Flavor wheel oversat på dansk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Klaus D.
    Lysristet
    • Dec 2017
    • 95

    Flavor wheel oversat på dansk

    Findes der et sted på nettet hvor man kan hente et flavor wheel oversat på dansk?

    Sendt fra min AGS-W09 med Tapatalk
  • -E*
    Master Brewer
    • Apr 2013
    • 1949

    #2
    Vi kan diskutere hvor god den er, jeg foretrækker counter coffe cultures, men en enkelt google søgning og... værsgo
    -Sune

    Mahlkönig Kenia / OE Lido3
    Chemex / V60 / Phoenix70 / Aeropress
    Computerstyret Hottop
    Instagram

    Comment

    • Kaffe T
      Master Brewer
      • Nov 2013
      • 2263

      #3
      Apropos kaffehjul - så faldt jeg lige over det her ... med organiseringen af kaffefirmaer ... ikke nemt at følge med.

      Jeg havde ikke lige styr på JAB ... Wiki siger at det er "a privately held German conglomerate, headquartered in Luxembourg, that includes investments of companies operating in the arenas of consumer goods, forestry, coffee, luxury fashion, and fast food" ... JAB står for Joh. A. Benckiser. De ejer fx Stumptown og Peets coffeee i USA og Baresso Coffee ... Går ud fra det er det danske Baresso, som da ellers for 1-2 år siden blev opkøbt af svenske Espresso House. Men de ejes åbenbart også af JAB ... Og Gevalia står også her. Sikke en jungle.

      Jeg vidste ikke at Merrild nu ejes af Lavazza ... Slog lige op på Wiki. Der står bare at Merrild blev opkøbt af Douwe Egberts i 1979. Douwe Egberts står ellers i det blå område under JAB ejet.

      Jeg ved ikke hvad markering med henholdsvis firkanter, cirkler og stjerner skal betyde.

      Og hvorfor står Starbucks under Nestlé ... men med grå skrift ... ah, det er noget licens agreement.

      Når den lilla Nestlé del af "lagkagen" er så stor, mon det så står for markedsandele ?

      Hvis den altså er god nok ? Ja, sådan går det når man ser noget FB :-x

      Click image for larger version

Name:	Kaffehjulfirmaer.jpg
Views:	1
Size:	45,1 KB
ID:	231158
      Last edited by Kaffe T; 11. January 2019, 22:17.
      Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
      Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

      ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

      Comment

      • Jack
        Master Brewer
        • Feb 2016
        • 2575

        #4
        Oprindeligt indsendt af Kaffe T Se indlæg
        Apropos kaffehjul - så faldt jeg lige over det her ... med organiseringen af kaffefirmaer ... ikke nemt at følge med.

        Jeg havde ikke lige styr på JAB ... Wiki siger at det er "a privately held German conglomerate, headquartered in Luxembourg, that includes investments of companies operating in the arenas of consumer goods, forestry, coffee, luxury fashion, and fast food" ... JAB står for Joh. A. Benckiser. De ejer fx Stumptown og Peets coffeee i USA og Baresso Coffee ... Går ud fra det er det danske Baresso, som da ellers for 1-2 år siden blev opkøbt af svenske Espresso House. Men de ejes åbenbart også af JAB ... Og Gevalia står også her. Sikke en jungle.

        Jeg vidste ikke at Merrild nu ejes af Lavazza ... Slog lige op på Wiki. Der står bare at Merrild blev opkøbt af Douwe Egberts i 1979. Douwe Egberts står ellers i det blå område under JAB ejet.
        Der er ikke meget kaffe på danske hænder mere, mon ikke Peter Larsen er den sidste af de store med under 20% dansk ejet, man kan med fordel bruge cvr.dk for at opspore hvem som er de legale ejere
        https://datacvr.virk.dk/data/visenhe...219&soeg=peter larsen&type=Alle&language=da
        Last edited by Jack; 12. January 2019, 11:29.
        Pictures (or it didn't happen)

        Comment

        Working...
        X