IMS showerscreen E61

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • holberg19
    Lysristet
    • Jan 2016
    • 135

    IMS showerscreen E61

    Hej E-Bar

    Min Rocket Appartamento har et meget ensartet vandflow i form af en stråle fra midten af showerscreen. Har lagt mærke til min puck er komprimeret i en let konveks form omkring midten. Min tamper er en helt flad Torr 58,5 mm. Kurv er en VST 18g monteret i bottomless. Skud løber umiddelbart fint, dog med en lille tendens til at løbe hurtigere fra midten.

    Videoer af eksempelvis IMS showerscreens viser en mere jævn distribution af flowet over hele showerscreen'ens område.

    Har nogle af jer erfaringer med ændrede resultater i koppen efter skift af showerscreen?
  • Hegnet
    Mørkristet
    • Sep 2017
    • 387

    #2
    Jeg har selv tidligere installeret en IMS showerscreen (IMS Filtri SI 200 IM) på en Oscar. Dog foregik det samtidigt med flere andre signifikante ændringer, så om showerscreen alene gjorde en stor effekt, fik jeg aldrig afgjort. Jeg valgte denne alene ud fra, at jeg manglede en ny. Mange (typisk forhandlere eller producenter) viser videoer af vandets forløb uden PF, hvor man kan se en forskel. Dog tror jeg, at forskelle i flow i høj grad udlignes, når vandet møder modstand ved kaffen, hvorefter det absolutte flow er lavt, og der er ~9 bar tryk mellem screen og puck.
    Jeg kunne godt finde på at snuppe en "avanceret" showerscreen igen, men det skulle være ud fra,
    * at rengøring af overfladen _måske_ er nemmere: glattere design end simpel si, evt. med PTFE-coating
    * at hygiejne _måske_ er højere: det er sværere for urenheder at sive op i gruppehovedet

    Desuden er de typisk flotte at se på, hvis det gør en forskel. ;-) Forskelle i flow tvivler jeg på eksisterer i en signifikant grad.
    DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
    MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
    Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
    Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

    Comment

    • CFN
      Grøn bønne
      • Aug 2011
      • 28

      #3
      Oprindeligt indsendt af Hegnet Se indlæg
      Jeg har selv tidligere installeret en IMS showerscreen (IMS Filtri SI 200 IM) på en Oscar. Dog foregik det samtidigt med flere andre signifikante ændringer, så om showerscreen alene gjorde en stor effekt, fik jeg aldrig afgjort. Jeg valgte denne alene ud fra, at jeg manglede en ny. Mange (typisk forhandlere eller producenter) viser videoer af vandets forløb uden PF, hvor man kan se en forskel. Dog tror jeg, at forskelle i flow i høj grad udlignes, når vandet møder modstand ved kaffen, hvorefter det absolutte flow er lavt, og der er ~9 bar tryk mellem screen og puck.
      Jeg kunne godt finde på at snuppe en "avanceret" showerscreen igen, men det skulle være ud fra,
      * at rengøring af overfladen _måske_ er nemmere: glattere design end simpel si, evt. med PTFE-coating
      * at hygiejne _måske_ er højere: det er sværere for urenheder at sive op i gruppehovedet

      Desuden er de typisk flotte at se på, hvis det gør en forskel. ;-) Forskelle i flow tvivler jeg på eksisterer i en signifikant grad.
      Helt enig. Har ligeledes haft en NS Oscar monteret med IMS, hvor der ikke for mig var nogen forskel ift. standard. Men nemmere at rengøre[emoji3]

      Sendt fra min ONE E1003 med Tapatalk

      Comment

      Working...
      X