Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 31

Emne: Lagkagehuset køber 70% af Copenhagen Coffee Lab

Master Brewer Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Syntes det ser ud til Lagkagehuset er ved at lave en "Joe & The Juice" men under navnet "Copenhagen Coffee Lab & Bakery"
    med outlets i både Portogal og Tyskland til en start, så det er nok mest kassetænkning fra investeringsselskabernes side

https://www.google.com/search?tbm=lc...=1536569769455

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011

Lagkagehuset køber 70% af Copenhagen Coffee Lab

Det er en kapitalfond der er ejeren, så det er ganske som forventet og kvaliteten vil nok desværre også blive derefter, syntes personligt det har kunne ses med både Meyer/Løgismose.

Det her en tendens vi ser nu hvor Kapitalfonde mfl. har fået øjnene op for gourmet branchen det er bl.a. set med opkøb af Blue Bottle mfl. og vi har formentligt kun set starten på det, med først opkøb af Baresso, CCL og tidligere med

Meyers/Løgismose og dermed kontra som jo også blev købt af kapitalfonden IK Invest for 4 år siden.

Denne form har kun et formål at skaffe afkast til investorerne og de har ingen kærlighed eller respekt for faget.
    Senest redigeret af malling : 10. September 2018 kl. 12:36
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

3. De følgende 2 brugere siger tak til malling for denne post:

Jack (10. September 2018),Kaffe T (11. September 2018)

Stamgæst Juul-Andersen's avatar
    Registreringsdato
    Apr 2014
    Sted
    København
    Hvor ser du det er deres plan? Søgningen fører til en søgning uden resultater

Citer Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
    Syntes det ser ud til Lagkagehuset er ved at lave en "Joe & The Juice" men under navnet "Copenhagen Coffee Lab & Bakery"
    med outlets i både Portogal og Tyskland til en start, så det er nok mest kassetænkning fra investeringsselskabernes side

https://www.google.com/search?tbm=lc...=1536569769455
    Coffee aficionado, frequently found sipping wine🍷
    I’ve been told I like tea
    I know nothing about everything, expect most comments to be failed jokes.

Plans stuff in my spare time ☕️👌

Registreringsdato
    Apr 2014
    Sted
    København
    Citer Oprindeligt indsendt af Kaffe T Se indlæg
    Jeg syns bestemt heller ikke vi hater på Lagkagehuset. Jeg fortalte bare om min smagsoplevelse. Hvis man har hørt min podcast, ved man, at jeg giver plads til hvor forskelligt vi oplever smag - og respekterer forskellige smagspræferencer.

Da jeg smagte deres filterkaffe, tænkte jeg at jeg forstår deres valg ... det rammer ned i den traditionelle definition af hvordan kaffe skal smage .. men bare lidt fyret op for det mørke .. som mange mainstream kaffedrikkere tolker som ekstra-lækkert (jf Starbucks succes).

Selvom at det ikke er hvad jeg søger i kaffe - syns jeg alligevel det er sjovt at udforske ind imellem. Og hyggeligt at dele med jer andre kaffe-enthusiaster herinde. Og så vil jeg meget gerne høre hvordan I andre oplever det samme kaffe. Så skriv det - i stedet for at gøre det til et spørgsmål om kaffen er god eller dårlig.

Syns det er lang tid siden jeg hørte at det var stoppet med at få ristet hos Kontra - og selv startede risteri (giver også mening når man har så mange butikker). Da jeg var i Lagkagehuset her i weekenden stod der ikke Kontra nogen steder. Det husker jeg ellers at der gjorde for nogle år siden. Men du har måske bedre viden end mig.
    Jeg ved de skifter langsomt i de kommende måneder. London har skiftet. Der er ikke oprettet eget risteri i dk endnu, men der planlægges

Master Brewer Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af Juul-Andersen Se indlæg
    Hvor ser du det er deres plan? Søgningen fører til en søgning uden resultater
    Jeg gætter på du browser fra en mobil? :-)

Jeg kan selvfølgelig ikke vide hvad deres plan er, men syntes det kunne se ud til de vil udvide internationalt med navnet "Copenhagen Coffee Lab & Bakery" istedet for lagkagehuset, men det er selvfølgelig kun et gæt

Linket ser sådan ud fra en pc
    Navn:  ccl-int.jpg
Visninger: 164
Størrelse:  55,3 KB

Registreringsdato
    Apr 2014
    Sted
    København
    Jeg gætter på du browser fra en mobil? :-)

Jeg kan selvfølgelig ikke vide hvad deres plan er, men syntes det kunne se ud til de vil udvide internationalt med navnet "Copenhagen Coffee Lab & Bakery" istedet for lagkagehuset, men det er selvfølgelig kun et gæt

Linket ser sådan ud fra en pc
    Navn:  ccl-int.jpg
Visninger: 164
Størrelse:  55,3 KB
    Nemlig ja, mobil.

Sjovt. Jeg kan kun finde at Steen og Ole er udtråd af firmaet, og har solgt alt fra
    . Ironisk nok benytter lagkagehuset navnet Steen og Ole i London.

Det skulle da også undre mig en del hvis lagkagehuset havde noget med CCL og bakery at gøre, da de netop skifter til et andet risteri.

Mon ikke Steen og Ole ser et nyt eventyr. Lad os håbe de søger mod rødderne

8. De følgende brugere har takket Juul-Andersen for denne post:

Jack (10. September 2018)

Master Brewer Kaffe T's avatar
    Registreringsdato
    Nov 2013
    Sted
    København
    Apropos kaffesteder med stifteren(s) navn ... hvor navnet kører videre, selvom stifteren ikke er ejer mere.

Jeg har bemærket at Kents kaffelaboratorium er væk i Nørre Farimagsgade ... Den blev startet af Kent (var det ikk Nielsen?), som vandt noget baristakonkurrence ... Men han gik konkurs. Stedet blev overtaget af en anden, som bibeholdt navnet. Men nu er han måske lukket ? Umiddelbart kan jeg ikke lige se stedet har fået ny adresse.
    Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
    Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

Registreringsdato
    Nov 2013
    Sted
    København
    Det med CCL i Portugal startede nu i 2015 eller deromkring.

11. De følgende brugere har takket Kaffe T for denne post:

Jack (11. September 2018)

Registreringsdato
    Nov 2013
    Sted
    København
    Nu er det ikke så tit at jeg køber kaffe ude ... Det er simpelthen for tit for ringe ... Men jeg syns det er meget sjovt at orienterer sig ind imellem.

Jeg ku huske at jeg i september havde skrevet herinde om Lagkagehuset. Og ikke var så glad.

Men igår var jeg på kaffe-safari med Politiken. De brugte mig som smagsdommer til at vurderer de store kæder på Barista-kaffe-markedet i KBH. Af de 5 vi prøvede, faldt lagkagehuset bedst ud ... Det var lige før jeg tog deres americano med mig (vi købte latte + americano hvert sted, til deling alle tre, smagte bare nogle sips af hver og så videre).

Hvorfor denne forskel ? Måske har Lagkagehuset flyttet sig siden da. Måske er det bare de sædvanlige udsving. Kaffe er jo svært at lave konsistent over det hele. Og så var det i september jo filterbryg. Mens det igår var fra espressomaskinen.

https://politiken.dk/ibyen/art699907...affek%C3%A6der
    Navn:  ArtikelKlip1mSteam.jpg
Visninger: 101
Størrelse:  43,9 KB
    Navn:  ArtikelKlip4.jpg
Visninger: 100
Størrelse:  38,2 KB

Citer Oprindeligt indsendt af Kaffe T Se indlæg
    Apropos Lagkagehuset ... jeg smagte lige deres filterkaffe.

Da jeg sku til at bestille, spurgte jeg lige hvor længe den havde stået. Jeg ku se det var en af de store filterbryggere, som brygger ned i en flere-liter-termokande.

Ikke sikkert de ku svare. Men man kan jo altid spørge. De svarede: "Der skal laves en ny".

Da de skulle til at hælde det gamle ud, spurgte jeg om jeg ku få en smagsprøve på det. Jep. Jeg fik i en lille espressokop. Til start var der den her brede chokoladesmag. Og sådan mere intens og kraftig end mainstream kaffe (=tyder på lidt mørkere ristegrad). Men så kom der noget bitterhed og træls smag frem. Nå, det er nok fordi den har stået så længe.

Da det nye bryg var færdigt, valgte jeg med mælk. Så jeg ku ikk sammenligne de to direkte.

Den med mælk var samme indtryk: klassisk bred kaffesmag, chokolade. Umiddelbar fin nok. Og kan virkelig ikke forskrække nogen. Men også kedelig i længden.

Men det var kun da den var varm. Da den kølede ned, kom der noget grimt frem i smagen.

Og bagefter havde jeg længe en grim eftersmag hængende. Øv.

Men det er næppe noget flertallet af kaffedrikkere bemærker. Moderne mennesker bemærker typisk ikke sådan noget. Man fjerner det bare med noget andet. Spearmint tyggegummi ka tage det meste. Engang for mange mange år siden var jeg kommet ind i vane med at tage tyggegummi flere gange om dagen. Jeg ville godt stoppe, men det var svært. Trods der ikke var noget nikotin, koffein eller andet i det. Senere hvor jeg blev bedre til at bemærke hvad der foregår i smagen, opdagede at nogle ting efterlader min mund med en grim eftersmag, som bare bliver hængende. Og så er det jeg har trang til at fjerne det med noget andet.
    Senest redigeret af Kaffe T : 25. January 2019 kl. 22:48

13. De følgende 4 brugere siger tak til Kaffe T for denne post:

DonMartino (26. January 2019),Jack (27. January 2019),Lav (26. January 2019),Sinobi (26. January 2019)

Mørkristet kidcaffeine's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2016
    Sted
    Valby
    Måske deres opkøb af Copenhagen Coffee Lab? De bønner man køber hos dem er i hvert fald nogle andre nu
    Espresso: La Marzocco Linea Mini
    Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Comandante C40 Nitro
    Sort: Chemex, Aeropress, den der Bodum stempelkande som alle i verden har...

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •