Selvbygger projekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • -E*
    Master Brewer
    • Apr 2013
    • 1949

    #31
    Oprindeligt indsendt af victorbruun94 Se indlæg
    ...
    3.
    Man kunne indføre en regel om, at det ikke er tilladt at poste i salgstråde, hvor man ikke selv var interesseret i varen der er til salg, men det ville kræve ganske meget moderation.
    ...
    Det står der faktisk allerede, Mads-Ole skrev:
    Oprindeligt indsendt af Mobak
    7) Undlad at kommentere på salgstråde med mindre du har interesse i at købe varen eller du hjælper en eventuel køber/sælger med at svare på spørgsmål. Kommentarer som "Hvilken maskine skal du have i stedet?" bidrager ikke til at fremme en handel og bedes tages i Private beskeder eller i en tråd i OT forum.
    -Sune

    Mahlkönig Kenia / OE Lido3
    Chemex / V60 / Phoenix70 / Aeropress
    Computerstyret Hottop
    Instagram

    Comment

    • Chancen
      Espresso
      • Jun 2015
      • 688

      #32
      Fra en "tidligere" meget tilfreds bruger af ebar skal lyde en stor enighed idet skrevne om kværuleren og ligegyldig negativ tone. Jeg bruger personligt SMS og telefon ift salg og bestemmer sku selv hvad min vare skal koste. Ved det mindste problem sletter jeg annoncen og sælger på DBA samt kaffe-netz.de. Jeg synes det er trist ebar er endt ud i smålighed og tåkrummende diskutioner. Jeg ville egentlig ønske at køb og salg blev lukket på bar. Så kunne vi måske koncentrere os om det vi alle elsker. KAFFE!!

      Ebar er desværre et sted jeg ikke orker mere. Der er ikke tilstødt megen brugbar viden det seneste år.

      God dag
      Christian

      Comment

      • Andreas Christensen
        Lysristet
        • Nov 2016
        • 55

        #33
        Oprindeligt indsendt af kidcaffeine Se indlæg
        You must be new here ;-)
        Haha :P egentligt ikke, men plejer bare at styre udenom kaos og ligegyldigheder..

        Comment

        • Jack
          Master Brewer
          • Feb 2016
          • 2575

          #34
          Oprindeligt indsendt af Chancen Se indlæg

          Ebar er desværre et sted jeg ikke orker mere. Der er ikke tilstødt megen brugbar viden det seneste år.

          God dag
          Christian
          Den linje er jeg rigtig ked af at læse, enig her ikke sker så meget for tiden og mange af de gamle bruger er ikke så aktive, som jeg selv har haft stor fornøjelse af, undertegnet forsøger at gøre sit for at betale lidt tilbage, ebar er stadig et dejligt sted og har givet mange af os så meget, håber ebar blive med at være et super dejligt fristed

          Jeg forstår nu heller ikke hvorfor denne tråd stikker sådan af især ikke hvis man har læst post #5
          og undertegnet klipper det ud i større pap i post #9
          "Læs lige post #4 & #5 ;-) Da ingen har slået til i tråden før overnævnte post, er det vel helt iorden victorbruun94 ændre vilkårende"

          Just my 10 cents (denne post besvares ikke yderligere i denne tråd, da det slet ikke var min mening at kommenterer yderligere)
          Last edited by Jack; 17. January 2019, 21:56.
          Pictures (or it didn't happen)

          Comment

          • Coffee makes the world go
            Master Brewer
            • Jan 2010
            • 5082

            #35
            Oprindeligt indsendt af victorbruun94 Se indlæg
            Lidt refleksioner over forløbet her:

            Jeg synes ikke det har været specielt behageligt at sælge mine ting herinde denne gang. Jeg er efter min egen opfattelse blevet tillagt svært uædle motiver, som jeg ikke helt kan genkende, at jeg har haft. Næste gang jeg skal sælge noget herinde, vil jeg lave en DBA annonce og linke til den.

            For at gøre noget ved problemerne har jeg følgende løsningsforslag, som kan indføres hver for sig eller sammen, således at salgsforumet igen kan blive velfungerende:

            1.
            Man kunne, som Jens Muff foreslår, opdatere teksten i salgsforumet således at der eksplicit står, at en salgsannonce ikke betragtes som et tilbud, men derimod som en opfordring til at komme med tilbud, præcis ligesom konsensus er på området

            2.
            Det er et forholdsvis begrænset antal brugere, der gør salgsforumet et ubehageligt sted at opholde sig for os andre, så en anden mulighed kunne være simpelthen at banner folk for dårlig tone, hvis de har en sådan.
            Personligt foretrak jeg at et sådant ban skulle gælde hele siden, men evt kunne salgsforumet være en start.
            I CMTWGRs tilfælde, vil jeg gå så langt som at foreslå, at han bannes fra at poste i tråde han ikke selv har oprettet på det foreliggende, men det er nok ikke mig der er den rigtige til at være dommer i den sag..

            3.
            Man kunne indføre en regel om, at det ikke er tilladt at poste i salgstråde, hvor man ikke selv var interesseret i varen der er til salg, men det ville kræve ganske meget moderation.

            I alle tilfælde vil jeg gerne have frem, at jeg finder den nuværende situation uholdbar. Sidst jeg var aktiv her på forummet, for ca. Et år siden, var der også problemer med en meget ubehagelig og tåbelig tone på salgsforum, og problemerne stammede hovedsageligt fra de samme brugere. Derfor mener jeg, at det er på tide, at der gøres noget.
            Du oprettede en salgs tråd, og med en fast pris

            det var helt i tråd med reglerne

            reglerne tillod også at lave en budrunde, dette tilbud FRAVAGLGTE DU

            reglerne er at gøre ting der sker tydelige,, i den oprindelige annonce,, tjah ????????

            men du lavede det så om til et eller andet i en post , ikke i den originale annonce,, som kan redigeres OG DET BØR GØRES DER

            DET medførte så al balladen , helt uden grund , havde du bare fra start af skrevet, til salg for 500kr ,,, eller højest bydende over
            så havde det her været en stille post med et salg der havde givet dig mere i lommen

            Du påråber dig retten til at gøre hvad der passer dig, nok i modstrid med reglerne

            Skal du så bannes for dette ??

            Reglerne TILLADER at der gøres noget for at hjælpe salget, dette prøvede jeg OG ANDRE ved at spørge om hvad der skete / skabe klarhed , dog uden held
            Du svarede ikke på FLERE medlemmers spørgsmål ,, i din EGEN tråd

            Hvorfor skal JEG bannes for at gøre opmærksom på det ??



            jeg var vitterligt interesseret i varene til salgs prisen ,og har INGEN problemer med at en anden der budte først fik varen

            HVILKET JEG JO NETOP SKRIVER ,,,og tilsigtede

            Ang dit forslag nr 2, der er vi fuldstændig enige ;o) , jeg vil gå så langt som at sige det er ejeren af forummet der skal bestemme ;o)

            Ang dit forslag nr 1, så er det en konstruktiv kritik af gældende regler , du ønsker dem ændret, og kommer med et forslag

            Hvilket jeg syntes er fint , det er jo netop det jeg efterlyser,, igen er vi jo så enige ,, der skal gøres noget

            jeg er så ikke enig i at det er det der skal stå , men det er ejeren af forummet der i sidste ende bestemmer (inden for lovens grænser)

            Forummet er IKKE et demokrati , vi har INGEN krav om en afstemning

            Men det var da en mulighed , men igen , det er op til forrummets ejer at bestemme


            Lige pt syntes jeg ikke der skal bannes til højre og venstre , men bare vi får nogle klare regler

            og evt en let formular til brug af annoncer

            Ender reglerne med , et tilbud er kun tilbud til at gi et tilbud,og du skal vente på svar, og regne med at der bydes i det skjulte+ nul klarhed om dit bud falder i sælger smag ,, lyder det jo allerede svagt

            min klare overbevisning er at FÆRRE vil byde , end hvis et tilbud er bindende
            hurtig let ,og det var det ,, hvor svært ka det være
            http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

            Comment

            • Coffee makes the world go
              Master Brewer
              • Jan 2010
              • 5082

              #36
              Oprindeligt indsendt af Kvaksalver Se indlæg
              Problemet er, at der er ÉN bruger herinde med en overudviklet retfærdighedssans, der, kombineret med frygten for at blive snydt for en 50'er, flegner totalt, så snart, der er noget billigt til salg herinde. Samtidig er said bruger fuldstændig udenfor pædagogisk rækkevidde og det giver altså af og til en lidt uheldig slagside, hvor folk bliver kaldt både det ene og det andet...

              Ja, CMTWGR, jeg taler om dig!
              Jeg er ikke bange for at blive snydt for en flad 50èr ;o) , jeg handler også på ebay ;o)

              det eneste jeg kunne tænke mig, var et ingen blev snydt
              SPECIELT sælgerne , men at det så specielt er sælgerne der skaber problemerne , er jo næsten karma

              Og hvis du læser trådene, er det ikke fordi jeg føler mig snydt jeg oftes poster , NÆ det er i at en en og samme tråd, at en sælger snyder sig selv for penge,og andre for at byde med , det sidste medførte i de fleste tilfælde at sælger led et tab,,det er da for dumt
              http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

              Comment

              • holberg19
                Lysristet
                • Jan 2016
                • 135

                #37
                Du MÅ være meget tykpandet.

                Kan du ikke bare stoppe nu? Som i LIGE nu? Og så i øvrigt for fremtiden lade være med at skrive i andres salgsannoncer, med mindre du ønsker at købe noget.

                Oprindeligt indsendt af Coffee makes the world go Se indlæg
                Du oprettede en salgs tråd, og med en fast pris

                det var helt i tråd med reglerne

                reglerne tillod også at lave en budrunde, dette tilbud FRAVAGLGTE DU

                reglerne er at gøre ting der sker tydelige,, i den oprindelige annonce,, tjah ????????

                men du lavede det så om til et eller andet i en post , ikke i den originale annonce,, som kan redigeres OG DET BØR GØRES DER

                DET medførte så al balladen , helt uden grund , havde du bare fra start af skrevet, til salg for 500kr ,,, eller højest bydende over
                så havde det her været en stille post med et salg der havde givet dig mere i lommen

                Du påråber dig retten til at gøre hvad der passer dig, nok i modstrid med reglerne

                Skal du så bannes for dette ??

                Reglerne TILLADER at der gøres noget for at hjælpe salget, dette prøvede jeg OG ANDRE ved at spørge om hvad der skete / skabe klarhed , dog uden held
                Du svarede ikke på FLERE medlemmers spørgsmål ,, i din EGEN tråd

                Hvorfor skal JEG bannes for at gøre opmærksom på det ??



                jeg var vitterligt interesseret i varene til salgs prisen ,og har INGEN problemer med at en anden der budte først fik varen

                HVILKET JEG JO NETOP SKRIVER ,,,og tilsigtede

                Ang dit forslag nr 2, der er vi fuldstændig enige ;o) , jeg vil gå så langt som at sige det er ejeren af forummet der skal bestemme ;o)

                Ang dit forslag nr 1, så er det en konstruktiv kritik af gældende regler , du ønsker dem ændret, og kommer med et forslag

                Hvilket jeg syntes er fint , det er jo netop det jeg efterlyser,, igen er vi jo så enige ,, der skal gøres noget

                jeg er så ikke enig i at det er det der skal stå , men det er ejeren af forummet der i sidste ende bestemmer (inden for lovens grænser)

                Forummet er IKKE et demokrati , vi har INGEN krav om en afstemning

                Men det var da en mulighed , men igen , det er op til forrummets ejer at bestemme


                Lige pt syntes jeg ikke der skal bannes til højre og venstre , men bare vi får nogle klare regler

                og evt en let formular til brug af annoncer

                Ender reglerne med , et tilbud er kun tilbud til at gi et tilbud,og du skal vente på svar, og regne med at der bydes i det skjulte+ nul klarhed om dit bud falder i sælger smag ,, lyder det jo allerede svagt

                min klare overbevisning er at FÆRRE vil byde , end hvis et tilbud er bindende
                hurtig let ,og det var det ,, hvor svært ka det være

                Comment

                • Jens_Muff
                  Master Brewer
                  • Sep 2011
                  • 2615

                  #38
                  Oprindeligt indsendt af victorbruun94 Se indlæg
                  Lidt refleksioner over forløbet her:

                  Jeg synes ikke det har været specielt behageligt at sælge mine ting herinde denne gang. Jeg er efter min egen opfattelse blevet tillagt svært uædle motiver, som jeg ikke helt kan genkende, at jeg har haft. Næste gang jeg skal sælge noget herinde, vil jeg lave en DBA annonce og linke til den.
                  Det skal man åbenbart også passe på med. [emoji849]

                  Last edited by Jens_Muff; 18. January 2019, 10:16.
                  - La Pavoni
                  - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
                  - Aillio Bullet R1
                  - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

                  Comment

                  • kidcaffeine
                    Espresso
                    • Sep 2016
                    • 585

                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Coffee makes the world go Se indlæg
                    Og hvis du læser trådene, er det ikke fordi jeg føler mig snydt jeg oftes poster , NÆ det er i at en en og samme tråd, at en sælger snyder sig selv for penge,og andre for at byde med , det sidste medførte i de fleste tilfælde at sælger led et tab,,det er da for dumt
                    Det er jo et fint og ædelt motiv, og jeg oplever at du mange gange har hjulpet folk her på forummet, især med teknisk viden. Men når nu der er mere eller mindre global enighed om, at det i salgsforummet ofte fører til rigtig dårlig stemning, og tilmed at sælger (som du efter eget udsagn prøver at hjælpe) føler sig dårligt behandlet og uvelkommen - så er det måske bedre at du bare holder det for dig selv. Kunne det ikke være en nem løsning, i stedet for at vi bruger en masse tid på at diskutere, igen og igen, om/hvordan reglerne skal laves om, hvordan det harmonerer med lovgivningen, etc.?

                    Hvis hjælpen gang på gang udvikler sig til en bjørnetjeneste - så lad være. Punktum.
                    Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
                    Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
                    Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

                    Comment

                    • Coffee makes the world go
                      Master Brewer
                      • Jan 2010
                      • 5082

                      #40
                      Oprindeligt indsendt af kidcaffeine Se indlæg
                      Det er jo et fint og ædelt motiv, og jeg oplever at du mange gange har hjulpet folk her på forummet, især med teknisk viden. Men når nu der er mere eller mindre global enighed om, at det i salgsforummet ofte fører til rigtig dårlig stemning, og tilmed at sælger (som du efter eget udsagn prøver at hjælpe) føler sig dårligt behandlet og uvelkommen - så er det måske bedre at du bare holder det for dig selv. Kunne det ikke være en nem løsning, i stedet for at vi bruger en masse tid på at diskutere, igen og igen, om/hvordan reglerne skal laves om, hvordan det harmonerer med lovgivningen, etc.?

                      Hvis hjælpen gang på gang udvikler sig til en bjørnetjeneste - så lad være. Punktum.
                      Jo , det ville egentlig for mig være den lette løsning, at sige skidt med de andre,, lad dem da falde på numsen igen igen , jeg kunne endda udnytte det til personlig gevinst
                      Den sidste del er bestemt ikke mig , den første frister (i afmagt)

                      Men helt ærligt
                      Når man bestiller kaffe hos et firma, skal man udfylde en masse felter, det brokker folk sig da ikke over
                      og som hjælp, kan man IKKE lave bestillingen , hvis vigtige felter ikke er udfyldte

                      Dette er jo tiltænkt som hjælp til både køber og sælger

                      Det er jo ikke andet jeg ønsker mig, og en præcisering af , det med om et bud skal være bindende , bindende er let at beskrive, alt andet , tjah held og lykke ;o)

                      igen,,, man kommer ind på en netside man ikke før har besøgt, og vupti, skal man liiiiige krydse af i at man vedkender sig sidens cookie regler ,,, ellers kommer man ikke videre

                      det kryds er juridisk bindende ,,OG LANGT MERE alvorlig end at gå med til at et bud er bindende

                      så så svært er det alså heller ikke

                      Det bedste ville måske være at man KUN kunne vælge

                      i udbud (ingen køb nu)
                      mindstepris xxx ( og sælgers betingelser fx betales inden yy eller ,,)
                      udløb af budrunde zz
                      kan afhentes ja nej ( og sælgers betingelser)
                      kan sendes ja nej ( og sælgers betingelser)
                      Kan evt leveres ja nej ( og sælgers betingelser)

                      det ville gi ro på det meste , og flest ville få mulighed for at gi sælger mest i lommen(alt efter udbud og efterspørgsel)

                      og vigtigst af alt, ingen forglemmelser
                      http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

                      Comment

                      • Sinobi
                        Mellemristet
                        • Mar 2018
                        • 188

                        #41
                        Følelsen af at forsøge at få ret bliver aldrig god når verden omkring en styrter i grus som konsekvens heraf. Man får ikke mere ret af at ende med at stå alene og diskutere med sig selv fordi noget der kunne have været et udviklende sted nu tvinges til at bruge al sin energi på at kvæle sig selv og bliver tomt som konsekvens. Det er ikke kun én herinde der har det kedelige fokus, nærmere en lille håndfuld, nogen værre end andre. Men ét er sikkert : det kvæler sådan et fint lille sted som dette forum ellers er... uanset hvor meget nogen af jer ellers føler at I er i jeres gode ret.
                        SÅ STOP DET DOG
                        Mazzer Major m. arduino timer mod, Fieldgrind
                        Izzo Alex Duetto IV+, VST 20gr, DIY 3D designet Grind Distribution Tool, IMS Tamper
                        Handpresso, 3D designet Handpresso funnel og tampertool
                        Hario V60 kobber, Brewista Artisan Digital Elkeddel
                        KitchenAid Cold Brew koldbrygger
                        Brewista Smart Scale v2.0
                        DIY Fluidbed 300 gr. rister

                        Comment

                        • malling
                          Master Brewer
                          • Apr 2011
                          • 4545

                          #42
                          Selvbygger projekt

                          Stop nu den diskussion, det er jo absurd den skal op og vende hver evig eneste gang en eller anden føler at deres retfærdighedssans er blevet krænket.

                          Reglerne er klare og er fuldkommen enig med Jens her, prisen er er en opfordring til at gøre tilbud.

                          Så OP er i min optik i sin gode ret til at ændre vilkårene, kan man ikke lide det, må man bare lade være med at indlede en handel med vedkommende.

                          Der er ikke nogen synderlig grund til at starte med kværulerende indlæg om at man er krænket. STOP DET
                          Last edited by malling; 19. January 2019, 13:59.
                          A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                          Comment

                          • Coffee makes the world go
                            Master Brewer
                            • Jan 2010
                            • 5082

                            #43
                            Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
                            Stop nu den diskussion, det er jo absurd den skal op og vende hver evig eneste gang en eller anden føler at deres retfærdighedssans er blevet krænket.

                            Reglerne er klare og er fuldkommen enig med Jens her, prisen er er en opfordring til at gøre tilbud.

                            Så OP er i min optik i sin gode ret til at ændre vilkårene, kan man ikke lide det, må man bare lade være med at indlede en handel med vedkommende.

                            Der er ikke nogen synderlig grund til at starte med kværulerende indlæg om at man er krænket. STOP DET
                            OP lavede en salgs post, men ændrede den IKKE (hvilket han rigtigt nok var i sin gode ret til at gøre ,,, i starts posten)

                            op blev af flere spurgt om hvad der skete , men svarede ikke i sin egen tråd , hvilket reglerne opfordrer til

                            Op skabte tvivlen ved ikke at svare i sin egen tråd , hvilket ikke er i tråd med reglerne

                            Hvis folk GERNE vil handle, må de da lige vide hvad der foregår

                            Jeg var ikke krænket bare forvirret og stillede derfor spørgsmål

                            Længere er den ikke , men folk lægger mere i det end jeg skriver, men ignorerer ,gladeligt alle de ting som op sprang over
                            http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

                            Comment

                            • Kaffe T
                              Master Brewer
                              • Nov 2013
                              • 2263

                              #44
                              Hvis jeg syns noget er galt herinde, så skriver jeg en besked bagom til admin (typisk Kristian K). Det er ikke kønt med det her offentlige mundhuggeri.

                              Jeg ved han har travlt ... men jeg ville ønske at admin ville slette indlæg hver gang en tråd stikker af sådan her. Det skræmmer folk væk.

                              Og så ville jeg ønske at I brugte lige så mange kræfter på at tale om kaffe ... Så nu har jeg oprettet en tråd om ene alene "din bedste kaffeoplevelse på det seneste":



                              Get the good coffee talk going :-D
                              Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
                              Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

                              ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

                              Comment

                              • Morten Müller
                                Administrator
                                • Apr 2017
                                • 208

                                #45
                                Helt enig med kaffe T, det kunne ikke siges mere rigtigt.

                                Kunne godt savne admin/moderator var mere aktiv når det behøves, men jeg kan også godt forstå at det ikke altid er lige nemt for dem. Jeg vil tror at det arbejde som ligger i det formentligt er på frivilligt basis og tænker deres tid nok er begrænset i forvejen.

                                Jeg har selv været admin i et lille aktivt phpbb nørde-forum som omhandlet farvefrøer med knapt 800 medlemmer. I arbejdet som ejer/admin det lille sted havde rigeligt at gøre med det. Jeg løste liggende problemer under salgs annoncer ved at bruger ikke kunne poste i folks salgs annoncer, det hjælp og gjorde formuer mere homogent for alle og jeg slap tilmed for at løfte pegefingeren hele tiden.

                                En anden ting som blev indført var også at bruger signatur skulle udfyldes med personlig signatur, det gør generelt noget godt for den gode tone i et forum.



                                Sent from my iPhone using Tapatalk
                                Last edited by Morten Müller; 15. January 2021, 14:24.

                                Comment

                                Working...
                                X