Reservoir flyder over - hvad gør jeg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lattémand
    Grøn bønne
    • Oct 2015
    • 9

    Reservoir flyder over - hvad gør jeg?

    Hej.

    Jeg har en Izzo Alex Duetto III - lækker espressomaskine.
    Den har ikke fejlet noget i et par år.
    Jeg har udlejet min lejlighed ud på Airbnb og dermed lukket for vandtilførslen til maskinen, inde under vasken. (Den har ekstern vand som går gennem et Britta kalk-filter).

    Mit problem er nu at efter jeg er kommet hjem og har tændt maskinen og slukket den igen. Så er mit interne vand-reservoir begyndt at flyde over. Dvs. at mit køkkenbord bliver fyldt med vand.

    Hvad kan der være galt?

    Jeg tænker at de har prøvet at tænde maskinen uden at vandet har været tændt, men tænker ikke det kan skade den til at lave sådanne numre?

    Mvh. Lattémanden
    Mvh. Lattémanden
  • Hegnet
    Mørkristet
    • Sep 2017
    • 387

    #2
    Jeg husker nedenstående tråd, der lyder til at omhandle samme problem.

    DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
    MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
    Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
    Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

    Comment

    • Jack
      Master Brewer
      • Feb 2016
      • 2575

      #3
      Oprindeligt indsendt af Lattémand Se indlæg
      Hej.

      Jeg har en Izzo Alex Duetto III - lækker espressomaskine.
      Den har ikke fejlet noget i et par år.
      Jeg har udlejet min lejlighed ud på Airbnb og dermed lukket for vandtilførslen til maskinen, inde under vasken. (Den har ekstern vand som går gennem et Britta kalk-filter).

      Mit problem er nu at efter jeg er kommet hjem og har tændt maskinen og slukket den igen. Så er mit interne vand-reservoir begyndt at flyde over. Dvs. at mit køkkenbord bliver fyldt med vand.

      Hvad kan der være galt?

      Jeg tænker at de har prøvet at tænde maskinen uden at vandet har været tændt, men tænker ikke det kan skade den til at lave sådanne numre?

      Mvh. Lattémanden
      Det er vandtanken du mener ikk :-) kunne det tænkes nogen har pillet ved den og ændret indstillingen fra fast vand til tank (om den så kan fylde tanken, så den løber over ved det)

      Syntes det lyder underligt den fylder vandtanken (reservoir) ved at tilslutte fast vand igen
      Last edited by Jack; 15. January 2019, 21:31.
      Pictures (or it didn't happen)

      Comment

      • Hegnet
        Mørkristet
        • Sep 2017
        • 387

        #4
        Jeg troede, at det var overfyldt drypbakke. Løsningen på det problem kan være at afkalke OPV, som beskrevet sidst i ovenstående link
        DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
        MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
        Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
        Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

        Comment

        • Lattémand
          Grøn bønne
          • Oct 2015
          • 9

          #5
          Jeg må være ærlig og sige at jeg ikke har så meget styr på naming conventions..
          Men altså det er den beholder som er bag på maskinen, når man tager lået af.
          Der er sådan en gummislange som går ned i beholderen og ind i maskinen.

          Hvis jeg ændrer indstillingen fra fast vand til tank, så stopper det.

          Jeg har prøvet to gange nu at mens maskinen er slukket, så er der lige pludselig løbet vand over fra tanken.
          Så jeg tænder maskinen, skifter over til tank og starter maskinen, så den tømmer tanken igen.. og så slukker jeg maskinen og ikke bruger den... ikke særlig fedt.
          Mvh. Lattémanden

          Comment

          • Hegnet
            Mørkristet
            • Sep 2017
            • 387

            #6
            OK, jeg ville også kalde det vandtank eller reservoir men havde ikke hørt om det problem før. Hvis(!) din OPV leder overskydende vand, en blød slange, tilbage til vandtanken på din maskine, kan det dog stadig være relevant. I så fald _skal_ den faktisk fylde en smule pga. termisk ekspansion:


            Hvis vandtanken fyldes for hurtigt, kan det skyldes en tilkalket OPV, der står lidt åben, så trykket fra vandværket er nok til at slippe gennem. Jeg ville kontrollere OPV som beskrevet til sidst i det tidligere link.
            DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
            MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
            Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
            Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

            Comment

            Working...
            X