Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 13 af 13

Emne: Kværnjam på Vejen kanten

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Feb 2018
    Det var bare sådan en hyggelig dag.
    Jeg slugte al espressoen...... jep!
    Så jeg havde det ringe som bare pokker indtil midt på dagen efter. Fandt mig sågar nødsaget til at springe morgenkaffen over, ha!

Til Sinobis strålende writeup og smagsbeskrivelser vil jeg gerne tilføje, at vi ukritisk tog udgangspunkt i risteriernes anbefalede recepter samt temperaturer. Det er min opfattelse at særligt GreatCoffees Alejo Castro kan blive langt bedre ved at arbejde med recepten (mere i koppen), uanset knive, og således komme sådanne beskrivelser som intens og overvældende til livs.
    Ligeledes er det min opfattelse at preinfusion i alle tilfælde ville kunne skaffe lidt mere sødme i kafferne uanset knive.
    Måske skal vi næste gang se hvad en klassisk E61 maskine kan bringes til at brygge ift. Oxholms Decent Pro for fuld udblæsning..... Oxholm? :-)

Jeg kan i øvrigt oplyse at et sæt SSP redspeed til EK43 ligger i omegnen af 4K. Og det er så prisen når man står på øverste trin og alligevel gerne vil række lidt højere op. Suk.....det her burde have et navn og en behandling på linje med ludomani.

De bedste hilsner
    H

2. De følgende 8 brugere siger tak til Herup for denne post:

CFN (19. February 2019),holberg19 (23. February 2019),Jack (19. February 2019),jneble (20. February 2019),Lav (20. February 2019),Oxholm (20. February 2019),pingel (19. February 2019),Sinobi (19. February 2019)

Lysristet LarsenPedersen's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    København S
    Tak for opsummeringen til Sinobi og Herup - Det lyder til at have været et total fedt arrangement!
    Nuova Simonelli Oscar II (m. OPV)
    Mazzer Super Jolly

Lysristet
    Registreringsdato
    Jun 2016
    Tak for opsummeringen! Det lød som en fed dag!

Emneord for dette emne

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •