Nuova Simonelli musica suger ikke vand

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Barly
    Lysristet
    • Aug 2017
    • 61

    Nuova Simonelli musica suger ikke vand

    Hej,

    Jeg har "endelig" fået pakket min musica ud efter vi fik den i bryllupsgave i september.

    Nu ville jeg sætte den til og læse brugsanvisning i gennem, så sparsom som den ellers er....

    Nu kommer problemet så, jeg fylder vandtanken, tænder maskinen og pumpen køre, længde 60sek.

    Og det ser ikke ud til den suger vand ind, når den er færdig med at larme blinker varmelampen, vandmangle, kaffe koppen og de to kaffekopper..

    Jeg har læst man kan lyfte tanken op og ned et par gange, men der sker tæt på ikke en skid....

    Har jeg misset noget i min opsætning.? Eller hvad kan jeg gøre mere for at få vand ind?

    Det er min første maskine så jeg er vældig grøn til det hele.


    Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
  • Morten Müller
    Administrator
    • Apr 2017
    • 208

    #2
    Har du haft tanken helt ude af maskinen?

    Det tror din tank er tom for vand. Noget kunne måske tyder på at det lille bundstykke i tanken ikke er presse helt ned, og dermed ikke har ordenligt kontakt til sugesiden af pumpen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Comment

    • Kvaksalver
      Stamgæst
      • Jul 2012
      • 802

      #3
      Hvis det er en helt ny maskine, skal kedlen lige fyldes - det kræver en god liter vand. Der er sandsynligvis indbygget en sikkerhed i din maskine, der sikrer, at pumpen ikke kører varm. Det lyder lidt som om, at den stopper for opfyldningen efter 60 sek.

      Sluk maskinen, når pumpen stopper - tænd igen efter et minuts penge. Bliv ved til kedlen er fyldt...

      Hvis pumpen kører, er det ikke “Der mangler vand”-stoppet, der er i aktion!
      Bezzera Strega
      Nuova Simonelli MDJ | Mythos knive

      Comment

      • buller1
        Grøn bønne
        • Sep 2016
        • 43

        #4
        det tar ca 3 gange med pumpen der køre før den er klar... altså når den blinker efter at have køre et stykke tid så slukker du den, og tænder igen sådan gør du 3 gange så er den klar ...

        Comment

        • Barly
          Lysristet
          • Aug 2017
          • 61

          #5
          Oprindeligt indsendt af buller1 Se indlæg
          det tar ca 3 gange med pumpen der køre før den er klar... altså når den blinker efter at have køre et stykke tid så slukker du den, og tænder igen sådan gør du 3 gange så er den klar ...
          Fedt! Tak det prøver jeg når jeg kommer fordbi huset næste gang!

          Oprindeligt indsendt af Morten Müller Se indlæg
          Har du haft tanken helt ude af maskinen?
          Ja, jeg tog vandtanken helt ud og fylte den op, det trorde jeg var "kutyme"

          Tak for svar, jeg prøver lidt mere igen, når jeg ser maskinen igen. Den er detsværre alledre flyttet ind i det nye hus i den aden ende at landt....
          For en novice som mig, lød det ikke helt godt når den kørte uden at suge vand, så jeg håber det virker bare at lade den køre et par gange. Der var slet ikke noget bevægelse i vandet efter den havde kørt. Men når jeg satte vandbeholderne på plads igen kom der et par bobler op, og jeg kunne se at den var "forbundet".
          Men den meget korte brugsanvisning gav ikke meget hjælp.

          Comment

          • Barly
            Lysristet
            • Aug 2017
            • 61

            #6
            Det viste sig at være lidt mere omfattende end bare at tænde og slukke maskinen...

            Så efter en samtale med Kaffemekka, kom den en tur forbi til en rep. Hvad der skulle have været en ventil der havde sat sig fast under transporten til Danmark tog deres to teknikker 1.5 time - men nu virker den og spinder som en mis!

            Detsværre kunne jeg ikke få ud af dem hvad den fejlede kun at det var træls at lave. Det også mig lige meget bare den virker.

            Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

            Comment

            Working...
            X