Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 17 af 17

Emne: Izzo Vivi våd damp

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Jan 2018
    Jeg satte krokodillenæb mellem udtaget til trykmåleren (som er forbundet direkte til kedlen, ser det ud til) og bunden af stellet. Absolut ingen effekt. Maskinen er ikke jordet, men. Nu har jeg købt en stikpropadapter, så jeg kan få jordet maskinen rigtigt. Vender tilbage, men er lettere mismodig..kedlen overfylder stadig

Mellemristet Hegnet's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2017
    Sted
    Risskov
    Citer Oprindeligt indsendt af bentpoulsen Se indlæg
    Jeg satte krokodillenæb mellem udtaget til trykmåleren (som er forbundet direkte til kedlen, ser det ud til) og bunden af stellet. Absolut ingen effekt. Maskinen er ikke jordet, men. Nu har jeg købt en stikpropadapter, så jeg kan få jordet maskinen rigtigt. Vender tilbage, men er lettere mismodig..kedlen overfylder stadig
    Selve forbindelsen til husets PE er god praksis men har ikke indflydelse på dit problem. Se evt denne guide til at inspicere to-vejs ventilen lidt mere grundigt:
    https://clivecoffee.zendesk.com/hc/e...-Fill-Solenoid
    DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
    MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
    MK K22S: Retention-reduced (Bidstrup)
    Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
    Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Jan 2018
    Jeg vil mene, at jeg har været dér. Jeg havde ventilen helt ude og lagde den endda i eddike, men der var intet at se på den - ingen synlige tegn på utætheder. Det er selvfølgelig ikke det samme som at der ikke er nogen. Det er bare ikke min fornemmelse (hvad den så end er værd)

Mellemristet
    Registreringsdato
    Jan 2008
    Sted
    Stenløse
    Sådan tjekker du påfyldningsventilen om den er tæt.

blindfilter monteres i filterholder, start bryg og vent ............. hvis sikkerhedventil siger bang og åbner ( overfyldter) er ventilen utæt (eller vender forkert )

klemmen

5. De følgende 2 brugere siger tak til jørn for denne post:

Husfar (4. February 2019),Jack (4. February 2019)

Stamgæst Husfar's avatar
    Registreringsdato
    Apr 2012
    Sted
    Langesø, Tikøb
    Citer Oprindeligt indsendt af jørn Se indlæg
    Sådan tjekker du påfyldningsventilen om den er tæt.

blindfilter monteres i filterholder, start bryg og vent ............. hvis sikkerhedventil siger bang og åbner ( overfyldter) er ventilen utæt (eller vender forkert )

klemmen
    Heldigvis er det sjældent der sker noget virkelig spektakulært, dette billede (Elektra ?) har ikke mange konkurrenter på nettet.

Navn:  IMG_1117.JPG
Visninger: 98
Størrelse:  108,7 KB
    Fluid-o-tech og vægtstang

7. De følgende brugere har takket Husfar for denne post:

Jack (4. February 2019)

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Jan 2018
    Sikkerhedsventilen popper. Og har gjort det flere gange. Mine evner rækker åbenbart ikke, når det drejer sig om ventilinspektion. Jeg har mest lyst til at overlade det til en pro. Kan du hjælpe, Jørn/klemmen?

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Jan 2018
    En update. Efter at have købt ny ventil og problemet stadig bestod, viste det sig, at ventilen hele tiden var vendt forkert. Jeg kunne sikkert have sparet både tid og penge men nu da problemet er løst, så har jeg i bonus fået et crash course i min maskine. Jeg takker tilmed for de mange råd på vejen

10. De følgende brugere har takket bentpoulsen for denne post:

Jack (28. April 2019)

Emneord for dette emne

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •