Mods til simonelli oscar I

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kvaksalver
    Stamgæst
    • Jul 2012
    • 802

    #16
    Oprindeligt indsendt af EspressoNewb Se indlæg
    Forstår bare at de fleste et oppe på 16-17 bar, inden de monterer OPV.

    Prøver bare at finde ud af hvad årsagen er til det?

    Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
    Din pumpe er ti år gammel! De ligger, selv fra nye, mellem 13 og 16 bar. Ingen panik - slet ikke, hvis du alligevel vil montere en OPV.
    Bezzera Strega
    Nuova Simonelli MDJ | Mythos knive

    Comment

    • EspressoNewb
      Lysristet
      • Nov 2018
      • 51

      #17
      Oprindeligt indsendt af Kvaksalver Se indlæg
      Jeg tror, du er nødt til at forklare, hvad du prøver at opnå?

      Og så vidt jeg kan se, sidder ledningerne på din trevejs-ventil nøjagtigt som på billederne fra Elektros?
      Ligner bare magneten er vendt 180 grader og rød og blå er byttet om.

      Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk

      Comment

      • EspressoNewb
        Lysristet
        • Nov 2018
        • 51

        #18
        Oprindeligt indsendt af Hegnet Se indlæg
        Enig med Kvaksalver. Hvis din maskine har en OPV, bør du via denne faktisk regulere trykket ned omkring 9.5-10 bar.
        Desuden er det ikke simpelt at måle temp på vandet. Mange smager sig frem og bliver tilfredse på denne måde. Kontrollér for en sikkerheds skyld vandstandsproben, som kan have en tendens til at glide ud, så kedlen overfyldes (leder til lavere temperaturer). Dette er også beskrevet hos Elektros. Du kan ellers øge temperaturen ved at øge trykket i kedlen. Dette gøres ved at justere på tryk-relæet, den såkaldte pressostat.
        Denne niveausensor er stort set i bund. Så er det måske pressurestaten jeg skal kigge på.

        Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk

        Comment

        • Hegnet
          Mørkristet
          • Sep 2017
          • 387

          #19
          Oprindeligt indsendt af EspressoNewb Se indlæg
          Denne niveausensor er stort set i bund. Så er det måske pressurestaten jeg skal kigge på.

          Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
          Vær forsigtig med at regulere på den. Ikke for store skridt osv. Jeg ville smage mig frem. Kommer der lidt damp med ud, når du begynder at flushe? Så ér den nok varm.

          Den kan selvfølgeligt også være, at spidsen af din vandstandssonde er tilkalket, så vandet over årene er kommet til at stå højere og højere.
          DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
          MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
          Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
          Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

          Comment

          • EspressoNewb
            Lysristet
            • Nov 2018
            • 51

            #20
            Oprindeligt indsendt af Hegnet Se indlæg
            Vær forsigtig med at regulere på den. Ikke for store skridt osv. Jeg ville smage mig frem. Kommer der lidt damp med ud, når du begynder at flushe? Så ér den nok varm.

            Den kan selvfølgeligt også være, at spidsen af din vandstandssonde er tilkalket, så vandet over årene er kommet til at stå højere og højere.
            Lidt damp ved første flush, men synes dog at shottet er alt for koldt.

            Okay ku godt være jeg skulle tjekke proben lidt nærmere.

            Har lidt monteret OPV, og trykket faldt helt ned på 6 bar, så bare justeret den op på 9.

            Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk

            Comment

            • EspressoNewb
              Lysristet
              • Nov 2018
              • 51

              #21
              Hvordan og hvorledes med afkalkning? Har læst nogle historier herinde hvor det med afkalkningen er gået galt, bla metoden med at lægge den på siden.

              Hvordan gør I?

              Kan metoden de skriver på elektros.it bruges?

              Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk

              Comment

              • hgaronfolo
                Grøn bønne
                • Jan 2018
                • 15

                #22
                Hej. Fik du nogensinde installeret gigcleurs på din Simonelli Oscar? Jeg overvejer det nemlig selv..

                Comment

                • EspressoNewb
                  Lysristet
                  • Nov 2018
                  • 51

                  #23
                  Oprindeligt indsendt af hgaronfolo Se indlæg
                  Hej. Fik du nogensinde installeret gigcleurs på din Simonelli Oscar? Jeg overvejer det nemlig selv..
                  Hej. Nej jeg fik aldrig købt et snittapsæt, og har solgt maskinen videre.

                  Sendt fra min LYA-L29 med Tapatalk

                  Comment

                  Working...
                  X