Bønne som fungerer både i Mælk og som Espresso Skud

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Azhrar
    Lysristet
    • Apr 2015
    • 87

    Bønne som fungerer både i Mælk og som Espresso Skud

    Hej Dudes (og dudettes)

    Jeg er på udkig efter et espresso shot som gør det godt i mælk, uden samtidig at være kedeligt og livløst uden mælk, og som samtidig undgår at blive for mørkt. Lysristede bønner er jeg kørt lidt døde i. Og det er primært noget jeg nyder når jeg går på café.

    Jeg er på udkig efter noget ala TCC Espresso 2.

    Har tidligere brugt Blue Mountain fra Holybean og dette er bestemt også en mulgighed, ligesom jeg overvejer deres Espresso Blend. Roast er med i mine overvejelser, men kan mærke at jeg ikke gider et abonnement for tiden. Hvordan er deres mellemristede bønner?

    Hvilke bønner nyder i for tiden?
    Last edited by Azhrar; 12. September 2018, 13:41.
    Mads Christiansen
    Maskine: ECM Mechanika IV Profi
    Kværn: ECM S 64 Manuale
    Udstyr:: Brewista Smart Scale II
  • Coffee makes the world go
    Master Brewer
    • Jan 2010
    • 5082

    #2
    De bønner jeg bruger til mælkedrikke , bryder jeg mig ikke om som ren espresso

    Jeg kan sagtens finde bønner jeg kan bruge til begge dele, men det er bekostning af en kedelig Cappu

    Så det er muligt, at det du søger ikke findes , pas da på, da du evt spilder en masse tid og penge , på noget der ikke kan lade sig gøre ;o)
    http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

    Comment

    • Dennis toft christensen
      Grøn bønne
      • Apr 2016
      • 34

      #3
      Hvad med selv at lave din egne blends. Køb lidt forskelligt ind blend lidt forskelligt fra gang til gang måske rammer du noget der virker for dine snagsløg. Blender selv en Burundi Kayanza eller en Kenya med Brasilen Santos

      Comment

      • Azhrar
        Lysristet
        • Apr 2015
        • 87

        #4
        Oprindeligt indsendt af Coffee makes the world go Se indlæg
        De bønner jeg bruger til mælkedrikke , bryder jeg mig ikke om som ren espresso

        Jeg kan sagtens finde bønner jeg kan bruge til begge dele, men det er bekostning af en kedelig Cappu

        Så det er muligt, at det du søger ikke findes , pas da på, da du evt spilder en masse tid og penge , på noget der ikke kan lade sig gøre ;o)
        Har du to forskellige kværne eller justerer du fra skud til skud?
        Mads Christiansen
        Maskine: ECM Mechanika IV Profi
        Kværn: ECM S 64 Manuale
        Udstyr:: Brewista Smart Scale II

        Comment

        • Coffee makes the world go
          Master Brewer
          • Jan 2010
          • 5082

          #5
          Jeg ved ikke lige hvor mange kværne jeg har ;o)

          MEN , jeg bruger kun en til espresso, og en Guatemala til sort, og en gang imellem til lidt forsøg med lyse rist til espresso

          Til espresso ligger det lidt på rygraden hvordan den skal stilles, og vægt af bønner, jeg singledoser
          http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

          Comment

          Working...
          X