Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 15 af 15

Emne: Vand til espresso maskine

Lysristet
    Registreringsdato
    Dec 2017
    Sted
    Hedensted ved Vejle
    Citer Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
    Det fungere udemærket med Volvic og med det kommer du formentligt aldrig til at afkalke maskinen

Smagsmæssigt udemærket, men det er ikke det mest optimale men det kan være et kompromis i forhold til at undgå tilkalkning.

Ellers bliver der int. hvad Peak water kan levere
    Hvad betyder Volvic?

Hvis jeg er ligeglad for at skulle afkalke hvad kan så gøre smagen i kaffen bedre?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011
    Det er bedst at du ikke afkalker, da en afkalkning ikke er super sundt og du risikere at løsrive kalk der sætter sig i ventiler mm. Derfor bør man finde vand der ikke har den effekt.

Volvic er et vandmærke.
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

Lysristet
    Registreringsdato
    Dec 2017
    Sted
    Hedensted ved Vejle
    Det er bedst at du ikke afkalker, da en afkalkning ikke er super sundt og du risikere at løsrive kalk der sætter sig i ventiler mm. Derfor bør man finde vand der ikke har den effekt.

Volvic er et vandmærke.
    Så du mener kort sagt at jeg bare blive ved med at bruge det vand jeg gør og ikke andet?

Sendt fra min AGS-W09 med Tapatalk

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011
    Hvis dit vand ikke resultere i at maskinen kalker til eller korrodere den, så ja.

Du har ikke samme frihed med vand til espresso pga. problemstilling med tilkalkning og korrosion som med håndbryg.

Så du vil altid lave et kompromis, enten i form af at acceptere masken kalker til og du derfor skal splitte den til atomer i ny og næ for at afkalke eller acceptere mindre optimalt vand i et smagsperspektiv.
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

Lysristet
    Registreringsdato
    Dec 2017
    Sted
    Hedensted ved Vejle
    Hvis dit vand ikke resultere i at maskinen kalker til eller korrodere den, så ja.

Du har ikke samme frihed med vand til espresso pga. problemstilling med tilkalkning og korrosion som med håndbryg.

Så du vil altid lave et kompromis, enten i form af at acceptere masken kalker til og du derfor skal splitte den til atomer i ny og næ for at afkalke eller acceptere mindre optimalt vand i et smagsperspektiv.
    Så kan jeg lige så godt forsætte med Nornir som altid

Sent from my iPhone using Tapatalk

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •