Tomme kaffe poser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Klaus D.
    Lysristet
    • Dec 2017
    • 95

    Tomme kaffe poser

    Hvad bruger i jeres tomme kaffe poser til smider i dem ud eller bruger i dem til noget kreativ?

    Sendt fra min AGS-W09 med Tapatalk
  • Coffee makes the world go
    Master Brewer
    • Jan 2010
    • 5082

    #2
    Alt efter om de dufter af kaffe, eller lugter af harsk kaffe olie ;o) kan jeg finde på at genbruge dem
    I nogle tilfælde til egen rist, i andre for at ta en mindre portion med til andet sted
    Nogle gange putter jeg så kaffen i en frysepose, som så kommer i ventil posen, det for at forhindre gammel olie i at få kontakt med de nye bønner,
    Men det er mest hvis det er en større mængde, der kan ende med at ligge en tid i posen , ellers er ventilposen ligegyldig
    http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

    Comment

    • Kaffe T
      Master Brewer
      • Nov 2013
      • 2263

      #3
      Oprindeligt indsendt af Klaus D. Se indlæg
      Hvad bruger i jeres tomme kaffe poser til smider i dem ud eller bruger i dem til noget kreativ?
      Du rister ikke selv kaffe ?

      Jeg rister selv - og genbruger min poser mange gange. Jeg vasker dem lige med opvaskemiddel, tørre dem med køkkenrulle (for at få mest mulig af kaffeolierne væk), og sætter dem så til luftning. Faktisk er det også effektivt at sætte dem i blød med 1 tsk bagepulver ... for uanset vask i sulfo er det svært at få renset kaffelugten ud. Men det er også hvor emsig man er.

      Hvis ikke du selv rister, kan du måske donnerer poser til nogen i nærheden, som gør ?
      Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
      Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

      ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

      Comment

      • kidcaffeine
        Espresso
        • Sep 2016
        • 585

        #4
        Ikke så meget poser, men de gamle dåser fra Friedhats har da fundet genanvendelse her Poser ryger som oftest, desværre, bare ud

        Click image for larger version

Name:	6CE8A2FD-19A5-46C3-81B5-52A948D7EE3F.jpg
Views:	1
Size:	57,1 KB
ID:	231165
        Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
        Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
        Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

        Comment

        • Klaus D.
          Lysristet
          • Dec 2017
          • 95

          #5
          Nej rister ikke selv måske det kommer men jeg havde tænkt på noget college eller lignende som pynt i det område hvor jeg laver min kaffe måske tapetsere en bordplade med dem eller noget helt andet

          Jeg har kigget på pinterest og goggle men det er mere de poser fra Merild, BKI osv der kommer frem

          Sendt fra min AGS-W09 med Tapatalk

          Comment

          • Coffee makes the world go
            Master Brewer
            • Jan 2010
            • 5082

            #6
            Du kunne dække et bord med poserne, og placere en glasplade henover, så ville det også være let at ændre det løbende
            http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

            Comment

            • Klaus D.
              Lysristet
              • Dec 2017
              • 95

              #7
              Oprindeligt indsendt af Coffee makes the world go Se indlæg
              Du kunne dække et bord med poserne, og placere en glasplade henover, så ville det også være let at ændre det løbende
              Det var en god ide tak

              Sendt fra min AGS-W09 med Tapatalk

              Comment

              • Coffee makes the world go
                Master Brewer
                • Jan 2010
                • 5082

                #8
                Husk at vaske dem inden ;o) Frisk kaffe dufter herligt, gammel kaffeolie derimod,,

                Du kan jo evt snyde, og splitte dem , så både forsiden og bagsiden vises,det vil nok også gøre det lettere at få plant, specielt hvis bunden også fjernes

                Intet af de mods vil kunne ses
                http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

                Comment

                • Klaus D.
                  Lysristet
                  • Dec 2017
                  • 95

                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Coffee makes the world go Se indlæg
                  Husk at vaske dem inden ;o) Frisk kaffe dufter herligt, gammel kaffeolie derimod,,

                  Du kan jo evt snyde, og splitte dem , så både forsiden og bagsiden vises,det vil nok også gøre det lettere at få plant, specielt hvis bunden også fjernes

                  Intet af de mods vil kunne ses
                  Tror kun jeg vil bruge fronten på posen det er jo der det spændende er

                  Sendt fra min AGS-W09 med Tapatalk

                  Comment

                  Working...
                  X