Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 30 af 30

Emne: Dalla Corte Mini

Mellemristet Hegnet's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2017
    Sted
    Risskov
    Listeprisen på grisen er landet: 4699,- euro med moms (35 kDKK) i Tyskland. Frit oversat (google translate) fra Nobbi (Marcus) på kaffee-netz:
    ######
    There is news.
    First the RRP: 4699, - incl VAT (3980, - excl)
    The small display with the knob is Multifu. Not only is the temperature adjusted, but also several types of pre-infusion. Which, I do not have any info yet.
    The new one will no longer be called "Mini", but "Studio".
    There is no hot water. Despite all pleas and begging.
    There is an internal brewing pressure gauge in the standing wall to the tank. There was no room at the front.
    Colors for the time being a dark slate gray (which I would rather have taken the ash-gray) and white. More colors will probably come in the course of the year.
    The first machines should be delivered by the end of the first quarter. Believably, as I was assured ...

And: I'm already working on a special edition. I think that will be interesting ...

Greetings \\ //

Marcus
    ######
    DC Mini: EX4 + membranregler, Vibiemme OPV, insulated steam boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
    MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
    MK K22S: Retention-reduced (Bidstrup)
    Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011
    Ha det er værre end hvad jeg havde forventet, men okay de går tydeligt efter samme segment som LM, fred være med det!
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

Registreringsdato
    Sep 2017
    Sted
    Risskov
    Med navnet “Studio” er der en chance for, at de beholder den nuværende Mini i kataloget, selvom Nobbis formuleringer lægger op til en udskiftning. Han har i øvrigt fjernet sit opslag og henviser til, at mere info kommer i officielt newsletter. Jeg tror, at han kom til at åbne for meget op for info.

Hvis prisen holder på det danske marked (den kunne endda være værre end på det tyske), har de skåret et kunde-segment væk.
    DC Mini: EX4 + membranregler, Vibiemme OPV, insulated steam boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011
    Det var om alle omstændigheder nok et segment de havde ret dårligt fat i. Mini’en var en fejlslået maskine med et prisskilt der ikke hang sammen med hvad maskinen kunne tilbyde, så det har længe ligger i luften at de ville skrotte den.

Det her gør det meget klart hvor de vil hen og hvilke segmenter de går efter, det er faktisk ganske fornuftigt og giver mere mening end det de havde gang i tidligere, hvor man havde lavet et halvhjertet forsøg på at få fat i segmentet der køber “billige” DB maskiner.

Registreringsdato
    Sep 2017
    Sted
    Risskov
    Jeg kender ikke salgstallene på Mini globalt, men den fylder en smule på kaffee-netz, og flere herinde er også glade for dens performance. Prisskiltet på en ny Mini af nuværende design matcher dog efter min mening ikke specs og indmad. Jeg ved, at du ikke er fortaler for den, men jeg er meget glad for min Mini, der er købt brugt. :-)

Vi må se, om den lækkede listepris holder, men prisen ligger tilsyneladende midt mellem nuværende Mini og en Mina.

Citer Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
    Det var om alle omstændigheder nok et segment de havde ret dårligt fat i. Mini’en var en fejlslået maskine med et prisskilt der ikke hang sammen med hvad maskinen kunne tilbyde, så det har længe ligger i luften at de ville skrotte den.

Det her gør det meget klart hvor de vil hen og hvilke segmenter de går efter, det er faktisk ganske fornuftigt og giver mere mening end det de havde gang i tidligere, hvor man havde lavet et halvhjertet forsøg på at få fat i segmentet der køber “billige” DB maskiner.

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011
    Jeg er ikke fortaler af to simple grunde, et du kan få en Spaz for væsentligt mindre og som nærmest er identisk i koppen (Har haft begge maskiner), hvor man ikke har nær så mange fejl design (her tænker jeg især temperaturstyring, volumetrisk dosering og længe den famøse pumpe opv setup) og to diameteren på kurven der influere på hvad du kan med maskinen pga. kaffepucks dybden, der samtidigt gør det svære at lave en ordentlig distribuering og den manglende tilgængelighed af kvalitetsdele bl.a. kurve

Det er nærmest også en halv indrømmelse, at man i dag kan ændre den til 58mm ved hjælp af et Kit.

Mina er dog en super fed maskine og DC ser også ud til at have lært af fejlene fra deres Mini serie med denne. Jeg ville dog ønske de ville skrotte de 54mm for good.

Coffeeholic Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    DC er jo helt uden for pædagogisk rækkevidde man kan se hvordan de pumper priserne op bare fordi der kommer mere og mere interesse for maskinerne, det burde gå den anden vej når der kommer flere købere

8. De følgende brugere har takket Jack for denne post:

Hegnet (3 dage siden)

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011

Dalla Corte Mini

Udbud og efterspørgsel, samme med en EK43, den er steget noget nær 33% på få år!

Registreringsdato
    Sep 2017
    Sted
    Risskov
    Det forstår jeg godt. Jeg bød selv på en Spaz før Minien. Mht. udseende hælder jeg nok en anelse til DC, men det er jo subjektivt.

Standard-OPV er en skandale(!) i en maskine i denne prisklasse. Jeg tænker dog på det som med f.eks. Oscar, der kommer uden OPV; her køber folk maskinen og snupper en Vibiemme eller NS OPV til 200,- med i kurven og installerer selv med fryd. Det samme kan jo gøres på Mini, hvor der endda er bedre plads.

Mht. diameteren savner jeg VST og et par andre dele. Heldigvist kan f.eks. tampere jo drejes _ned_, så de passer perfekt. Det var værre, hvis de havde valgt 59 mm. ;-)

Jeg er ikke fortaler af to simple grunde, et du kan få en Spaz for væsentligt mindre og som nærmest er identisk i koppen (Har haft begge maskiner), hvor man ikke har nær så mange fejl design (her tænker jeg især temperaturstyring, volumetrisk dosering og længe den famøse pumpe opv setup) og to diameteren på kurven der influere på hvad du kan med maskinen pga. kaffepucks dybden, der samtidigt gør det svære at lave en ordentlig distribuering og den manglende tilgængelighed af kvalitetsdele bl.a. kurve

Det er nærmest også en halv indrømmelse, at man i dag kan ændre den til 58mm ved hjælp af et Kit.

Mina er dog en super fed maskine og DC ser også ud til at have lært af fejlene fra deres Mini serie med denne. Jeg ville dog ønske de ville skrotte de 54mm for good.

Coffeeholic Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Udbud og efterspørgsel, samme med en EK43, den er steget noget nær 33% på få år!
    ja og endnu være med hottop rister, tror ikke der er mange som køber dem idag, man høre efter hånden meget lidt om dem her i EU

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •