Dalla Corte Mini

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkelC
    Grøn bønne
    • Sep 2018
    • 4

    [Købes] Dalla Corte Mini

    Hej alle

    Tak for et super godt forum med virkelig meget brugbar information.

    Efter ca. 10 gode år med min Rancilio Silvia, er det tid til opgradering. Dels fordi maskinen er godt brugt (støjer mere og mere og strejker tit), men mest fordi jeg gerne vil prøve noget bedre. Dog er jeg meget glad for størrelsen på Silvia'en og derfor søger en nyere og velholdt Dalla Corte Mini.

    Skriv her eller en PB, hvis du har en sådan og vil sælge.

    På forhånd tak.
  • JonasFalslev

    #2
    Der kommer en opdateret model på markedet i slutningen af året, bare så du ved det

    Comment

    • Hegnet
      Mørkristet
      • Sep 2017
      • 387

      #3
      Oprindeligt indsendt af JonasFalslev Se indlæg
      Der kommer en opdateret model på markedet i slutningen af året, bare så du ved det
      Det er vigtig information, hvis man overvejer at købe en ny maskine, dvs. ikke brugt. Hvis man er stiler mod at købe brugt (som her), er man sikkert ikke interesseret i at betale, hvad end DC lader den nye maskine koste. Jeg frygter ud fra deres meget høje ny-priser, at den nye "Mini" bliver _meget_ dyr (gisp). :-) Nogle spekulerer i, at DC vil lancere en mellemting mellem den nuværende Mini og Super Mini (så kan man jo tage et gennemsnit af nuværende priser på de to maskiner!), hvilket kunne give mening, når man ser på, hvordan andre DB'ere har udviklet sig siden Mini'en. Jeg gætter på mulighed for tank + vandtilslutning. Nuværende design er en smagssag, men det holder stadig i høj grad for mig. :-) Den nye version er tilsyneladende desuden blevet forsinket 2 gange indtil videre, så måske kommer man til at vente længere på den:
      Weil du die LMLM eben unvergleichlich findest - sehr subtiler Versuch, die Kritiker ruhig zu stellen und sich dennoch zu behaupten!* ______________ *...


      Den nuværende Mini er meget simpel på indersiden i forhold til (brugt)prisen: hvorfor manglende vandudtag, rotationspumpe, ægte PID på bryghoved, drypbakke af plastik, elektromekanisk relæ (på gamle maskiner med XP700-pressostater), ..., på en DB til en listepris på over 15 kDKK? Nogle af disse mangler, kan man heldigvist modde sig ud af. Flere siger, at Nobbis EX4+-moddede version af nuværende Mini er "perfekt". Det er dér, at jeg er på vej hen, og kaffen fra det fantastiske bryghoved er allerede nu god! :-)


      PS: beklager evt. spam på denne købstråd, men jeg ville bare bidrage til valg mellem gammel og ny Mini.
      DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
      MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
      Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
      Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

      Comment

      • act_dk
        Stamgæst
        • Jun 2013
        • 761

        #4
        Hegnet skal det forstås som at du er ved at modde?


        Sent from my iPhone using Tapatalk

        Comment

        • Hegnet
          Mørkristet
          • Sep 2017
          • 387

          #5
          Oprindeligt indsendt af act_dk Se indlæg
          Hegnet skal det forstås som at du er ved at modde?


          Sent from my iPhone using Tapatalk
          Altid! ;-) Nu er alle delene ved at være i hus til næste runde, men maskinen skal lige bruges til et arrangement i weekenden.
          DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
          MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
          Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
          Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

          Comment

          • act_dk
            Stamgæst
            • Jun 2013
            • 761

            #6
            Jamen er det mon ik noget vi skal høre mere om i en anden tråd så? :-)


            Sent from my iPhone using Tapatalk

            Comment

            • Hegnet
              Mørkristet
              • Sep 2017
              • 387

              #7
              Oprindeligt indsendt af act_dk Se indlæg
              Jamen er det mon ik noget vi skal høre mere om i en anden tråd så? :-)


              Sent from my iPhone using Tapatalk
              Det kan vi godt sige, men flere andre her på forummet (bl.a. David Sarinelli) og kaffee-netz har lavet mange af tingene før mig.

              Held og lykke med at finde en DC Mini. Jeg fremviser gerne min i Aarhus, hvis det gør en forskel.
              DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
              MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
              Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
              Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

              Comment

              • MikkelC
                Grøn bønne
                • Sep 2018
                • 4

                #8
                Tak for gode indspark og spændende at høre at der kommer en opdateret model.

                Hvis den nye model kommer til at stige meget i pris, som I frygter, så er der måske meget god menig i at købe den gamle model til en nypris på 15-16000 kr "Hegnet"?

                Mvh. Mikkel

                Comment

                • Hegnet
                  Mørkristet
                  • Sep 2017
                  • 387

                  #9
                  Oprindeligt indsendt af MikkelC Se indlæg
                  Tak for gode indspark og spændende at høre at der kommer en opdateret model.

                  Hvis den nye model kommer til at stige meget i pris, som I frygter, så er der måske meget god menig i at købe den gamle model til en nypris på 15-16000 kr "Hegnet"?

                  Mvh. Mikkel
                  Det vil helt sikkert være en smagssag. For eksempel balancen mellem ens maskin-budget og lysten til at have det nyeste på markedet. Jeg har maskiner af “ældre” generation, DC Mini og K30, men de er ikke blevet dårligere, fordi der er kommet bedre idéer og teknologi ind i nyere maskiner. :-) Jeg(!) ville lede efter en billig, brugt DC Mini, som du kan sælge igen uden at tabe penge, hvis maskinen alligevel ikke passer til din smag.
                  DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
                  MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
                  Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
                  Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

                  Comment

                  • martink
                    Lysristet
                    • Mar 2012
                    • 143

                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Hegnet Se indlæg
                    Den nuværende Mini er meget simpel på indersiden i forhold til (brugt)prisen: hvorfor manglende vandudtag, rotationspumpe, ægte PID på bryghoved, drypbakke af plastik, elektromekanisk relæ (på gamle maskiner med XP700-pressostater), ..., på en DB til en listepris på over 15 kDKK? Nogle af disse mangler, kan man heldigvist modde sig ud af. Flere siger, at Nobbis EX4+-moddede version af nuværende Mini er "perfekt". Det er dér, at jeg er på vej hen, og kaffen fra det fantastiske bryghoved er allerede nu god! :-)

                    PS: beklager evt. spam på denne købstråd, men jeg ville bare bidrage til valg mellem gammel og ny Mini.
                    Jeg er enig i at nogle af delene i mini'en virker meget billige.jeg blev lidt overrasket over indmaden fx. at vandtanken er alm plastikdunk, og at vandstandsmåleren er en knap som bliver trykket ned af vandet. Spildbakken virker meget skrøbelig og iøvrigt er irriterende at tage ud og ind. Den støjer også mindst lige så meget som Silvia'en. Så det skal ikke være pga. støjen at du vælger mini'en. Men den laver godt kaffe. :-)

                    ..og hvis jeg får min DC Mini til at virke igen så giver jeg gerne en demo på Sjælland
                    La Marzocco GS3, Mahlkönig K30, Hottop Coffee Roaster KN8828-B

                    Comment

                    • Hegnet
                      Mørkristet
                      • Sep 2017
                      • 387

                      #11
                      Blot en opdatering om den "nye" DC Mini. Jeg fandt dette på instagram ved et tilfælde. Det skal siges, at der er tale om en prototype, men man kan jo ane, hvad der vil blive tale om. Digital temp.control med display(?), sider der minder om DC Mina + andre detaljer fra de større og nyere maskiner. Jeg er meget spændt på at vide mere om indmaden. Jeg er umiddelbart ikke helt forført af det nye udseende...

                      DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
                      MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
                      Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
                      Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

                      Comment

                      • Cortado
                        Grøn bønne
                        • Dec 2016
                        • 42

                        #12
                        All in the eye of the beholder. Jeg synes personligt, at den er meget flottere end før.
                        Mvh. Bjørn
                        Maskine: Profitec Pro 800 (Tidligere Silvia, La Pavoni Europiccola Pro, Vibiemme Domobar Junior DB)
                        Kværn: Profitec T64 (Tidligere Mahlkönig Vario, Mazzer Major)
                        Pour over: Bodum, V60 men samler primært støv.

                        Comment

                        • Hegnet
                          Mørkristet
                          • Sep 2017
                          • 387

                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Cortado Se indlæg
                          All in the eye of the beholder. Jeg synes personligt, at den er meget flottere end før.
                          Mvh. Bjørn
                          Selvfølgeligt er der plads til forskelle i smag. :-) Kan godt forstå, at de aligner modellernes design, så den minder lidt om Mina. Lad os se, hvor tæt prisen kommer til at ligge på Minas. ;-)
                          DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
                          MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
                          Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
                          Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

                          Comment

                          • Hegnet
                            Mørkristet
                            • Sep 2017
                            • 387

                            #14
                            Fra kaffee-netz: rotationspumpe + 4L tank (med omskifter mellem fastvand og tank).
                            DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
                            MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
                            Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
                            Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

                            Comment

                            • davidsarinelli
                              Coffeeholic
                              • May 2009
                              • 1484

                              #15
                              Lad os håbe at den stadig koster 16.000,-.
                              David Sarinelli

                              Arbejder hos Espresso Systems - men er udelukkende på ebar som privatperson

                              Giesen W1 m. Artisan connection
                              Bullet R1 2.0 IBTS
                              La Marzocco Linea Classic AV 1
                              Lelit Bianca Dual PID pressure profiling
                              Profitec Pro500
                              La Pavoni Professional
                              ProBarista G-IOTA single dosing flat burrs
                              Niche Zero single dosing conical burrs
                              DIP DK-40 Bulk

                              Masser af SSP burrs!


                              www.espresso-systems.dk

                              Comment

                              Working...
                              X