Træsider på f.eks Gs3 slår de sig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kasperv79
    Mørkristet
    • Aug 2013
    • 482

    Træsider på f.eks Gs3 slår de sig?

    Hey.
    Har nogen her erfaring med brug af træ som sidepaneler? Her tæ jer jeg varme og fugt og at de dermed må vride/slå sig over tid?

    Jeg er ved at bygge/renovere en maskine og vil gerne have træ på siderne.

    Sendt fra min EML-L29 med Tapatalk
  • Morten Müller
    Administrator
    • Apr 2017
    • 208

    #2
    Finer er stabilt og fås i en utalt at træsorter i knivskåret ren finer eller som på-limet på krydsfinerplade. Det er ikke en billig løsning og kommer ofres i plade mål, så du vil stå med en del spild. Envidere vil du være nød til at overflade behandle for at det vil kunne holde i længden.

    Tjek evt folie med trælook, noget nemmer/billiger løsning og kan jo også fås i alle mulige varianter!

    Mit bedst bud til dig sagt som bådbygger [emoji6]


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Comment

    • Kasperv79
      Mørkristet
      • Aug 2013
      • 482

      #3
      Oprindeligt indsendt af Morten Müller Se indlæg
      Finer er stabilt og fås i en utalt at træsorter i knivskåret ren finer eller som på-limet på krydsfinerplade. Det er ikke en billig løsning og kommer ofres i plade mål, så du vil stå med en del spild. Envidere vil du være nød til at overflade behandle for at det vil kunne holde i længden.

      Tjek evt folie med trælook, noget nemmer/billiger løsning og kan jo også fås i alle mulige varianter!

      Mit bedst bud til dig sagt som bådbygger [emoji6]


      Sent from my iPhone using Tapatalk
      Det er sjovt nok også det en snedker anbefaler. Men der fåes sider til flere maskiner i røget eg og andre hårde sorter. Hvordan kan de holde sig?

      Jeg har også et cover til bryghoveddg der skal cnc fræses med en 5 akses. Vil du også anbefale finér evt flere limet sammen?


      Sendt fra min EML-L29 med Tapatalk

      Comment

      • Henrikaa
        Mellemristet
        • May 2014
        • 238

        #4
        Jeg har træsider og -gruppehovedcover på min GS/3. Siderne holder fint uden at vride sig. Gruppehovedcoveret bilder jeg mig selv ind er blevet en lille smule blegere, men jeg tror det er ren indbildning. De paneler jeg har påmonteret er i valnød. Jeg er ikke ekspert på området, men de lader til at være coatede med et eller andet.

        Comment

        Working...
        X