Dalla Corte Mini

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • malling
    Master Brewer
    • Apr 2011
    • 4545

    #16
    Oprindeligt indsendt af Hegnet Se indlæg
    Selvfølgeligt er der plads til forskelle i smag. :-) Kan godt forstå, at de aligner modellernes design, så den minder lidt om Mina. Lad os se, hvor tæt prisen kommer til at ligge på Minas. ;-)
    En Mina koster 54.000,- mit gæt er ikke i nærheden men de kan nok heller ikke holde den på 16.000,-
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


    Comment

    • Jack
      Master Brewer
      • Feb 2016
      • 2575

      #17
      Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
      En Mina koster 54.000,- mit gæt er ikke i nærheden men de kan nok heller ikke holde den på 16.000,-
      Selvfølgelig kan de det, ellers kommer de nok ikke til at sælge nogen, det er stadig en vibrations pumpe maskine
      Pictures (or it didn't happen)

      Comment

      • Hegnet
        Mørkristet
        • Sep 2017
        • 387

        #18
        Mht. hvor tæt prisen kommer på Mina, mente jeg bare, at DC jo generelt laver maskiner i det højere prisniveau. Mon ikke prisen for den nye mini kunne snige sig svagt over 20 kDKK? Som skrevet længere oppe, har Noppi (som er DC-forhandler) fortalt på KN, at et nyhedsbrev fra DC beskriver rota-pumpe med mulighed for tank eller fast vand i den nye mini. Med rota (og måske større boiler, osv) minder den derved om nuværende supermini, som vist prismæssigt ligger i den høje ende af 20 kDKK.
        DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
        MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
        Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
        Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

        Comment

        • Jack
          Master Brewer
          • Feb 2016
          • 2575

          #19
          Oprindeligt indsendt af Hegnet Se indlæg
          Mht. hvor tæt prisen kommer på Mina, mente jeg bare, at DC jo generelt laver maskiner i det højere prisniveau. Mon ikke prisen for den nye mini kunne snige sig svagt over 20 kDKK? Som skrevet længere oppe, har Noppi (som er DC-forhandler) fortalt på KN, at et nyhedsbrev fra DC beskriver rota-pumpe med mulighed for tank eller fast vand i den nye mini. Med rota (og måske større boiler, osv) minder den derved om nuværende supermini, som vist prismæssigt ligger i den høje ende af 20 kDKK.
          Lad os se, det er aldrig godt at snakke priserne op før de kommer på Market :-)

          Tror nu også den stiger lidt hvis den bliver den opgraderet med rotationspumpe, men mon ikke de lave begge udgaver for at kunne holde prisen nede :-)
          Last edited by Jack; 30. November 2018, 12:54.
          Pictures (or it didn't happen)

          Comment

          • malling
            Master Brewer
            • Apr 2011
            • 4545

            #20
            Dalla Corte Mini

            Selv uden rota vil den stige, det er den naturlige konsekvens af at forbedre en maskine og smidt pengene i videreudvikling heri!

            Duetto steg også kontinuerligt i pris når den fik større forbedringer og det samme har nærmest været tilfældet med de fleste konkurrenter i det prisleje, oveni er der noget der hedder inflation så prisen vil før eller siden blive opjusteret.

            Jeg vil blive voldsomt overrasket hvis den lander under 20.000kr!
            A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


            Comment

            • Hegnet
              Mørkristet
              • Sep 2017
              • 387

              #21
              Listeprisen på grisen er landet: 4699,- euro med moms (35 kDKK) i Tyskland. Frit oversat (google translate) fra Nobbi (Marcus) på kaffee-netz:
              ######
              There is news.
              First the RRP: 4699, - incl VAT (3980, - excl)
              The small display with the knob is Multifu. Not only is the temperature adjusted, but also several types of pre-infusion. Which, I do not have any info yet.
              The new one will no longer be called "Mini", but "Studio".
              There is no hot water. Despite all pleas and begging.
              There is an internal brewing pressure gauge in the standing wall to the tank. There was no room at the front.
              Colors for the time being a dark slate gray (which I would rather have taken the ash-gray) and white. More colors will probably come in the course of the year.
              The first machines should be delivered by the end of the first quarter. Believably, as I was assured ...

              And: I'm already working on a special edition. I think that will be interesting ...

              Greetings \\ //

              Marcus
              ######
              DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
              MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
              Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
              Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

              Comment

              • malling
                Master Brewer
                • Apr 2011
                • 4545

                #22
                Ha det er værre end hvad jeg havde forventet, men okay de går tydeligt efter samme segment som LM, fred være med det!
                A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                Comment

                • Hegnet
                  Mørkristet
                  • Sep 2017
                  • 387

                  #23
                  Med navnet “Studio” er der en chance for, at de beholder den nuværende Mini i kataloget, selvom Nobbis formuleringer lægger op til en udskiftning. Han har i øvrigt fjernet sit opslag og henviser til, at mere info kommer i officielt newsletter. Jeg tror, at han kom til at åbne for meget op for info.

                  Hvis prisen holder på det danske marked (den kunne endda være værre end på det tyske), har de skåret et kunde-segment væk.
                  DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
                  MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
                  Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
                  Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

                  Comment

                  • malling
                    Master Brewer
                    • Apr 2011
                    • 4545

                    #24
                    Det var om alle omstændigheder nok et segment de havde ret dårligt fat i. Mini’en var en fejlslået maskine med et prisskilt der ikke hang sammen med hvad maskinen kunne tilbyde, så det har længe ligger i luften at de ville skrotte den.

                    Det her gør det meget klart hvor de vil hen og hvilke segmenter de går efter, det er faktisk ganske fornuftigt og giver mere mening end det de havde gang i tidligere, hvor man havde lavet et halvhjertet forsøg på at få fat i segmentet der køber “billige” DB maskiner.
                    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                    Comment

                    • Hegnet
                      Mørkristet
                      • Sep 2017
                      • 387

                      #25
                      Jeg kender ikke salgstallene på Mini globalt, men den fylder en smule på kaffee-netz, og flere herinde er også glade for dens performance. Prisskiltet på en ny Mini af nuværende design matcher dog efter min mening ikke specs og indmad. Jeg ved, at du ikke er fortaler for den, men jeg er meget glad for min Mini, der er købt brugt. :-)

                      Vi må se, om den lækkede listepris holder, men prisen ligger tilsyneladende midt mellem nuværende Mini og en Mina.

                      Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
                      Det var om alle omstændigheder nok et segment de havde ret dårligt fat i. Mini’en var en fejlslået maskine med et prisskilt der ikke hang sammen med hvad maskinen kunne tilbyde, så det har længe ligger i luften at de ville skrotte den.

                      Det her gør det meget klart hvor de vil hen og hvilke segmenter de går efter, det er faktisk ganske fornuftigt og giver mere mening end det de havde gang i tidligere, hvor man havde lavet et halvhjertet forsøg på at få fat i segmentet der køber “billige” DB maskiner.
                      DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
                      MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
                      Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
                      Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

                      Comment

                      • malling
                        Master Brewer
                        • Apr 2011
                        • 4545

                        #26
                        Jeg er ikke fortaler af to simple grunde, et du kan få en Spaz for væsentligt mindre og som nærmest er identisk i koppen (Har haft begge maskiner), hvor man ikke har nær så mange fejl design (her tænker jeg især temperaturstyring, volumetrisk dosering og længe den famøse pumpe opv setup) og to diameteren på kurven der influere på hvad du kan med maskinen pga. kaffepucks dybden, der samtidigt gør det svære at lave en ordentlig distribuering og den manglende tilgængelighed af kvalitetsdele bl.a. kurve

                        Det er nærmest også en halv indrømmelse, at man i dag kan ændre den til 58mm ved hjælp af et Kit.

                        Mina er dog en super fed maskine og DC ser også ud til at have lært af fejlene fra deres Mini serie med denne. Jeg ville dog ønske de ville skrotte de 54mm for good.
                        A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                        Comment

                        • Jack
                          Master Brewer
                          • Feb 2016
                          • 2575

                          #27
                          DC er jo helt uden for pædagogisk rækkevidde man kan se hvordan de pumper priserne op bare fordi der kommer mere og mere interesse for maskinerne, det burde gå den anden vej når der kommer flere købere
                          Pictures (or it didn't happen)

                          Comment

                          • malling
                            Master Brewer
                            • Apr 2011
                            • 4545

                            #28
                            Dalla Corte Mini

                            Udbud og efterspørgsel, samme med en EK43, den er steget noget nær 33% på få år!
                            A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                            Comment

                            • Hegnet
                              Mørkristet
                              • Sep 2017
                              • 387

                              #29
                              Det forstår jeg godt. Jeg bød selv på en Spaz før Minien. Mht. udseende hælder jeg nok en anelse til DC, men det er jo subjektivt.

                              Standard-OPV er en skandale(!) i en maskine i denne prisklasse. Jeg tænker dog på det som med f.eks. Oscar, der kommer uden OPV; her køber folk maskinen og snupper en Vibiemme eller NS OPV til 200,- med i kurven og installerer selv med fryd. Det samme kan jo gøres på Mini, hvor der endda er bedre plads.

                              Mht. diameteren savner jeg VST og et par andre dele. Heldigvist kan f.eks. tampere jo drejes _ned_, så de passer perfekt. Det var værre, hvis de havde valgt 59 mm. ;-)

                              Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
                              Jeg er ikke fortaler af to simple grunde, et du kan få en Spaz for væsentligt mindre og som nærmest er identisk i koppen (Har haft begge maskiner), hvor man ikke har nær så mange fejl design (her tænker jeg især temperaturstyring, volumetrisk dosering og længe den famøse pumpe opv setup) og to diameteren på kurven der influere på hvad du kan med maskinen pga. kaffepucks dybden, der samtidigt gør det svære at lave en ordentlig distribuering og den manglende tilgængelighed af kvalitetsdele bl.a. kurve

                              Det er nærmest også en halv indrømmelse, at man i dag kan ændre den til 58mm ved hjælp af et Kit.

                              Mina er dog en super fed maskine og DC ser også ud til at have lært af fejlene fra deres Mini serie med denne. Jeg ville dog ønske de ville skrotte de 54mm for good.
                              DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
                              MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
                              Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
                              Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

                              Comment

                              • Jack
                                Master Brewer
                                • Feb 2016
                                • 2575

                                #30
                                Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
                                Udbud og efterspørgsel, samme med en EK43, den er steget noget nær 33% på få år!
                                ja og endnu være med hottop rister, tror ikke der er mange som køber dem idag, man høre efter hånden meget lidt om dem her i EU
                                Pictures (or it didn't happen)

                                Comment

                                Working...
                                X