendt for deres pålidelighed, dvs. lang levetid. Hvis du ikke allerede har en (kæmpe) SIRAI, ville jeg ikke "opgradere", før din eksisterende pressostat måske fejler. Kaffen bliver _ikke_ bedre. som antydet herover.
            Gigleurs er billige ved Elektros, så dem ville jeg tage med for en sikkerheds skyld, hvis du alligevel skal bestille dele derfra. Jeg synes, at det gjorde en tydelig forskel på min tidligere Oscar I. Jeg ved faktisk ikke, om de er kommet med fra fabrikken på II'eren. Til gengæld forventer jeg ikke, at du selv vil skulle skære gevind, som man skulle på de gamle Oscar I gruppehoveder. Dette nævnes blot, hvis du skulle falde over en gammel guide til installation.
            DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
            MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
            Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
            Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

            Comment

            • LarsenPedersen
              Lysristet
              • Feb 2016
              • 91

              #7
              Oprindeligt indsendt af Hegnet Se indlæg
              SIRAI pressostat er mest kendt for deres pålidelighed, dvs. lang levetid. Hvis du ikke allerede har en (kæmpe) SIRAI, ville jeg ikke "opgradere", før din eksisterende pressostat måske fejler. Kaffen bliver _ikke_ bedre. som antydet herover.
              Gigleurs er billige ved Elektros, så dem ville jeg tage med for en sikkerheds skyld, hvis du alligevel skal bestille dele derfra. Jeg synes, at det gjorde en tydelig forskel på min tidligere Oscar I. Jeg ved faktisk ikke, om de er kommet med fra fabrikken på II'eren. Til gengæld forventer jeg ikke, at du selv vil skulle skære gevind, som man skulle på de gamle Oscar I gruppehoveder. Dette nævnes blot, hvis du skulle falde over en gammel guide til installation.
              Jeg tror umiddelbart kun, at maskinen har OPV, men jeg venter med SIRAI så - Tak for info

              Jeg er faktisk også selv lidt i tvivl, om gigleurs kommer fra fabrikken - Der er lidt blandede informationer omkring dette.
              Espresso: Nuova Simonelli Oscar II (m. OPV) --> Drømmer om en GS/3
              Kværn: Mahlkönig EK43s (Titus) Mazzer Super Jolly
              Andet: Chemex og Aeropress

              Projekter: Coffee Grinder Timer

              Comment

              • LarsenPedersen
                Lysristet
                • Feb 2016
                • 91

                #8
                Men jeg vil også meget gerne høre til mere custom mods, hvis I er stødt på nogle af den slags - Det kunne være baristalys, manometer, skærm/arduino, osv.
                Espresso: Nuova Simonelli Oscar II (m. OPV) --> Drømmer om en GS/3
                Kværn: Mahlkönig EK43s (Titus) Mazzer Super Jolly
                Andet: Chemex og Aeropress

                Projekter: Coffee Grinder Timer

                Comment

                • Jack
                  Master Brewer
                  • Feb 2016
                  • 2575

                  #9
                  Fornuftig at vendte, det giver heller ikke meget mening at en HX maskine skal være 100% temperatur stabil (min gamle Oscar II var bare leveret med begge mods fra ny, så jeg kender heller ikke til om den termostat er så meget bedre) på samme måde med det heller ikke giver meget mening at instalerer PID på en damp delen i en dual boiler, da det er tryket som er vigtigt og ikke temperaturen selv om det følges ad :-)

                  Mener Oscar II er forbedret på alle de punkter som der findes mods til Oscar I hos elektros, Havde de samme mod haft betydning på Oscar II tror jeg de også ville sælge dem til den :-)

                  Der er nogen som har lavet en del mods, bla. ChristianS her fra han lavede den fineste Oscar I http://www.espressobar.dk/forums/sho...ighlight=oscar

                  Der er også nogen som har lavet noget arduino med backflush rutine pr. automatik.

                  Men i budn og grund har du en fin fin maskine som ikke behøver en masse efter den har fået OPV, jeg tror du vil få mere ud af at tænke kværn, men det er et nyt kapitel $$$ ;-)
                  Last edited by Jack; 21. January 2019, 17:27.
                  Pictures (or it didn't happen)

                  Comment

                  • Coffee makes the world go
                    Master Brewer
                    • Jan 2010
                    • 5082

                    #10
                    Lav et timed flush på 15 sekunder i et glas, og fortæl vægten af vandet
                    Så skal der nok være en med en maskine hvor ejeren ved om der er gigleurs i, der kan fortælle hvad et 15 sekunders flush med gigleurs ender med = tada , du ved så om din maskine har gigleurs,eller ej

                    Husk at gigleurs NEDSÆTTER flowet, så maskinen blir langsommere varm/klar til brug

                    Gør op med dig selv om komfort for dig er en maskine der skal flushes mindre før skud, eller om det er en maskine der hurtigere er klar til skud, men som så skal flushes lidt mere (vi taler sekunders flush)

                    Ønsker du muligheden for at kunne flushe maskinen ned til et lunkent skud , men staig ha muligheder for et varmt skud, er gigleurs et handicap

                    gigleurs gir dog muligheden for højere dampkedel tryk

                    You can not have your cookie and eat it ;o)
                    http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

                    Comment

                    • Hegnet
                      Mørkristet
                      • Sep 2017
                      • 387

                      #11
                      Ifølge Elektros har maskinen allerede gigleurs:
                      DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
                      MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
                      Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
                      Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

                      Comment

                      • LarsenPedersen
                        Lysristet
                        • Feb 2016
                        • 91

                        #12
                        Der skulle vel ikke sidde en sød Ebar-bruger derude, som er i besiddelse af en optegnelse af Oscar 2'ens elektroniske kredsløb? - Jeg har søgt en del, men kan ikke finde en officiel optegnelse.
                        Espresso: Nuova Simonelli Oscar II (m. OPV) --> Drømmer om en GS/3
                        Kværn: Mahlkönig EK43s (Titus) Mazzer Super Jolly
                        Andet: Chemex og Aeropress

                        Projekter: Coffee Grinder Timer

                        Comment

                        • Jack
                          Master Brewer
                          • Feb 2016
                          • 2575

                          #13
                          Hvad skal du igang med :-) kaffemekka har et reservedels diagram, men der er desværre ikke noget el diagram med, men der er nu heller ikke meget ledningsnet i den, så måske kan den her hjælpe

                          Last edited by Jack; 10. February 2019, 13:06.
                          Pictures (or it didn't happen)

                          Comment

                          • LarsenPedersen
                            Lysristet
                            • Feb 2016
                            • 91

                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                            Hvad skal du igang med :-) kaffemekka har et reservedels diagram, men der er desværre ikke noget el diagram med, men der er nu heller ikke meget ledningsnet i den, så måske kan den her hjælpe

                            https://www.kaffemekka.dk/upload_dir...spareparts.pdf
                            På hver side af bryghovedet er der lidt luft, så jeg overvejer at installere en eller anden form for barista-lys - men jeg vil gerne se et diagram inden jeg begynder at rode med ledningerne
                            Espresso: Nuova Simonelli Oscar II (m. OPV) --> Drømmer om en GS/3
                            Kværn: Mahlkönig EK43s (Titus) Mazzer Super Jolly
                            Andet: Chemex og Aeropress

                            Projekter: Coffee Grinder Timer

                            Comment

                            • Birk
                              Mellemristet
                              • Jul 2012
                              • 263

                              #15
                              ECM Mechanica IV Profi + ECM S-Manuale 64, Wilfa WSCG, Feld2:Honed
                              masser af lir til “sort kaf’” + Cormorant Roaster

                              Comment

                              Working...
                              X