Kickstarter: Ameuus micro filters (Aeropress)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • a2zinck
    Grøn bønne
    • May 2014
    • 14

    Kickstarter: Ameuus micro filters (Aeropress)

    Hej alle.

    Vil blot gøre opmærksom på disse nye Aeropress filtre, der snart ser dagens lys. Sammenlignet med mit fine Able filter er hullerne i Ameuus o2 markant mindre; med mindre grums til følge. Har selv bestilt et eksemplar, som skulle blive afsendt i januar. Er spændt på, om det gir en renere kop.



    Over & out
  • davidrahbaek
    Grøn bønne
    • Mar 2015
    • 15

    #2
    Helt sikkert. De ser fede ud. Jeg er altid klar på en ekstra dims til min elskede aeropress.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Comment

    • aammat
      Lysristet
      • Feb 2016
      • 64

      #3
      jeg synes også de ser spændende ud, men er lidt nervøs for prisen da postnord tager 160 kr i gebyr for at opkræve told/moms hvor den samlet pris incl porto overstiger 80 kr..

      Comment

      • Coffee makes the world go
        Master Brewer
        • Jan 2010
        • 5082

        #4
        Det er forkert , men Pest DK/nord gjorde det sådan tidligere, også da der var dom for at det var forkert

        HVIS VARENS pris er 80 eller under, kommer der hverken told moms eller gebyrer uanset fragtprisen

        Men de kan sagtens finde på at skønne prisen højere end de 80kr
        så skal man kunne dokumentere hvad prisen var

        Men jeg kan ikke helt gennemskue hvad et filter ville koste mig hvis jeg hoppede på, ej heller forsendelsen ??

        Der er jo altid muligheden for fælleskøb,køber ti personer en vare til mere end 80 kroner, og får det sendt til en enkelt person, slipper man med en gange fragt, og en gange gebyr+moms og evt told på det samlede varekøb

        Den enkelte nøjes så med at betale 16 kr i gebyr , men det er så lidt bøvlet, alt efter hvor spredt køberne bor
        http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

        Comment

        • aammat
          Lysristet
          • Feb 2016
          • 64

          #5
          Min huskefejl, men skat.dk skriver således:
          Moms: Du skal betale dansk moms, hvis du køber varer for mere end 80 kr. før fragt. Momsen beregnes af både varens pris, fragten og tolden.

          Så hvis varens overstiger 80 kr per pakke så beregnes moms af pris og fragt, hvilket virker modstridende da fragt i første omgangs ikke medregnes og er prisen over 80 skal den medregnes i momsbeløbet + 160 kr til postnord i gebyr..

          Beklager hvis jeg fik afsporet denne tråd, men fortæl endelig hvad jeres erfaringer er når I i 2019 forhåbentlig modtager den/dem

          Comment

          • Coffee makes the world go
            Master Brewer
            • Jan 2010
            • 5082

            #6
            Det er ikke en afsporing, det er jo med til at klargøre om det ender billigt ellert dyrt,,hvis prisen stiger 50 øre over 80 kr ;o)

            Og at ting er modsigende , er typisk for skat ;o(

            Desværre er det sådan de gør , i bund og grund mærkeligt at man skal betale moms , af noet som andre gør i et andet land ,,alså forsendelsen

            det næste bliver, at kommer du hjem fra ferie, og har fået klippet håret på turen, vil de ha moms af frisørregningen
            http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

            Comment

            • davidrahbaek
              Grøn bønne
              • Mar 2015
              • 15

              #7
              Ja, told havde jeg ikke regnet med i denne omgang. Men lad os se hvad der sker. Måske er forsendelsen for klejn til at den bliver taget i tolden.
              Det dæmrer at jeg engang fik et par tilsyneladende billige slibesten med ekstra 25+12% + 180kr. Så var de også betalt.
              Smerten ved købet er ovre nu. [emoji848]


              Sent from my iPhone using Tapatalk

              Comment

              • Coffee makes the world go
                Master Brewer
                • Jan 2010
                • 5082

                #8
                Hvad skal man pt betale for selve varen ??,og hvor meget koster forsendelsen ?
                http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

                Comment

                • aammat
                  Lysristet
                  • Feb 2016
                  • 64

                  #9
                  Som jeg læser det er prisen lige steget fra 57 til 62 kr ?+ porto, men er ny i dette kickstarter kocept

                  @Davidrahbaek, hvis du en dag kaster dig over natursten ala Oouchi så skrive lige da jeg kan et lille tricks..

                  Comment

                  Working...
                  X