Gode erfaringer med Anfim K2?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • brobse
    Grøn bønne
    • Oct 2018
    • 4

    Gode erfaringer med Anfim K2?

    Jeg efter mange års tilløb valgt at købe en kværn. Har hidtil været for nærig til det, men nu skal det være. Jeg har et budget på maks. 3500 kr. Mit behov er ikke særlig stort og krævende, jeg laver 1 – 4 kopper om dagen på min Rancilio Silvia, og vil egentligt bare gerne have en god kop kaffe uden at skulle gøre det til en videnskab med en masse modifikationer af mit udstyr.

    Jeg har været forbi Kontra Coffee som anbefaler mig en Anfim K2. Har læst en del om den her på forummet og kan se der er et par brugere som ikke har været tilfredse med den. I flere tilfælde kan jeg se folk bliver rådet til at købe en bedre brugt model i stedet for en Anfim K2.

    Jeg ved omtrent intet om kværne og er derfor ikke helt tryg ved at købe en brugt model.

    Mit spørgsmål er om de dårlige erfaringer med Anfim K2 blot er er undtagelsen fra reglen og om de fleste er glade for deres Anfim K2-kværn?

    Hvis jeg skal gå brugtmarked-vejen, hvordan finder jeg så rundt i det? Jeg er ikke faldet over nogen guide hvad man skal være opmærksom på ved køb af brugt kværn.
  • buller1
    Grøn bønne
    • Sep 2016
    • 43

    #2
    jeg har en brugt anfim k2 du kan købe for 2000 kr den har kværnet under 30 kg, jeg valgte at opgrader den til en K30 primært fordi den er hurtigere og mere støj svag

    Comment

    • brobse
      Grøn bønne
      • Oct 2018
      • 4

      #3
      Oprindeligt indsendt af buller1 Se indlæg
      jeg har en brugt anfim k2 du kan købe for 2000 kr den har kværnet under 30 kg, jeg valgte at opgrader den til en K30 primært fordi den er hurtigere og mere støj svag
      Så det er vel en anbefaling fra dig :-)
      Jeg har ingen idé om 30 kg er meget eller lidt. Hvor mange kg skal man forvente at knivene kan holde til før de skal udskiftes? Kan du sende et billede af den?

      Comment

      • Jack
        Master Brewer
        • Feb 2016
        • 2575

        #4
        Oprindeligt indsendt af brobse Se indlæg
        Så det er vel en anbefaling fra dig :-)
        Jeg har ingen idé om 30 kg er meget eller lidt. Hvor mange kg skal man forvente at knivene kan holde til før de skal udskiftes? Kan du sende et billede af den?
        Der skal vel ca. imellem 10 til 20 kg igennem før knivende er kørt til, så 30 kg er næsten ikke brugt :-)
        Last edited by Jack; 31. October 2018, 18:15.
        Pictures (or it didn't happen)

        Comment

        • buller1
          Grøn bønne
          • Sep 2016
          • 43

          #5
          jeg har været sammen tur igennem som dig, jeg var også forbi kontra kaffe og fik også anbefalet den kværn og har faktisk været rigtig glad for den, men jeg er håndværker og står op kl 530 om morgen og havde simpelthen brug for en kværn der ikke vækkede hele huset og naboerne, derfor skifter jeg den ud.. hvis jeg skal nævne noget negativt ved den så er det at der ikke er trinløs indstilling på den...
          send dit nr i en besked så sender jeg gerne nogle billeder senere..

          Comment

          Working...
          X