Tilbud i anledning af Kaffens dag - 1. Oktober (og weekend 30-31)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LM17
    Mellemristet
    • Aug 2014
    • 151

    #16
    Sine fra Holy Bean gav denne forklaring som svar på nogle tilsvarende kommentarer i går på Facebook:

    "Mange tak for jeres kommentarer begge to. Vi er naturligvis kede af at skulle lade vores generelle udsalgspriser stige. Dette er desværre en del af virkeligheden for fødevarer i dag og sker af to primære årsager, hvor vi først og fremmest har behov for at få balance i vores økonomi. Holy Bean en kaffe af allerbedste kvalitet til en fornuftig pris, også i sammenligning med andre udbydere af kaffe af høj kvalitet.
    Vi håber, I lige som os, sætter pris på den gode kop kaffe.
    I forhold til rabatten, som vi giver her i weekenden, så er denne udelukkende forbundet til selve weekenden. I andre sammenhænge vil vi måske også give særlige tilbud i fremtiden - sådan nogen kan vi jo alle sammen lide.
    Håber, det svar på jeres spørgsmål.
    Dbh Sine/Holy Bean."
    ECM Synchronika og Niche Zero.

    Indehaver af Instagramprofilen peoplebrewcoffee.

    Comment

    • kidcaffeine
      Espresso
      • Sep 2016
      • 585

      #17
      Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
      Kaffen er stadig god, men helt ærligt.. hellere hæve prisen end slække på kvaliteten :-)
      100% enig - men det ændrer nu engang ikke på, at deres tilbud i forbindelse med Kaffens Dag falder lidt til jorden. Og det er nu engang dét, tråden handler om
      Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
      Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
      Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

      Comment

      • Alexpid
        Coffeeholic
        • Jan 2016
        • 1496

        #18
        Det skal nævnes at deres grønne kaffebønner har samme pris som før, så her er rabatten reel nok...

        Sendt fra min SM-N950F med Tapatalk
        Selvstændig hos Alex Kaffe.
        Udelukkende på eBar som privatperson

        Comment

        • holberg19
          Lysristet
          • Jan 2016
          • 135

          #19
          Oprindeligt indsendt af Alexpid Se indlæg
          Clevercoffee har 20%


          Sent from my iPad using Tapatalk
          Kode: kaffensdag18

          Comment

          • pingel
            Coffeeholic
            • Jan 2012
            • 1007

            #20
            Oprindeligt indsendt af Alexpid Se indlæg
            Det skal nævnes at deres grønne kaffebønner har samme pris som før, så her er rabatten reel nok...

            Sendt fra min SM-N950F med Tapatalk
            Da ikke hos Holy Bean...

            Comment

            • kidcaffeine
              Espresso
              • Sep 2016
              • 585

              #21
              Er der noget hos Clevercoffee som er værd at prøve, hvis man nu er en sucker for comfort shots? Fylde, chokolade, begrænset citrus, etc?
              Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
              Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
              Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

              Comment

              • Alexpid
                Coffeeholic
                • Jan 2016
                • 1496

                #22
                Oprindeligt indsendt af kidcaffeine Se indlæg
                Er der noget hos Clevercoffee som er værd at prøve, hvis man nu er en sucker for comfort shots? Fylde, chokolade, begrænset citrus, etc?
                De har en taster pack med fem forskellige kaffer. Ellers deres Guatemala og Brasil er et skud værd

                Sendt fra min SM-N950F med Tapatalk
                Selvstændig hos Alex Kaffe.
                Udelukkende på eBar som privatperson

                Comment

                • KThorlund
                  Mellemristet
                  • Jul 2017
                  • 165

                  #23
                  Ang. Med at HB og hævet prisen samtiddig med de sender det på tilbud. Er det overhovedet lovligt jf loven om markedsførings. Kræver det ikke at produkter har haft en fast pris over en periode før det kan sættes på tilbud?

                  Rimelig ærgerligt for forbrugeren at blive fanget af sådan en snyder. Og rimelig pinligt for HB. Der må være mange der husker sådan en historie, eller hvis der bliver nævnt på Trustpilot.
                  - kaffens dag eller dagen hvor kaffeglæde kan blive snydt..?

                  Jeg hopper også videre til en af de andre butikker..

                  Comment

                  • pingel
                    Coffeeholic
                    • Jan 2012
                    • 1007

                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Alexpid Se indlæg
                    De har en taster pack med fem forskellige kaffer. Ellers deres Guatemala og Brasil er et skud værd

                    Sendt fra min SM-N950F med Tapatalk
                    Der er desværre ikke rabat på taster pack - har lige prøvet...
                    Last edited by pingel; 30. September 2018, 11:04.

                    Comment

                    • Sinobi
                      Mellemristet
                      • Mar 2018
                      • 188

                      #25
                      Oprindeligt indsendt af KThorlund Se indlæg
                      Ang. Med at HB og hævet prisen samtiddig med de sender det på tilbud. Er det overhovedet lovligt jf loven om markedsførings. Kræver det ikke at produkter har haft en fast pris over en periode før det kan sættes på tilbud?

                      Rimelig ærgerligt for forbrugeren at blive fanget af sådan en snyder. Og rimelig pinligt for HB. Der må være mange der husker sådan en historie, eller hvis der bliver nævnt på Trustpilot.
                      - kaffens dag eller dagen hvor kaffeglæde kan blive snydt..?

                      Jeg hopper også videre til en af de andre butikker..
                      Så det du siger er; At fordi de generelt har måttet hæve deres priser for at få indtægter og udgifter til at stemme sammen, så finder du det uacceptabelt at de giver dig tilbud på kaffe i disse dage?
                      Du vil hellere have at de ikke giver dig tilbud på noget i et stykke tid?
                      Eller skulle de have ladet være med at hæve deres priser, og dermed underminere økonomien i virksomheden, så vi i fremtiden ikke kunne købe deres ristninger?

                      /Henrik
                      Mazzer Major m. arduino timer mod, Fieldgrind
                      Izzo Alex Duetto IV+, VST 20gr, DIY 3D designet Grind Distribution Tool, IMS Tamper
                      Handpresso, 3D designet Handpresso funnel og tampertool
                      Hario V60 kobber, Brewista Artisan Digital Elkeddel
                      KitchenAid Cold Brew koldbrygger
                      Brewista Smart Scale v2.0
                      DIY Fluidbed 300 gr. rister

                      Comment

                      • aero
                        Mørkristet
                        • Nov 2014
                        • 466

                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Sinobi Se indlæg
                        Så det du siger er; At fordi de generelt har måttet hæve deres priser for at få indtægter og udgifter til at stemme sammen, så finder du det uacceptabelt at de giver dig tilbud på kaffe i disse dage?
                        Du vil hellere have at de ikke giver dig tilbud på noget i et stykke tid?
                        Eller skulle de have ladet være med at hæve deres priser, og dermed underminere økonomien i virksomheden, så vi i fremtiden ikke kunne købe deres ristninger?

                        /Henrik
                        Jeg syntes det er ok prisen hæves hvis det er for at prisen for dem er steget, selvfølgelig er det nødvendigt.
                        Det er super ærgerligt at det så lige sker op imod de også giver tilbud, da det ser mistænkeligt ud.
                        Om det er lovligt er nok en gråzone. Så vidt jeg husker er det kun tilladt at skrive du sparer på en vare hvis den er solgt til prisen ugen før. Sådan har ihv tidligere været inden for detail branchen. Det er ikke tilladt at skrive en kunstig høj pris for at kunne skrive du sparer.

                        Helt ærlig så tror jeg dette er uheldigt sammentræf fra HBs side.
                        /Claus

                        Espresso
                        Oscar, Obel Mito M64

                        Sort
                        Wilfa, Aeropress, Chemex, V60

                        Comment

                        • kidcaffeine
                          Espresso
                          • Sep 2016
                          • 585

                          #27
                          Som jeg har nævnt tidligere, så er jeg også helt åben overfor at HB hæver deres priser. Om det er fordi de er nødt til det, for at kunne dække omkostningerne, eller fordi de mener at deres priser er for lave ift. tilsvarende produkter på markedet, er i princippet underordnet. Jeg er helt ok med begge.

                          Mit problemet består udelukkende i, at de hæver prisen (så vidt jeg forstår) under en uge inden, at de slår stort op at de giver rabat i anledning af Kaffens Dag. "Hurra, Kaffens Dag, nu kan i få lov til at købe vores produkter til samme pris som for under en uge siden". Om det er ulovligt skal jeg ikke kunne forholde mig til, men det er eddersparkeme en tarvelig forretningsetik. Og hvis det havde været en stor kæde, og ikke et hyggeligt lille risteri på Fyn, havde folk stået i kø for at svine dem til.
                          Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
                          Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
                          Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

                          Comment

                          • -E*
                            Master Brewer
                            • Apr 2013
                            • 1949

                            #28
                            Man kunne også vende den om og sige at det var pænt af Holy Bean at vente så længe de kunne med at hæve prisen, i stedet for måske at kunne have hævet den i januar for at se bedre ud i dag... Ja, sammenfaldet er uheldigt, men ro på, værre er det heller ikke.
                            Jeg har lagt ordre hos Holy Bean, de har gjort meget for dansk specialty coffee, har hjulpet brugere herinde i massevis og længe været meget billige i forhold til kvalitet, så at prisen har fået et nøk op, regner jeg med at de har vurderet var nødvendigt.
                            -Sune

                            Mahlkönig Kenia / OE Lido3
                            Chemex / V60 / Phoenix70 / Aeropress
                            Computerstyret Hottop
                            Instagram

                            Comment

                            • kidcaffeine
                              Espresso
                              • Sep 2016
                              • 585

                              #29
                              Ja, folk må jo heldigvis selv om hvor de bruger deres penge

                              Der er mange her, som har et godt forhold til dem, og det er kun dejligt. Jeg forholder mig bare til hvad jeg ser. Hvordan deres regnskaber ser ud, eller så ud i januar for den sags skyld, aner jeg intet om
                              Last edited by kidcaffeine; 30. September 2018, 17:20.
                              Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
                              Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
                              Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

                              Comment

                              • Luwak
                                Mørkristet
                                • Apr 2008
                                • 390

                                #30
                                Hvis priserne bliver på nuværende niveau så er det jo fair nok og et udtryk for den reelle pris. Det er vel først hvis priserne generelt bliver sat ned igen at HB har et forklaringsproblem. Det er vel ikke unormalt at der kommer højere priser i detailhandlen.

                                Comment

                                Working...
                                X